Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > خلیج‌ فارس - همشهری آنلاین:
محمد بن نایف: اطلاعاتی که درباره زخمی شدن بن سلمان در حادثه منطقه الخزامی منتشر شده صحت دارد.

ولیعهد سابق عربستان؛ خبر زخمی شدن بن سلمان صحت دارد به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ ولیعهد سابق عربستان گفت: تصاویری که دیروز از بن سلمان منتشر شده قدیمی است و اطلاعاتی که درباره زخمی شدن وی در حادثه منطقه الخزامی منتشر شده صحت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: نقش عربستان در معامله قرن، فقط محدود به پذیرش سیاسی این معامله نیست، این کشور نقش و وظیفه دیگری دارد که کم اثرتر از نقش اول نیست و شامل تخریب چهره ملت فلسطین و کم اهمیت جلوه دادن این مسئله از طریق به کارگیری ارتش الکترونیکی، نویسندگان و اندیشمندان وابسته به دفتر پادشاهی عربستان است که سعود القحطانی (مشاور دفتر پادشاهی این کشور) وظیفه پیگیری این کار و آموزش این افراد را بر عهده دارد.

محمد بن نایف در توئیت دیگری نوشت، در حال حاضر گرایش اردن به عنوان نزدیکترین همپیمان امنیتی عربستان به محور ترکیه - قطر است و علت آن (به طور نسبی) نزدیک شدن موضع اردن به موضع محور ترکیه و قطر درباره مساله فلسطین است، روابط این کشورها در حال گسترش است و هماهنگی دیپلماتیک به هماهنگی های امنیتی و نظامی خواهد رسید.

ولیعهد سابق عربستان همچنین نوشت، در حال حاضر محور آمریکایی برای حذف قیمومیت اردن بر قدس تلاش می کند و این مساله به طور حتم به تضعیف نقش منطقه ای اردن که در گذشته مهره مهم منطقه به شمار می رفت منجر خواهد شد به همین علت اردن پیش دستی خواهد کرد و برای حفظ مشروعیت نظام خود که به علت قیمومیت قدس کسب کرده است، به محور ترکیه - قطر ملحق خواهد شد.

محمد بن نایف همچنین نوشت، تصاویری که دیروز از بن سلمان منتشر شده قدیمی است، بن سلمان از زمان حادثه منطقه الخزامی، هنوز در رسانه ها ظاهر نشده، قرار بود وی در ورزشگاه الجوهره حاضر شود اما حضور نیافت، اطلاعاتی که درباره زخمی شدن وی در حادثه مذکور منتشر شده صحیح است، زخم بن سلمان جان وی را تهدید نمی کند اما اگر زخمی شدن وی افشا شود، برای روند فعالیت وی خطرناک خواهد بود.

محمد بن نایف در توئیت دیگری نوشت، تغییرات صوری بن سلمان که با هدف جلب حمایت غرب و نهادهای غربی صورت گرفته از دادن اجازه رانندگی به زنان تا اجازه حضور آنها در مسابقات فوتبال و دیگر تغییرات، روز جمعه گذشته با اقدام بن سلمان در بازداشت زنان فعال سعودی و متهم کردن آن ها به خیانت، فرو ریخت.

ولیعهد سابق عربستان همچنین نوشت، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «واشنگتن به اطلاع ریاض که برای توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای تلاش می کند رسانده که حق غنی سازی اورانیوم را ندارد».

قبلا در توئیت دیگری خاطر نشان کرده بودیم که آمریکا به هیچ کشوری در منطقه اجازه تولید و ساخت سلاح هسته ای یا حتی غنی سازی اورانیوم برای اهداف صلح آمیز را نخواهد داد. ائتلاف چهارگانه جدید متشکل از ترامپ, عربستان، امارات و اسرائیل در حال آشکارتر شدن است. هدف از این ائتلاف ترسیم نقشه سیاسی، جمعیتی و اقتصادی جدید برای خاورمیانه و تحمیل خواست و دیدگاه این کشورها به همه کشورهای منطقه است و در ماه های آینده حوادث زیاد و مهمی به سرعت بر ملا خواهد شد.

در همین زمینه: شاهزاده مخالف عربستانی خواهان کودتا و قیام علیه ملک سلمان شد خشم عربستان و امارات از پیروزی ماهاتیر محمد انتشار عکس‌های عروسی ولیعهد عربستان جنگده‌های متجاوز سعودی دفتر ریاست‌جمهوری یمن را بمباران کردند توضیح پلیس ریاض درباره حادثه تیراندازی در نزدیکی کاخ سلطنتی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، وزارت کشور کنیا بامداد امروز دوشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد که به دنبال فروریختن سدی در غرب کنیا و قطع یک جاده اصلی، ۴۵ نفر کشته شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، در این حادثه همچنین ده ها نفر هم مفقود شدند.

«استفان کارویی» یکی از مقامات پلیس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: سد قدیمی «کیجابه» (Kijabe)، واقع در منطقه «مای ماهیو» در منطقه «گریت ریفت ولی» شکاف برداشت و آب به سمت پایین دست آن سرازیر شد.

تصاویر ارسالی رسانه ها نشان می دهند که خودروها در یکی از شلوغ ترین بزرگراه های کنیا در میان گل و لای گیر کرده بودند و امدادگران به مداوای مجروحان پرداختند؛ زیرا آب مناطق وسیعی را زیر آب برده است.

صلیب سرخ کنیا در این خصوص گفت که ۱۰۹ نفر تا کنون در بیمارستان بستری شده اند و ۴۹ نفر هم مفقود شده اند.

تیم‌ های امداد و نجات مشغول جستجو در بین گل و لای برای یافتن بازماندگان هستند.

کد خبر 6092412

دیگر خبرها

  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد