Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه مراسم معارفه رئیس دادگستری شهرستان آزادشهر به مالباختگان پرونده موسوم به پرهام گفت: پرونده شرکت موسوم به پرهام فراموش نشده است ، بنده شخصا پیگیر هستم.

ایران آنلاین / هادی هاشمیان گفت: با پیگیری های انجام شده برای تسریع در رسیدگی ، دو متهم این پرونده از شهر سرباز به مرکز استان سیستان و بلوچستان شهر زاهدان انتقال داده شده اند و به زودی این پرونده اتخاذ تصمیم می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمیان در ادامه سخنان خود به عزم دستگاه قضایی استان برای رفع موانع سرمایه گذاری در استان هم اشاره کرد و گفت : در بررسی های صورت گرفته از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی استان متوجه شدیم برخی بانک ها با دریافت سودهای غیرمتعارف بر خلاف بخشنامه های بانک مرکزی گاهی تا ۴۰ درصد سود دریافت می کنند که این عمل کار را برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان سخت می کند .

هادی هاشمیان افزود : پرونده ی بانک های متخلف به زودی در جلسه ی ستاد اقتصاد مقاومتی که به این منظور برگزار می شود بررسی و با متخلفان برخورد خواهد شد .

این مقام ارشد قضایی استان در  ادامه سخنان خود با تشریح عملکرد دادگستری های استان در سال گذشته گفت : پارسال  حدود ۴۰۰ هزار پرونده در محاکم  و شعب شورای حل اختلاف رسیدگی شد که پاسخگویی به مراجعان این تعداد پرونده ، وقت و انرژی زیادی از همکاران ما گرفت.

هاشمیان افزود :  با اجرای طرح های پیشگیری و استفاده از مشارکت های مردمی به دنبال کاهش ورودی پرونده ها به محاکم استان هستیم  تا قضات ما برای رسیدگی به پرونده های مهم و حساس وقت بیشتری داشته باشند .

هاشمیان در این مراسم از رئیس جدید دادگستری شهرستان آزادشهر خواست: استفاده از مجازات های جایگزین زندان ، کاهش پرونده های مسن ، فراگیری کردن ابلاغ الکترونیک و اجرای برنامه های فرهنگی رابه صورت ویژه در برنامه کاری امسال خود دنبال کند .

در مراسم امروز هادی خسروی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان آزادشهر معرفی و از زحمات رمضان بازاری جامخانه رئیس پیشین دادگستری آزادشهر تقدیر شد./ ایلنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اسکودا: آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی خبر داد و گفت: کانون‌های وکلای دادگستری همچنین این آمادگی را دارند که در صورت تمایل رئیس جمهور، دولت را در بحث تدوین قوانین و مقررات و نیز دفاع از کشور در مجامع بین‌المللی همراهی کند.   به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) دکتر جعفر کوشا در دیدار و نشست مشترک با دکتر سکینه‌سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به تشکیل ۲۹ کانون وکلای دادگستری در سراسر کشور، به معرفی اسکودا پرداخت و وظیفه آن را ایجاد وحدت رویه میان کانون‌های وکلا و هماهنگ کننده آنها توصیف کرد.   وی در ادامه ضمن تشریح چالش‌های نهاد وکالت، خواستار همراهی دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی برای حل این چالش‌ها شد و تاکید کرد: متاسفانه امروز نگاه‌ها به وکلای دادگستری، نگاه خوبی نیست و چهره وکیل در تریبون‌های مختلف به ویژه صداوسیما مورد خدشه و تخطئه قرار می‌گیرد، این در حالی است که وکلای دادگستری همواره سعی کرده‌اند در موضوعات مختلف از جمله حقوق شهروندی، محیط زیست، کودکان و … کنش‌گری داشته باشند تا بلکه بتوانند به سهم خود معضلی را در این حوزه‌ها رفع کنند.   رئیس اسکودا تصریح کرد: در حالی برخی، وکلای دادگستری را خارج از نظام تقسیم‌بندی می‌کنند که امروز ۳۰ درصد از وکلای کشور را ایثارگران تشکیل می‌دهند.   دکتر کوشا در ادامه به آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: ما در محور آموزشی می‌توانیم با استفاده از اساتید مبرز و مجربی که در نهاد از وجود آنها بهره‌مند هستیم، خدمات آموزشی را ارائه دهیم. این خدمات می‌تواند به صورت منطقه‌ای و در قالب‌های مختلف تولید محتوا انجام شده و در خدمت شهروندان قرار گیرد.   وی افزود: همچنین در موضوع پژوهشی به خصوص پژوهش در موضوعات کلان آماده همکاری هستیم تا به توسعه و ترویج فرهنگ وکالت و حقوق شهروندی کمک کنیم. ما راه درازی به خصوص در حوزه‌های مرتبط با حقوق شهروندی در پیش داریم و شاید یکی از دلایل نرسیدن ما به غایت مطلوب، عدم باور ما به برخی موضوعات باشد.   رئیس اسکودا در پایان با اشاره به تدوین سند تحول قضایی، گفت: متاسفانه در تدوین این سند از نهاد وکالت مشورتی اخذ نشده است در حالی که چنین اسنادی باید از اتقان بالا و همراهی طرفین موضوع برخوردار باشد، لذا ما آمادگی خود را برای مشارکت در این موضوع اعلام می‌کنیم.   دکتر سکینه‌سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نیز در این دیدار بر ایجاد گفتمانی مشترک صرف‌نظر از وابستگی‌های سیاسی و جناحی در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: همگرایی گسترده برای نهادینه کردن تصمیمات عقلانی بر مبنای حکمت، هم باعث تسهیل امور می‌شود و هم به نفع مردم خواهد بود.   وی در ادامه با اشاره به اینکه اصول حکمرانی بایستی بر پایه عقلانیت باشد، گفت: نگاه تک قرائتی از انقلاب، یک آفت است و انقلاب را استحاله می‌کند لذا معتقدیم همه نگاه‌ها را باید در مدیریت کشور دخیل کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر + فیلم
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • قابی خاطره انگیز از اردوی مذهبی و تفریحی نوجوانان در شهرک شهید کلاهدوز آزادشهر
  • آغاز سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند
  • رئیس اسکودا: آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم