Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@21:25:47 GMT

تالاب «میانکاله» در حال خشک شدن است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۱۴۸۳

به گزارش اعتماد، وی لایروبی کانال‌های بالادست میانکاله، مدیریت مصرف آب در حوزه‌های بالادست و اختصاص بخشی از آب سد گلورد و روان‌آب‌های بالای حوزه میانکاله را باعث احیای تالاب بین‌المللی میانکاله دانست.

نماینده مردم بهشهر،‌ نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود آب و هوای مدیترانه‌ای، گردشگاه طبیعی و بی‌نظیر میانکاله را به یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر تبدیل کرده است و احیای تالاب بین‌المللی میانکاله که ثبت کنوانسیون رامسر است، نیازمند حمایت جدی استانی و ملی و سازمان محیط زیست است تا سرنوشتی مشابه دریاچه ارومیه مبتلا نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان محیط زیست، خشکی بخشی از تالاب میانکاله در 40 سال گذشته را سبب از بین رفتن گونه عدسک آبی، سرخس آبی، جانورهای ریز درون آبزی و پلانگتون‌ها و میکروارگانیزم‌های تالابی برشمردند.

تالاب بین‌المللی میانکاله به عنوان پناهگاه حیات وحش با مساحتی حدود 68 هزار و 800 هکتار از دو زیستگاه آبی و خشکی تشکیل شده که 45 هزار هکتار آن تالاب میانکاله و 23 هزار و 800 هکتار آن از اراضی خشکی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده با اشاره به تأمین حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری گفت: در سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حقابه مصوب، رهاسازی‌شده است.

سعید شهند، با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای درگه سنگی، طالقان، قوپی بابا علی، گرده قیط و ممیند آبگیری شده است، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم.

شهند اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حقابه سه تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان شهرستان تأمین خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان