Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار مهر، نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی اسکیزوفرنی، اظهار داشت: اسکیزوفرنی یا روان گسیختگی یکی از رایج ترین و پیچیده ترین اختلالات روانی است.

وی افزود: اسکیزو به معنی شکافته شدن یا فقدان یکپارچگی و فرن به معنی روان است و اسکیزوفرنی نوعی بیماری روانی به شمار می رود که موجب تغییر در ادارک، افکار و رفتار فرد بیمار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، این بیماری فرایندهای کنترل و پاسخگویی عاطفی فرد بیمار را مختل می کند و به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شود.

 اختیاری، عنوان کرد: تعداد ۲ هزار و ۹۱۲ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند که خدمات مختلفی را دریافت می کنند که از این تعداد ۸۹۶ نفر مستمری بگیر، ۸۵ نفر دریافت کننده خدمات در منزل و ۴۵ نفر نیز ترخیص شده از مرکز هستند که تحت نظارت بهزیستی بوده و مابقی نیز از دیگر خدمات سازمان بهره مند می شوند.

این مسئول با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۶ مرکز ویزیت در منزل ویژه بیماران روانی وجود دارد، گفت: تیمی متشکل از پزشکان متخصص، روانپزشک، روانشناس و مددکار در این زمینه به بیماران خدمات رسانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کرمانشاه ۲ مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران روانی وجود دارد که یک مرکز مردانه با ظرفیت ۳۰۰ نفر و یک مرکز دیگر زنانه با ظرفیت ۷۰ نفر است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، از افتتاح یک مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران روانی زنان توسط بهزیستی در آینده ای نزدیک خبر داد که ظرفیت نگهداری ۴۰ بیمار را دارد.

به گفته این مسئول، یک مرکز آموزشی-توانبخشی بیماران مزمن روان نیز در کرمانشاه مشغول فعالیت است که به تعداد ۱۰۰ نفر از مردان و زن خدمات لازم از جمله توانبخشی، روانشناسی، کاردرمانی و .. را ارائه می دهد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان اذعان داشت: قریب به ۸۰۰ هزار بیمار روانی مزمن در کشور وجود دارد و سن شیوع بیماری روانی زیر ۱۵ سال است.

کد خبر 4306343

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی بیماری روانی مددجویان ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند خرم آباد خطبه های نماز جمعه مشهد بارش باران یاسوج سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری، دکتر پانته آ رمضان‌نژاد در تشریح این خبر اظهار داشت: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود.

وی افزود: پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی و تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان، خانواده فهیم و نوع دوست بیمار رضایت به اهدای عضو دادند.

وی اضافه کرد: صبح امروز شنبه ۱۵ اریبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عمل جداسازی کلیه ها و کبد این بیمار جهت اهدا به بیماران نیازمند عضو انجام شد.

وی در پایان از خانواده های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمود.

گفتنی است: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902929

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت