Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتقال آب از خوزستان به استان‌های دیگر زمین‌های کشاورزی و مراتع خشکیده و تالاب‌ها نیز بی‌آب شده بنابراین تا وقتی که آب به این زمین‌ها بازنگردد امیدی به کنترل ریزگردها نیست. آفتاب‌‌نیوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سالانه 10 درصد بر مساحت کانون‌های ریزگرد افزوده می‌شود گفت: ما هر قدر که برای کاشتن نهال تلاش و سرعت داشته باشیم اما شاید برای به ثمر رساندن این پروژه یک قرن نیز طول بکشد تا بتوان تمام کانون‌های ریزگرد را نهال‌کاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله محسن حیدری درباره مطرح کردن و پیگیری انتقال آب خوزستان توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ما موضوع را به تمام مسئولان و از همه بالاتر به مقام معظم رهبری رساندیم که ریزگردها معلول پروژه انتقال آب است.
وی افزود: با انتقال آب از خوزستان به استان‌های دیگر زمین‌های کشاورزی و مراتع خشکیده و تالاب‌ها نیز بی‌آب شده بنابراین تا وقتی که آب به این زمین‌ها بازنگردد امیدی به کنترل ریزگردها نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نهال‌کاری در کانون‌های ریزگرد محلی بیان کرد: کارهایی مانند نهال‌کاری دیر پاسخ می‌دهد و زمان‌بر است همچنین سالانه 10 درصد بر مساحت کانونها افزوده می‌شود؛ ما هر قدر که برای کاشتن نهال تلاش و سرعت داشته باشیم اما شاید برای به ثمر رساندن این پروژه 1 قرن نیز طول بکشد تا بتوان تمام کانون‌های ریزگرد را نهال‌کاری کرد.
وی تصریح کرد: هنگامی که آب آن‌قدر کم است که ساده‌ترین کشت‌ها برای کشاورز خوزستانی ممنوع شده پس با چه آبی می‌توان نهال‌کاری کرد؟ ما واقعیت‌ها را گفته بودیم و اکنون نیز بازگو می‌کنیم و امیدواریم تا مسئولان به خود بیایند و جنگ با طبیعت را دیگر ادامه ندهند.
حیدری تاکید کرد: خوزستان به اندازه کافی از جنگ تحمیلی متضرر شد و اکنون نیز با بحران‌هایی مانند بیکاری و محرومیت روبه‌روست از سویی دیگر اکنون جنگ دیگری را به خوزستان تحمیل کردند و آن جنگ با طبیعت این استان است که آن را در انتقال و غیربهداشتی شدن آب شاهد هستیم. کد خبر: ۵۲۵۵۰۲ تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اهواز ریزگردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد

‌به مناسبت روز ارتش مراسم رژه نیروهای مسلح امروز چهارشنبه در شهرستان اهواز با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، مراسم رژه نیروهای مسلح امروز _بیست و نهم فروردین_ به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برای دفاع از مظلومان همواره پای کار است و امیدواریم این مسیر توسط نیروهای جوان و کارآمد ارتش دنبال شود.

وی افزود: آنچه که ارتش را در کنار پاسداران و بسیجیان قرار داده است دلدادگی در راه خداوند است، امروز دنیا عظمت و قدرت نیروهای مسلح ایران را درک کرده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی، موشک‌ها و بالگردها و پهپادهای کشور از سدها عبور کردند و هدف را زدند و این قدرت فنی و فکری بر مبنای تفکر الهی، عظمت نیروهای مسلح ایران را نشان می‌دهد.

در این مراسم یگان‌های پیاده و خودرویی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با حرکت از مقابل جایگاه، اقتدار خود را در دفاع از کیان و مرزهای میهن اسلامی به نمایش گذاشتند.

در مراسم رژه نیروهای مسلح تجهیزات سبک و سنگین نظامی، سامانه‌های پدافند هوایی و مخابراتی به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 745434

دیگر خبرها

  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان