Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران نشان داد، نرخ تورم در پایان اردیبهشت‌ماه ۹.۱درصد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ به شرح ذیر است:

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۶ درصد افزایش یافت.

نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ معادل ۹.۱ درصد است.

شاخص مذکور در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که مرکز آمار ایران نرخ تورم یک سال منتهی به اردیبهشت را برای کل کشور ۸ درصد اعلام کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرخ تورم تورم اردیبهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود

در برنامه بالاتر موضوع تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و نظرات مختلف بررسی شد. آقای ابراهیمی معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای ولی‌پور مدیرعامل شهرک صنعتی شمس آباد به سوالاتی پاسخ دادند.

ولی پور گفت: زیرساخت در شهرک صنعتی دو بخش است یک مورد زیرساخت‌هایی که متولی ایجاد آن شرکت شهرک‌های صنعتی است و مورد دیگر زیرساخت‌هایی است که توسط وزارتخانه‌های دیگر باید ایجاد شود. در دسته اول بر اساس برنامه ریزی ها، بخشی از زیرساخت‌هایی که تدوین شده اجرایی می‌شود و اگرچه کمبود‌هایی در این بخش وجود دارد، اما نظام‌مند است.

او افزود: عمده چالشی که در شهرک‌های صنعتی دارند در دسته دوم زیرساخت‌ها قرار دارد. به عنوان مثال در شهرک صنعتی شمس آباد، وزارت نیرو ۶۰۰ مگاوات تعهد داده است، اما بر اساس آخرین گزارش ظرفیت ایجاد شده در حدود ۲۵۰ مگاوات است. مشکل قطعی برق مهمترین مشکل شهرک‌های صنعتی است. سال گذشته قطعی برق‌های نظام‌مند که از اواسط خرداد آغاز می‌شود و تا اواخر شهریور ادامه دارد را دو روز در هفته تجربه کردیم.

این صنعتگر ادامه داد: در طی این چهارماه حدودا یک ماه شهرک‌های صنعتی نتوانستند فعالیت داشته باشند و در شهرکی مثل شمس آباد، هزینه پرداختی کارفرما به کارگرانی که به دلیل قطعی برق نتوانستند کار کنند، ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

ابراهیمی گفت: قسمتی از تعهداتی که سازمان صنایع کوچک می‌تواند انجام دهد، بر اساس برنامه زمانبندی، نیاز واحد‌های صنعتی را برطرف کردیم. اما آن بخش از کار که به صورت مشترک باید اقداماتی انجام شود، تا میزان مطلوب فاصله داریم. ما ۸۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور داریم. نیمی از این مقدار در گروه شهرک‌های تقاضا محور قرار دارند و زیرساخت‌های اولیه ایجاد شده است.

او ادامه داد: با توانیر ۱۲۴ تفاهم نامه در سطح کشور داریم که بر اساس آن ۵ هزار مگاوات به ظرفیت شهرک‌های صنعتی اضافه می‌شود. ۹.۲ هزار میلیارد تومان اعتباری بوده که در سال‌های گذشته برای تکمیل پست‌های برق پیش بینی شده بود؛ اما با توجه به تورم این پروژه‌ها سرمایه بیشتری نیاز دارند که در بودجه وزارتخانه‌ها نمیگنجد و به معنای دیگر بسیاری از خدمات این دستگاه‌ها به دلیل نبود اعتبار به عقب افتاده است.

ولی‌پور گفت: سهم بخش صنعت از مصرف آب کشور ۲ درصد است که لزوم آب شیرین هم نیست، اما سهم بخش کشاورزی ۹۸ درصد است. با ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه که در اختیار شهرک صنعتی شمس آباد قرار گرفته ۴۵ هزار اشتغال ایجاد شده است.

ابراهیمی نیز در این باره گفت: به ازای هر لیتر آبی که در شهرک‌های صنعتی مصرف می‌شود در استان‌های مختلف کشور از ۵۰ تا بیش از ۱۰۰ مورد اشتغال زایی انجام می‌شود. البته صنایع بزرگ نیز با بهره گیری بازچرخانی آب باید نیاز خود را به حداقل برسانند.

او افزود: ۹۲ نقطه در کشور در مجاورت و داخل شهرک‌های صنعتی برای استقرار نیروگاه‌های خورشیدی پیشبینی کردیم. ۱۶ نقطه در هفت استان کشور و یک شهرک تخصصی را در برنامه داریم. برنامه ما این تا پایان سال این ۹۲ نقطه به شرایط واگذاری برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟