Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که روند ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌ها در افغانستان آغاز شده است اما به دلیل افزایش ناامنی حدود ۱۲۰۰ مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در این کشور مسدود شده است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش‌ها، از مجموع 4431 مرکز اخذ رای در سراسر افغانستان دستکم 1200 مرکز به دلیل تهدیدات امنیتی مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که تنها 3231 مرکز ثبت نام رای دهندگان در افغانستان فعال است.

به گزارش هشدار، این در حالی است که مقامات دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات افغانستان در ولایت «بلخ» اعلام کردند که در پی تهدیدات امنیتی و افزایش فعالیت مخالفان مسلح دولت، 13 مرکز اخذ رای‌ در شهرستان‌های چمتال، چهاربلوک، دولت‌آباد و شورتپه مسدود شده است.

پیش از این نیز مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در پایتخت افغانستان و برخی شهرستان‌های این کشور هدف حملات مخالفان مسلح دولت این کشور قرار گرفته بود.

از سوی دیگر نیز کمیسیون انتخابات افغانستان امروز در حالی ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌های این کشور را آغاز کرده است که بنیاد انتخابات شفاف افغانستان روز گذشته اعلام کرد که کمیسیون هنوز آمادگی لازم برای آغاز این روند را ندارد.

«عبدالبدیع صیاد» رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان امروز ضمن اعلام رسمی آغاز روند ثبت‌نام کاندیدادها از حکومت وحدت ملی خواست تا ضمن خودداری از مداخله در روند انتخابات، در برگزاری شفاف و عادلانه این روند نیز به این کمیسیون کمک کند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: چنانچه در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت‌السلام جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که امروز اگر مجلس و دولت به جای تدوین سند تحول، مبانی اقتصاد مقاومتی را محور، مبنا و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند.

وی بعضی‌ها در جامعه آنقدر شبهه ایجاد کرده‌اند که اصل اقتصاد اسلامی به شعارزدگی تبدیل شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور چند لایه دارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نظریه لیبرال سرمایه‌داری که از زمان مدیریت حزب کارگزاران حاکم شد را کنار بگذاریم و تنها به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع عمل کنیم و ریل‌گذاری اقتصاد کشور بر این اساس باشد، می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس افراد کمی هستند که تحصیلات اقتصادی دارند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۲ نفر هستند که چهار یا پنج نفر آن‌ها تحصیلات اقتصادی دارند و سایران تخصصی روی مباحث اقتصادی ندارند. وقتی در این کمیسیون افراد از الفبای اقتصادی سر در نمی‌آورند در خوشبینانه‌ترین حالت، یک نماینده نسبت به موضوعی که متوجه آن نیست و خودش اطلاعی ندارد یا رأی مثبت می‌دهد یا رأی منفی، در این صورت افرادی که به دنبال رانت هستند بر ذهن نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد تأثیر می‌گذارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: چنانچه در کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگانی باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند و خود را ملزم بدانند، متوجه می‌شوند که این موضوع سند بالادستی است که از طریق مقام معظم رهبری صادر شده و هم اینکه فتوای مرجع تقلید است با این وجود نادیده گرفته می‌شود.

عبادی گفت: اگر در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 751393

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • ۴ نکته طلایی هنگام خرید فرش ۱۲۰۰ شانه
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان