Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای نگهبان استفساریه مجلس شورای اسلامی در خصوص جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ را مغایر قانون اساسی تشخیص نداد و به این ترتیب افزایش ۲۰درصدی حقوق حداقلی‌بگیران در دولت اعمال خواهد شد.

قدس آنلاین: شورای نگهبان طرح استفساریه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان حداقلی‌بگیر دولت را مغایر موازین و قانون اساسی تشخیص نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در استفساریه‌ای که  در مجلس شورای اسلامی انجام شده و مکاتبه آن توسط رئیس مجلس صورت گرفته بود، نمایندگان منظور از افزایش پلکانی نزولی حقوق مندرج در جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور که طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار باشند، افزایش پایین‌ترین طبقه را ۲۰ درصد دانسته بودند.

در ادامه نیز دبیر شورای نگهبان در پاسخ به علی لاریجانی رئیس مجلس، اعلام کرد، شورای نگهبان مصوبه مذکور در مجلس شورای اسلامی را مخالف و مغایر موازین و قانون اساسی تشخیص نداده است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه سه شنبه گذشته در پاسخ به قدس آنلاین درباره زمان اعمال افزایش حقوق کارکنان دولت بر مبنای استفساریه مجلس گفت در صورت تدیید این استفساریه در شورای نگهبان، افزایش حقوق کارکنان دولت بر مبنای نظر جدید مجلس به همراه معوقه ۲ ماه اول سال در فیش‌های حقوقی خردادماه اعمال و پرداخت خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزایش حقوق کارکنان دولت سخنگوی دولت شورای نگهبان قدس آنلاین نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره حقوق ۱۴۰۳ کارکنان دولت/ سقف حقوق ماهانه کارمندان دولت مشخص شد
  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت مشخص شد + سند
  • افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت + جدول و جزئیات
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات