Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@11:43:40 GMT

نقش مواد غذایی فیبردار در سلامت روزه داران

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۲۹۲۰

نقش مواد غذایی فیبردار در سلامت روزه داران

رکنا: در ماه رمضان به روزه داران توصیه می شود مواد غذایی فیبردار مصرف کنند.

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت Diabetes استان یزد با بیان این‌که ساعت غذا خوردن ماه رمضان و تنوع غذایی این ماه باید در طول سال هم رعایت شود، گفت: یک ساعت و نیم بعد از بیدار شدن بهترین زمان برای مصرف کردن سحری و سه ساعت قبل از خواب بهترین زمان برای صرف شام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمدرضا آقایی میبدی  با بیان این‌که روزه‌داری با رعایت آداب و رفتار غذایی مناسب برای تمام افراد جامعه مفید است،‌اظهار کرد: روزه گرفتن بدون صرف سحری برای هیچ کس توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که ماه رمضان، ماه رژیم لاغری نیست، افزود: متأسفانه برخی از افراد با شیوه غذایی نادرست سعی دارند در ماه رمضان رژیم لاغری گرفته و کاهش چشم‌گیر وزن داشته باشند.

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت استان یزد، گفت:‌ در نظر پزشکی سلامت دارای چهار بعد«جسمی»،«روانی»،«معنوی» و «اجتماعی» است که در فرهنگ روزه داری جای گرفته است.

این مقام مسئول نظم در غذا خوردن و استفاده از غذاهای مختلف را از جمله رفتارهای تغذیه‌ای مناسب در ماه رمضان دانست و بیان کرد: ماه رمضان برای لاغری مناسب نیست ولی می‌شود رفتار غذایی از نظر نوع مواد مصرفی و نظم در مصرف غذا که در ماه رمضان رعایت می‌شود به دیگر ماه‌های سال تأمیم داده شود.

آقایی در ادامه با بیان این‌‎که مصرف بی‌رویه انواع غذاهای چرب، ‌پرنمک و شیرینی را یکی از مشکلات جدی رفتار غذایی در ماه رمضان است،‌ عنوان کرد: مواد دارای فیبر و آب از جمله موادی است که مصرف آنها برای روزه‌دار توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک ساعت و نیم بعد از بیدار شدن بهترین زمان برای مصرف کردن سحری و سه ساعت قبل از خواب بهترین زمان برای صرف شام است. به هیچ عنوان بعد از سحری خوردن نباید بخوابیم و افطار را نباید با غذاهای شیرین شروع کنیم.

آقایی با تأکید بر این نکته که رمضان برای سالم شدن است، تصریح کرد:‌ ساعت غذا خوردن ماه رمضان و تنوع غذایی این ماه باید در طول سال رعایت شود. رعایت نظم خواب از دیگر موارد حائز اهمیت در راستای تأمین سلامت افراد در ماه رمضان و دیگر فصول سال است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت دیابت Diabetes غذا رژیم لاغری رژیم لاغری پزشکی سلامت سلامت ماه رمضان مواد غذایی توصیه کاهش فیبردار عکس حوادث فیلم مردم زندگی رابطه پنهانی دختر مرد ایرانی ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید