Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برنامه‌ریزی این اداره کل برای اخذ سند مالکیت تک‌برگی برای دو میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی این استان در سال‌جاری خبر داد.

علی‌نقی حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این طرح در راستای اعمال حاکمیت و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون طرح کاداستر برای بیش از سه میلیون هکتار از اراضی دولتی و ملی اجرا و سند مالکیت تک برگی آن اخذ شده است، افزود: بیش از 95درصد از اراضی ملی و دولتی استان دارای اسناد دفترچه‌ای هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه امسال برای اخذ اسناد مالکیت بخش وسیعی از اراضی ملی استان برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: در همین راستا قرار است در سال 97 اسناد مالکیت دو میلیون هکتار از دیگر اراضی ملی و دولتی این استان در راستای قانون حدنگاری و کاداستر اخذ شود.

حیدریان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح گفت: برای اخذ این میزان اسناد تک برگی اعتباری 80 میلیارد ریالی پیش‌بینی شده که امید است با تخصیص آن اراضی ملی دارای سند تک برگی استان سمنان از مرز پنج میلیون هکتار بگذرد.

وی همچنین از اجرای طرح پایش مراتع استان سمنان در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: پروانه چرای دام، همواره یکی از مباحث چالش‌برانگیز در استان سمنان بوده که اعتراض برخی دامداران و عشایر را نیز در پی داشته است.

وی با بیان اینکه طرح پایش مراتع چند سالی است که هر ساله در استان اجرا می‌شود، گفت: از مجموع 1250 سامانه مرتعی استان تاکنون حدود 480 سامانه تحت پایش قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآوری کرد: در طرح پایش امسال با بررسی و بروزرسانی حدود 300 سامانه دیگر، شمار سامانه‌های پایش‌شده را به 780 سامانه خواهیم رساند.

وی بر لزوم مشارکت جوامه محلی با طرح‌های این اداره کل تاکید کرد و گفت: همراهی‌های مردمی با طرح‌های منابع‌طبیعی نقش مهمی در اجرای طرح‌های این اداره کل و حفاظت بیشتر از این سرمایه‌های خدادادی خواهد داشت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، آبشناس گفت: با هدف جلوگیری از بروز خسارت ناشی از طغیان آفت سن غلات امسال عملیات مبارزه با این آفت چند روزی زودتر آغاز شده است.

او افزود: در شهرستان نهاوند بیش از ۷۵ هزار هکتار زمین ابی ودیم کشاورزی وجود دارد که ۴۵ هزار هکتار ان ابی ومابقی دیم هستند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند تأکید کرد: قرار است امسال بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که زیر کشت غلات هستند بر علیه افت سن غلات سم پاشی شوند.

آبشناس تصریح کرد: ۳۶۰۰ دستگاه انواع سم پاش در نهاوند وجود دارد که همگی در این برنامه مشارکت دارند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه