Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول در صنعت هوایی گفت: هواپیمایی ماهان همواره حتی در دوره پسابرجام هم، مشمول تحریم ها بوده و محدودیت اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا، اتفاق تازه‌ای برای این شرکت نیست.

ایران آنلاین /فرامرز سروی ، درباره تحریم‌های اخیر وضع‌شده علیه شرکت هواپیمایی ماهان از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت: تحریم‌ها همواره از ابتدای انقلاب، علیه صنعت هوانوردی وجود داشته است و این تحریم اخیر، وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۴ شرکت هواپیمایی ایران موضوع تازه‌ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حتی پس از برجام هم، شرکت ماهان تحت تحریم باقی ماند، افزود: موافقت‌نامه هسته‌ای ایران با ۶ کشور، مشمول ماهان نشد.

این مقام مسئول در صنعت هوایی تصریح کرد: هیچ گاه انتظار نداشتیم فضای پسابرجام بر هواپیمایی ماهان تأثیر به سزایی بگذارد؛ به همین دلیل هیچگاه هم برای دوره پسابرجام برنامه‌ریزی نکرده بودیم؛ ولی ممکن است برخی شرکت های فعال در صنعت هوانوردی که پس از برجام بر روی دوره بدون تحریم‌ها حساب کرده بودند، با تحریم‌های جدید علیه این شرکت‌ها، دچار مشکل شوند.

وی تأکید کرد: شرکت هواپیمایی ماهان در تمام مدتی که از سوی بازرسان اتحادیه اروپا مورد بازرسی قرار گرفته، بالاترین نمره را کسب کرده و نتوانسته‌اند ارتباطی میان این شرکت هواپیمایی با موضوع حمایت از تروریسم بیابند؛ این در حالی است که هواپیماهای متعلق به ماهان کاملا و ۱۰۰ درصد در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی در حال پرواز هستند و همه استانداردهای بین المللی را رعایت می کند.

این مقام مسئول در ماهان در پاسخ به پرسشی درباره تحریم شدن ۱۲ فروند از هواپیماهای ماهان گفت: هیچ مشکلی برای این تعداد هواپیمای ماهان پیش نیامده و ما همچنان به تمام مقاصد پروازی خود از جمله اتحادیه اروپا پرواز داریم. البته اتحادیه اروپا، هواپیماها و ایرلاین‌ها را از منظر فنی و عملیاتی بازرسی می‌کند. در عین حال، ایراداتی که بازرسان اروپایی به هواپیماها می گیرند، به سه دسته تقسیم می شوند که سختگیرانه ترین آن CAT۳ (ایرادات دسته سوم) است اگر با این نوع ایرادات مواجه شوند و تعداد هشدارها به سقف خاصی برسد، آن هواپیما زمین گیر شده و اجازه پرواز نمی یابد.

وی تصریح کرد: این موضوع هیچ گاه در خصوص ماهان مصداق نداشته و تاکنون ایرادی به هواپیماهای این شرکت از سوی بازرسان اتحادیه اروپا وارد دانسته نشده است؛ ضمن اینکه علی رغم هشدارهایی که روز گذشته از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به فرودگاه ها و شرکت های هوانوردی دنیا درباره تحریم این شرکت هواپیمایی ایرانی صادر کرد، با کوچکترین مشکل و ایرادی برای پرواز به اقصی نقاط دنیا و نشست و برخاست در فرودگاه‌های مختلف جهان نخواهد داشت.

 اواخر هفته گذشته وزارت خزانه داری آمریکا درست دو هفته بعد از خروج از برجام، ۴ شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان، کاسپین، معراج و پویا ایر را تحریم کرد. همچنین این وزارتخانه آمریکایی، دو تن از مدیران ایرلاین های ایرانی و ۳۱ فروند هواپیمای با رجیستر اختصاصی ایران (EP) را تحریم کرد که ۱۲ فروند آن متعلق به هواپیمایی ماهان است.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (اوفک) در تارنمای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، عدنان محمود یوسف، مازن حسن الزین، آندریا سمیر مشنتف، بشیر ابراهیم منصور و فیراس حسن مکلد به دلیل کمک به «حسن مکلد» مالک صرافی CTEX برای «دور زدن تحریم‌ها و تسهیل اقدامات غیرقانونی در حمایت از حزب‌الله» تحریم شده‌اند.

پیشتر حسن کلد و صرافی CTEX در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اوفک افزود: این افراد از جمله ۲ موسس صرافی CTEX و ۲ پسر مکلد ۲ شرکت را در لبنان و امارات اداره می‌کند که آنها نیز بطور همزمان تحریم شده‌اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حزب‌الله همچنان به سرمایه‌گذار‌های تجاری ظاهرا مشروع و تسهیل‌کنندگان کلیدی برای تامین مالی عملیات گروه از جمله حملات بی‌ثبات‌کننده در امتداد مرز‌های شمالی اسرائیل متکی است.

وی افزود: آمریکا به ردیابی منابع درآمدی کلیدی حزب‌الله و محدود کردن قابلیت آن برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۷ فروردین نیز در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن)، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش