Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان روز گذشته (25 مي) به مناسبت هجدهمين سالگرد آزادسازي جنوب لبنان در سخناني ضمن تشريح اوضاع داخلي و منطقه اي، علل، روش و پيامد شدت گرفتن تهاجم اقتصادي و سياسي را عليه حزب الله تشريح کرد.
سخنان روز گذشته سيد «حسن نصرالله» را بايد در دو سطح خرد و کلان بررسي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سطح خرد، دبيرکل حزب الله لبنان وضعيت داخلي اين کشور را به طور مختصر تحليل کرد.
لبنان روز ششم مي 2018 شاهد برگزاري انتخابات پارلماني بود که با پيروزي جبهه متحد حزب الله همراه شد.
از نگاه سيد حسن نصرالله مهمترين موضوع داخلي کنوني لبنان تشکيل دولت است. تسريع در تشکيل دولت به منزله پايان دوره چانه زني سياسي براي توزيع قدرت و آغاز مسئوليت پذيري دولت است که دبيرکل حزب الله لبنان آنرا «درمان مشکلات کشور» ناميد.
مهمترين چالش هاي لبنان فساد، اسراف و هدررفت منابع
از ديد وي، يکي از مهمترين چالش هاي کنوني لبنان فساد، اسراف و هدررفت منابع است که دولت بايد راهکارهاي مناسبي براي مقابله و جلوگيري از اين چالش ها پيدا کند.
اين موضوع به حدي حايز اهميت است که دبيرکل حزب الله هشدار مي دهد اگر اين وضعيت ادامه پيدا کند، لبنان به سمت فروپاشي خواهد رفت.
در سطح کلان، محور سخنان روز گذشته سيدحسن نصرالله علل، روش و پيامد تهاجم اقتصادي و سياسي آمريکا و متحدانش در غرب آسيا عليه حزب الله لبنان بود.
در خصوص علل اين تهاجم، سيد حسن نصرالله به دو موضوع پيروزي ها در سوريه و همچنين روابط نزديک حزب الله با جمهوري اسلامي ايران اشاره کرد.
شکست تروريسم در سوريه به معناي تقويت جايگاه منطقه اي محور مقاومت به رهبري جمهوري اسلامي ايران است
بنابراين، هدف تهاجم اقتصادي و سياسي عليه حزب الله نيز متوقف کردن روند تقويت جايگاه منطقه اي محور مقاومت است.
از ديد سيدحسن نصرالله روش مبارزه مخالفان با حزب الله نيز تحريم، جلوگيري از تامين منابع مالي آن و همچنين اتهام زني است.
دولت آمريکا طي ماههاي اخير و به خصوص در ماه جاري ميلادي در چند نوبت حزب الله و برخي شخصيت هاي سرشناس آن از جمله سيدحسن نصرالله، دبيرکل را در فهرست تحريم خود قرار داد.
دولت آمريکا به طور يکجانبه از توافق هسته اي موسوم به برجام نيز خارج شد و تحريم هاي جديدي را عليه ايران وضع کرد که از ديد دبيرکل حزب الله لبنان يکي از اهداف اين فشارها، متوقف کردن کمک ايران به محور مقاومت است.
نکته مهمي که سيد حسن نصرالله روز گذشته در اين خصوص بيان کرد، اين بود افرادي که حزب الله در ليست تحريم دولت آمريکا قرار گرفتند، شهروندان لبناني هستند و دولت لبنان در حفاظت از شهروندان خود مسئول است.
اتهام زني؛ روش ديگر مخالفان براي مقابله با حزب الله
روش ديگر مخالفان براي مقابله با حزب الله، اتهام زني است که نمونه آن نيز اتهام دولت مغرب به حزب الله و جمهوري اسلامي ايران مبني بر حمايت از جبهه پوليساريو است.
مخالفان حزب الله و محور مقاومت در قالب اتهام زني تلاش مي کنند حزب الله را به خصوص در سطح جهان عرب بدنام کنند. راي قاطع مردم لبنان به جبهه متحد حزب الله در انتخابات اخير پارلماني گوياي شکست اين راهبرد عليه حزب الله است.
بخش ديگر سخنان روز گذشته سيدحسن نصرالله به نوعي هشدار درباره پيامد اقدام ها ضد حزب الله است.
دبيرکل حزب الله لبنان در اين خصوص «اشتباه در فهم مقاومت» را بيان کرده و با تاکيد بر اينکه «جنگ طلب نيستيم اما از جنگ هراسي هم نداريم» به نوعي به مخالفان هشدار داد که در مسير ايجاد جنگي جديد حرکت مي کنند، جنگي که حزب الله براي دفاع از خود هم توانمندي و هم آمادگي کافي دارد.
نويسنده: سيدرضي عمادي
133/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که ارتش اسرائیل از صبح سه‌شنبه تاکنون ۱۵ حمله هوایی به مناطق و روستا‌های مختلف جنوب لبنان انجام داده است.

به گزارش تسنیم، در آخرین مورد جنگنده‌های اسرائیلی چندین حمله هوایی به اطراف روستا‌های «کفرکلا»، «میس الجبل» و «وادی برغز» انجام دادند.

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • (ویدئو) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی