Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد پیوستن ایران به کنوانسیون های چون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و یا fatf گفت: کمیسیون امنیت ملی باید پیش از مطرح شدن این طرح در صحن مجلس نظر خود را در مورد آن ارائه می داد که خلاف آیین نامه عمل کرد و نظر نداد .

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس  ادامه داد: ما معتقدیم لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم باید در فضای غیر احساسی مطرح و بررسی شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده اصول‌گرای مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که شاخصه‌های حضور بین المللی‌اش را بِه صورت کمی و کیفی تعریف کرده است مثلا ما در بودجه و قانون برنامه گفته‌ایم که سالیانه ٦٣میلیارددلار باید جذب سرمایه خارجی داشته باشیم .

وی بیان کرد: به هر حال  ایران جز  ۲۰کشوری است که بالاترین تولید ناخالص داخلی را در دنیا دارند وبه رغم همه تحریم‌ها و کمبودها ما به دلیل موقعیت چهارراهی،جمعیت مان و یا منابع نفتی مجز کشورهای هستیم ک دارای تولید بالا ناخالص داخلی هستیم و طبیعتا باید تکلیف خودمان با عرصه بین المللی را روشن کنیم .

فلاحت پیشه تاکید کرد:در دنیای امروز حضور در خیلی از مجامع بین المللی باعث می شود که مانع از توطئه و مصداقی ساختن یکسری موارد اختلافی توسط دشمنان شویم .

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: این عدم حضور ما فقط باعث تقویت نقش دشمنان ما می شود. لوایحی چون پولشویی،پالرمو،مبارزه با تامین مالی تروریسم که در حال حاضر در مجلس مطرح شده است جز لوایحی است که در دنیا همه کشورها به آنها پیوسته اند و با ملاحظه نیز پیوسته اند ما نیز می توانیم با ملاحظه این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و به آن بپیوندیم.

وی خاطر نشان کرد: وقتی رهبری تاکید کردند که مجلس و‌دولت این مسئله را بررسی کنند معنایش این است که باید این موضوعات کارشناسی بررسی شود، بخشی از دید کارشناسی ما بین المللی است یعنی وقتی که در عرصه بین المللی سایر کشورهای دنیا به جریانی می پیوندند و حق تفحظ خودشان را نیز حفظ می کنند ما معتقدیم این ها دلیلی است مبنی بر اینکه ما با یک فضای احساسی کشور را در تنگنا و  ‌ ‌‌انزوا قرار ندهیم .

عصرایران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی خضریان نماینده مردم تهران در روند بررسی ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم توسعه در مورد تبصره ماده ۵۷ این لایحه گفت:در این تبصره اتفاقی رخ داده موضوعی برای اضافه شدن فوق العاده خاص برای یکی از دستگاهها وجود دارد در حالی که در سری اول ایراد شورای نگهبان این موضوع نبوده است.

بیشتر بخوانید: دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد

خضریان اضافه کرد: صحن به رییس کمیسیون تلفیق برنامه اعتماد کرد و این موضوع را رییس کمیسیون بدون رای آوردن در بازگشت شورای نگهبان اضافه کرده است و در بازگشت دوباره به شورای نگهبان مورد ایراد واقع شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این خلاف عدالت است اگر بخواهیم برای یک دستگاه حقوق و مزایایی در فوق العاده اضافه کنیم. این خلاف عدالت و قانون رخ داده است.

وی از قالیباف خواست که این تبصره حذف شود و بدون این تبصره رای گیری شود.

قالیباف خطاب به خضریان بیان داشت: به معاونت قوانین سپردم که بود و نبود این موضوع را از متن مذاکرات چک کند و این مراعی بماند تا قوانین چک شود و بعد تذکر خضریان بررسی شود.

این موضوع در جلسه عصر مورد بررسی قرار گرفت و معاونت قوانین مجلس هم تایید کرد که تبصره مذکور اضافه شده است.

خضریان خطاب به قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بازگشت شورای نگهبان بر روی این ماده ابهامی وارد شد که کمیسیون تلفیق بدون توجه به ابهام، تبصره ای را اضافه کرد و با امضای ابراهیم عزیزی، رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم انجام شده این فوق العاده خاص خلاف عدالت است و قوانین مجلس هم این موضوع را تایید می کند.

در نهایت رئیس مجلس اصلاحیه کمیسیون در مورد تبصره ماده ۵۷ برنامه هفتم را به رای گذاشت و با موافقت اکثریت نمایندگان به تصویب رسید.

کد خبر: 1229026 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد