Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بابل، اهتمام به مناسبت ها را از جمله امور گرمی بخش مساجد دانست و گفت: تاسیس کتابخانه مساجد یکی از راهکارهای تغییر ذائقه جوانان و سوق دادن آنها به خانه خدا بر زمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل در جلسه هیئت نظارت بر کانون های مساجد دیار علویان و دیدار با وی گفت: توجه بیشتر و جدی تری در ماه مبارک رمضان به مساجد صورت می گیرد که از این فرصت می توان جهت رفع مشکلات با گفتگو و نشست در کنار یکدیگر به خوبی، بهره مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در دهه 70 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد به تصویب رسید که در آن زمان دشمن، تخریب فرهنگی را به جای حمله نظامی مد نظر قرار داد و کانون های مساجد، نقطه امید جهت رفع این مشکل را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک طرح بزرگ، ارزشمند و تاثیرگذار در سال 1371، آغاز به کار کرد که با فعالیت های مفید کانون های فرهنگی و هنری مساجد، افراد بسیاری زیر پوشش و در خانه های خدا بر زمین، قرار می گیرند.

 

وی بیان کرد: کانون های مساجد با برگزاری برنامه در مناسبتی و دعوت از بنده جهت حضور در آن، این امر موجب و مایه افتخار است که این مراکز با یک برنامه، مناسبتی را زنده و گرامی، نگه می دارند.

 

حجت الاسلام روحانی ابراز کرد: ماه رمضان یک مناسبت بزرگ فرهنگی است و همچنین با قرار داشتن فتح خرمشهر و ارتحال امام خمینی(رحمت الله علیه) در خرداد باید از این فرصت های مذهبی و ملی جهت پیاده کردن اهداف عالیه نظام و اسلام ناب محمدی، نهایت استفاده را نمود.

 

وی گفت: فرهنگی کردن مساجد یکی از محورها و اهداف مهم تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که بر باورهای مردم، اثرگذاری خوبی را دارد.

 

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: به دلیل عدم پشتیبان و سازمان معینی در مساجد با کمال تاسف، این خانه های خدا بر زمین، جوابگوی احساسات مردم در این برهه از زمان نیست و باید با ایجاد جاذبه، ذائقه جامعه را به سمت مساجد، تغییر دهیم.

 

وی با تاکید بر اهتمام به برپایی نمازهای باشکوه و حضور اقشار و سنین مختلف در مساجد، بیان کرد: یکی از راهکارهای جاذب که با تلاش برخی از نهادها میسر می شود، توجه به بعد فرهنگی مساجد است و همچنین می توان با تاسیس کتابخانه مساجد ذائقه جوانان را به سمت خانه های خدا بر زمین، سوق داد.

 

حجت الاسلام روحانی ابراز کرد: اهتمام به مناسبت ها از جمله امور گرمی بخش مساجد است و برگزاری برنامه های نظیر تلاوت زیارت ها و قرائت قرآن از جمله این امور به شمار می آیند.

 

وی گفت: با ذائقه های هنری و انجام فعالیت های هنری نظیر تئاتر و خوشنویسی می توان، جوانان بسیاری را به سمت مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد سوق داد.

 

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: ایجاد جاذبه و تغییر ذائقه موجب می شود تا جوانان را به مساجد و حضور حداکثری آنها به این پایگاه های الهی، رهنمون شد.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: برجام نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان خبرگزاری شبستان دولت مجلس مصلی تهران اعتصاب کامیون داران تغییر ذائقه امام جمعه بابل دیدار کتابخانه مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، به همراه کارشناسان ستاد از مسجد امام رضا(ع) و کانون فرهنگی و هنری موسی بن الرضا ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های این مسجد قرار گرفت.

وی  در این بازدید گفت: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی مختلف در جامعه باید تلاش کنیم که نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد هدایت کنیم و مهمترین هدف ما جذب دهه هشتادی ها است.

رضایی افزود: ما در ستاد به دنبال آبادانی مسجد هستیم و ارکان مساجد در این راستا باید دست در دست هم دهند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین فعالیت های ستاد سطح بندی کانون ها است تا کانون های فرهنگی و هنری که پیش رو هستند الگویی برای دیگر کانون ها در برنامه های فرهنگی و هنری باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: همانگونه که مساجد در سال های دفاع مقدس محلی برای اعزام رزمندگان به جبهه ها بودند، امروز هم باید در جنگ فرهنگی و رسانه ای سنگری برای تربیت و رشد جوانان و نوجوانان باشند.

 

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند