Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@17:41:25 GMT

آیا ترامپ آماده تحریم شدید کره شمالی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۳۷۶۲

آیا ترامپ آماده تحریم شدید کره شمالی می‌شود؟

با نزدیک شدن به نشست تاریخی رهبران کره شمالی و آمریکا برخی منابع از پیشنهاد اعمال تحریم‌های شدید از سوی ترامپ علیه کره شمالی خبر داده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: با توجه به تردید درباره سرنوشت دیدار میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی به کاخ سفید پیشنهاد داده‌اند تا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه هسته‌ای کره شمالی اعمال کند؛ اقدامی که ممکن است با ناراحتی و بی میلی کشورهایی، چون چین و کره جنوبی همراه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت که راه دیگر آمریکا و متحدانش افزایش فشار بر کره شمالی و افزایش تلاش‌ها برای ردیابی کشتی‌هایی است که مشکوک به نقض محدودیت‌های بین‌المللی تجاری علیه پیونگ یانگ است. به گفته وی کشور‌های بیشتری علاقمندند تا به این راهکار بپیوندند.

هدف از این اقدامات تحت تاثیر قرار دادن کیم جونگ اون است که با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه است؛ به خصوص اگر پس از اتفاقات روز پنجشنبه ترامپ، رهبر کره شمالی نیز تصمیمی تحریک آمیز اتخاذ کند.

درحالی که برگزاری این نشست در هاله‌ای از بهام قرار گرفته، یکی از چالش‌های بزرگ برای آمریکا چین به شمار می‌رود. پکن که مهمترین شریک تجاری کره شمالی به شمار می‌رود بیش از پیش از نحوه توافق ترامپ با پیونگ یانگ ناراحت شده است.

با اینحال یک مقام کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود گفت: چین تضمین داده که تحریم‌ها علیه کره شمالی را حفظ کند. باید دید درصورت انجام نشدن نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی، واشنگتن تا چه زمان قصد دارد به فرمول "حداکثر تحریم‌ها" ادامه دهد.

دو دیدار اخیر رهبر کره شمالی با رئیس جمهوری چین حاکی از بهبود روابط میان دو کشور بود و همین مسئله همراهی چین با آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی را سخت‌تر می‌کند. از سوی دیگر کره جنوبی نیز حاضر نیست بهبود روابط اخیر خود با کره شمالی را قربانی تحریم‌های جدید آمریکا کند و دوباره با همسایه شمالی خود سرشاخ شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RGf

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ تحریم کره شمالی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند