Web Analytics Made Easy - Statcounter

مکرون از ایران خواسته است که توافق هسته‌ای را به واسطه امضای چارچوب‌های توافق جدیدی مسائل موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را پوشش دهد تکمیل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، این روزها مذاکرات مقامات ایرانی و اروپایی درباره نحوه ادامه برجام در جریان است. در شرایطی که رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه هفته گذشته شروطی را برای توافق با اروپا مطرح کردند، به نظر می‌رسد که اروپا پیام جمهوری اسلامی را در این زمینه درک نکرده است!

روزنامه گاردین روز گذشته در مطلبی تصریح کرده است:«مکرون از ایران خواسته است که توافق هسته‌ای را به واسطه امضای چارچوب‌های توافق جدیدی مسائل موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را پوشش دهد تکمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشته که با تهران بر سر چگونگی پایان توافقنامه هسته‌ای در سال 2025 گفتگو کرده است.»

گاردین پس از طرح این اظهارات مکرون می‌نویسد:«روشن نیست که اگر ایران به این طرح تن ندهد، اتحادیه اروپا چه خواهد کرد.»

این روزنامه انگلیسی سپس به موضع روسیه در قبال شرایط موجود می‌پردازد و می‌نویسد:«ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نسبت به هرچیزی که شبیه تجدید توافق هسته‌ای باشد هشدار داده است. او همچنین نسبت به نتایج نامطلوب شکست برجام نیز هشدار داده است.»

نکته مهم دیگر، اشاره گاردین به مقاومت مردمی در برابر رویکردهای تحریمی آمریکاست:«عصبانیت شدیدی در برخی از پایتخت‌های اروپایی به ویژه پاریس وجود دارد؛ خشونت‌هایی که با رویکردهای یک‌جانبه آمریکا به ویژه در حوزه تجدید تحریم‌ها مرتبط است.»

و مسأله آخر، تصریح جالب گاردین به پیش‌فرض معاهده هسته‌ای است. گاردین در این‌باره می‌نویسد:«پیش‌فرض معاهده هسته‌ای که به طور رسمی به نام «برنامه جامع اقدام مشترک» نامیده می‌شود، پیوستن دوباره ایران به اقتصاد جهانی در ازای انهدام برنامه هسته‌ای است!»

انتهای پیام/ح

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر موسوی در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش استان در گچساران ، اقدام ایران در حمله موشکی به رژیم صهیونیستی را مشروع دانست و افزود: به زعم خیلی‌ها که فکر می‌کردند کسی نمی‌تواند به رژیم صهیونیستی حمله موشکی بکند، اما ایران دست به این اقدام مهم زد.
 وی اضافه کرد: علاوه برآمادگی کامل پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در عملیات آن شب، بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای مختلف درآن طرف مرز‌های غربی کشور سامانه موشکی و پهبادی ایران را رصد می‌کردند.
 سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه زدن و موشک باران کردن یک شهر ارزش نظامی ندارد گفت: اینکه در فاصله هزار کیلومتر یک نقطه نظامی مورد هدف قرار بگیرد دارای ارزش نظامی است و این مهم‌ترین هدف عملیات وعده صادق بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش از ارسال پیام‌های پشت سر هم مقامات آمریکایی حین و بعد از عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: آنها از طریق واسطه‌های مختلف مدام پیام می‌دادند که با آمریکا کاری نداشته باشید و این ترس و خوف آمریکا، یکی از برکات خون شهیدان است.

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو