Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@23:26:14 GMT

هر بشکه نفت ایران بیش از ۷۶ دلار فروخته شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۳۹۴۰

هر بشکه نفت ایران بیش از ۷۶ دلار فروخته شد

نفت سبک ایران در هفته منتهی به ۱۸ مه، با افزایش ۲ دلار و ۸۱ سنت، بیشترین افزایش قیمت را در میان شاخص‌های نفت خام‌ به خود اختصاص داد و بیش از ۷۶ دلار برای هر بشکه معامله شد.

ایران آنلاین /میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۱۸ مه (جمعه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) با ۲ دلار و ۸۱ سنت افزایش به ۷۶ دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین قیمت نفت سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ۶۶ دلار و ۹۱ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران هم در دوره مورد بررسی ۲ دلار و ۳ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۷۳ دلار و ۵۸ سنت رسید.

میانگین قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در هفته منتهی به ۱۸ مه، به ۷۵ دلار و۶۱ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ۲ دلار و ۱۵سنت برای هر بشکه افزایش یافته است.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی‌آی هم در این بازه زمانی، ۷۱ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۷۱ دلار و ۳۱ سنت رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۲ دلار و ۵۹ سنت افزایش، ۷۸ دلار و ۸۰ سنت برای هر بشکه معامله شد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی یک دلار و ۹۴ سنت افزایش یافت و به ترتیب هر بشکه ۷۵ دلار و ۵۲ سنت و ۷۵ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از مرکز مبادله ایران، امروز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۳۶۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان مورد مبادله قرار گرفت.

به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان، یورور با نرخ ۴۳ هزار و ۲۶۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۶۸ تومان بود.

در بازار نیما نیز در مقابل عرضه ۳۶۰ میلیون دلاری، ۱۶۷ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان خریداری شد. صنایعی که عمدتا ارز نیمایی برای آنها تامین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

مجموع تامین ارز از ابتدای سال تاکنون، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار بوده است. ۶۹ درصد از ارز تامین شده مربوط به بازار نیما با نرخ ۴۱ هزار تومان است. کالا‌های اساسی ۲۸ درصد را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به خود اختصاص داده است و در بخش خدمات، ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی، ارز درمانی، ارز دانشجویی، ارز مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، عتبات و حج با نرخ متوسط ۴۳ هزار تومان تامین شده است.

میانگین وزنی قیمت ارز تخصیصی بانک مرکزی برای سه گروه مذکور معادل ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بر اساس این گزارش، در بازار طلای مرکز مبادله ایران، طی ۱۰ حراج سکه طلا در مجموع ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه تخصیص داده شد؛ ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه ربع سکه، ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه نیم سکه و ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه تمام سکه سهم انواع سکه تخصیص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲.۴ تن شمش با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • طلا تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی