Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با بیان متفاوت بودن سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی گفت: متوسط سرانه ایجاد اشتغال در استان حدود ۲۸۲ میلیون تومان است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ استانها قم نظرات

مهرداد غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به میزان سهم سرمایه‌گذاری که در بخش‌های صنعت و گردشگری در سند جامع اشتغال در نظر گرفته‌شده است اظهار داشت: در سند جامع اشتغال، بخش صنعت حدود 51 درصد از سرمایه‌گذاری و 37 درصد از  اشتغال را به خود اختصاص داده و بخش گردشگری  نیز 44 درصد از سرمایه‌گذاری و حدود 51 درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان متفاوت بودن سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گفت: برای نمونه، سرانه ایجاد یک شغل در بخش کشاورزی حدود 124 میلیون تومان است در حالی‌که این سرانه در بخش صنعت بالغ‌بر 390 میلیون تومان و یا در بخش خدمات حدود 240 میلیون تومان است اما متوسط سرانه ایجاد اشتغال در استان حدود 282 میلیون تومان است بنابراین بر بخش‌های مختلف نیز در سند تأکید شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم بیان کرد: استان قم نخستین استانی است که سند جامع اشتغال را تدوین کرده و این سند با چشم‌انداز یک‌ساله و تا پایان سال 97، است، برش‌های دستگاهی ابلاغ‌شده و مقرر شده گزارش پیشرفت کار به دبیرخانه داده شود تا مشکلات احتمالی در مسیر کار شناسایی و برطرف شود.

غضنفری ایجاد 14 هزار و 800 شغل را هدف‌گذاری سند جامع اشتغال بیان و تصریح کرد: هدف، کاهش یک‌درصدی نرخ بیکاری استان و تک‌رقمی شدن این نرخ در استان است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت عظیم تاریخی و گردشگری استان گفت: در استان بالغ‌بر 1800 اثر تاریخی داریم، از طرف دیگر ظرفیت عظیمی از حضور گردشگران و زائران را در استان داریم، بر این اساس به دنبال رسیدن از معبر گردشگری به مقصد گردشگری هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم ابراز کرد: باید برای استقرار زائران و همچنین برای بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری برنامه داشته باشیم و همه این موارد در سند جامع اشتغال گنجانده‌شده است.

غضنفری اظهار داشت: در پایان سال 96، با تعاملی که با بانک‌ها انجام شد، در فروردین‌ماه سال جاری مبلغی بالغ‌ بر 40 میلیارد تومان منابع بانکی به حوزه گردشگری تزریق داشتیم و توانستیم در این زمینه در سطح کشور رتبه دوم را کسب کنیم.

انتهای پیام/ح

R7854/P1357/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری

محمدعلی چراغیان سرپرست اداره طرح و برنامه‌ریزی صنعتی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۱ طرح صنعتی این استان با پیشرفت ۹۰ درصدی به ایستگاه پایانی و تکمیلی نزدیک شدند.

وی تاکید کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۴۵۸ میلیارد ریالی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

اتمام طرح‌های نیمه تمام راهبرد دولت سیزدهم در کشور

چراغیان افزود: این طرح‌ها شامل در زمینه صنایع فلزی، فلزات اساسی، محصولات بتنی، صنایع شیمیایی و غذایی است که در زمان بهره‌برداری زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ را فراهم می‌کنند.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش فولاد، شاهد افزایش تولید و تحقق شعار سال خواهیم بود.

چراغیان با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی تا تابستان امسال ادامه داد: بهره برداری از ۱۴ طرح صنایع غذایی به تامین امنیت غذایی استان کمک موثری خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اشتغال و کار آفرینی جوانان سملقانی در تولید فلنج 
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • ورود حدود ۱ میلیون خودروی نوروزی به گیلان/ آماده باش ۳۴ اکیپ راهداری در محورها
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای