Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی نیروهای ائتلاف عربی در ساحل غربی این کشور را ناکام گذاشتند. وزارت دفاع دولت مستعفی یمن نیز از کشته شدن ۱۲۰ تن از نیروهایش از جمله تعدادی از فرماندهان خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی دو روزه بزرگترین طرح پیشروی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان در ساحل غربی یمن در حد فاصل دو استان تعز و الحدیده را ناکام گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع دولت مستعفی یمن در صنعا در این رابطه اعلام کرد، ۱۲۰ تن از نیروهای این وزارتخانه از جمله برخی فرماندهان آن مانند عبدالرحمان اللحجی، فرمانده تیپ سوم و عبدالله زغینة، رئیس عملیات این تیپ کشته شدند، همچنین صدها تن از نیروهای همپیمان با ائتلاف عربی زخمی شده و ده‌ها خودروی نظامی آنها در درگیری‌ها با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که دو روز ادامه داشت، منهدم شدند.

در مقابل نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان مدعی شدند، پس از کنترل بر خط اصلی ارتباطی میان زبید و التحیتا در جنوب استان الحدیده، کنترل دو منطقه مهم در ساحل غربی یمن را به دست گرفتند.

در مرزهای یمن با عربستان نیز خبرها حاکی از افزایش شدت درگیری‌ها در طول نوار مرزی از شمال صحرای "میدی" تا منطقه المزرق در شهر حرض میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای عربستان بوده و به گفته یک منبع نظامی یمنی در این درگیری‌ها تعدادی از نیروهای سعودی کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ائتلاف عربی در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو