Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:19:37 GMT

حدود 25 هزار واحد زلزله زده آواربرداری شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۴۷۲۱

حدود 25 هزار واحد زلزله زده آواربرداری شد

کرمانشاه - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با بیان اینکه عملیات تعمیر و بازسازی بیش از 32 هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده استان به اتمام رسیده است، گفت: تاکنون حدود 25 هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده استان نیز آواربرداری شده است.

رضا جواجه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه باید 35 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه احداث شوند، گفت: تاکنون 24 هزار و 900 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده آواربرداری، 18 هزار و 890 واحد پی کنی، 12 هزار و 830 واحد آرماتوربندی، چهار هزار و 300 واحد دیوارچینی، هفت هزار و 742 واحد اسکلت سازی و چهار هزار و 410 واحد اداری سقف دار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: 12 ستاد معین در استان کرمانشاه مستقر هستند و کار احداث و تعمیر واحدهای زلزله زده را پیگیری می کنند.
خواجه ای روند بازسازی در روستاها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بنیاد مسکن متعهد است که تا پایان تیر ماه سال جاری 12 هزار واحد مسکونی دارای اولویت را در مناطق روستایی مسقف کند.
وی تلاش مردم زلزله زده را مهمترین عامل در تسریع روند بازسازی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم به خوبی برای آبادکردن شهرها و روستاهای خود پای کار آمده اند و شبانه روز تلاش می کنند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه روند اخذ تسهیلات تسریع شده است، گفت: صاحبان 90 هزار واحد مسکونی تاکنون به منظور دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که از این تعداد 55 هزار واحد با بانک های عامل قرارداد بسته اند.
براساس مصوبه هیات دولت 350 میلیون ریال تسهیلات ساخت، 60 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض ساخت، 100 میلیون ریال تسهیلات معیشتی و 20 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض معیشتی به زلزله زدگان استان کرمانشاه پرداخت می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زلزله96 آواربرداري بنياد مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یاسر رهبردین در این بازدید، با حضور در روستاهای خنجر خان و مرتضی قلی کندی، اقدامات انجام شده برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله و زیرساخت های خدماتی از جمله تامین آب شرب این روستاها را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از نحوه تامین آب شرب این روستاها اظهار داشت: در پی وقوع زلزله و بروز خسارت به چاه تامین کننده آب شرب روستاهای خنجر خان و موسی قلی کندی با مساعدت استاندار آذربایجان غربی، در کوتاهترین زمان ممکن حفر و تجهیز چاه ها انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 یداله سلطانی گفت :شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از اولین روز وقوع زلزله در روستاهای مذکور حضور داشت و به امداد رسانی و حل مشکلات آب شرب پرداخت.

دیگر خبرها

  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • (ویدئو) آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • مقام سازمان ملل : آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • مقام سازمان ملل: آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند