Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس پایتخت با انتشار تصویر یکی از کلاهبرداران فراری از شهروندان برای شناسایی او درخواست کمک کرد.

ایران آنلاین /به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورخه 18/01/1397 پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه جعل عناوین از کلانتری 108 نواب به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن شاکیه عنوان کرده بود که شخصی ضمن معرفی خود به عنوان مأمور یکی از وزارتخانه های دولتی و به بهانه خرید خودرو اقساطی بدون بهره با شرایط بسیار مناسب اقدام به کلاهبرداری چند میلیون تومانی از وی نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکیه پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در توضیح شکایت خود به کارآگاهان گفت: چندی پیش با شخصی که خودش را به نام آقای ظریف معرفی کرده بود، آشنا شدم؛ این شخص خودش را به عنوان مأمور یکی از وزارتخانه های مهم دولتی معرفی کرد و پس از مدت کوتاهی به بنده پیشنهاد ازدواج داد. طی این مدت وی بارها در خصوص جایگاه اداری خود صحبت می کرد تا اینکه یک بار عنوان داشت می تواند با استفاده از موقعیت خود نسبت به ثبت نام خرید یک دستگاه خودرو سواری برای من آن هم به صورت اقساط بلند مدت و مهم تر از آن بدون بهره اقدام نماید و فقط بایستی مبلغی را به عنوان پیش ثبت نام به حساب خودروسازی مربوط واریز نمایم تا در عرض چند روز خودرو را تحویل بگیرم. من نیز که طی همین مدت کوتاه به این شخص اعتماد کامل پیدا کرده بودم، پول درخواستی وی جهت ثبت نام اولیه خودرو را به وی پرداخت کرده و منتظر ماندم تا طی چند روز خودرو را تحویل بگیرم، اما هیچ خبری نشد؛ بارها با شماره تماس این شخص تماس گرفتم اما گوشی تلفن همراهش خاموش شده بود و آن زمان بود که فهمیدم قصد ازدواج با کسی را داشته ام که تنها از او یک شماره تلفن همراه بیشتر نداشتم .

شکار تصویر متهم
کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با توجه به اظهارات شاکیه که عنوان داشته بود جهت دریافت پول به همراه متهم متواری پرونده به شعبه بانک مراجعه کرده، به شعبه بانک مورد نظر رفته و در بازبینی تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته بانکی و با راهنمایی شاکیه موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده شدند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به ادامه رسیدگی به این پرونده و به جهت شناسایی و دستگیری متهم، هماهنگی لازم جهت انتشار بدون پوشش تصویر بدست آمده از متهم با بازپرس محترم شعبه 7 دادسرای ناحیه 10 تهران بعمل آمده است؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی و یا مخفیگاه و محل های تردد این شخص دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره 51055513 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند؛ همچنین از دیگر شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده شده و توسط این شخص مورد کلاهبرداری قرار گرفتند نیز دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک

علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، گفت : با مراجعه یکی از شهروندان به ماموران انتظامی سنقروکلیایی مبنی بر اینکه در بازار احشام این شهرستان مشغول فروش احشام بوده که شخصی با مراجعه به وی و نمایش رسید بانکی ۲ رأس گوسفند از وی دریافت کرده، اما پس از ساعتی متوجه شده پولی به‌حسابش واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرارگرفته است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی، مشخص شد که فرد کلاهبردار با ایجاد یک رسید جعلی توسط برنامه‌های موبایلی و با نشان دادن یک رسید بانکی جعلی پس از دریافت احشام، بازار را ترک کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: مأموران پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه‌جانبه ردپای مجرم شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، متهم در اقدامی غافلگیرانه در مرکز استان دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد و در بازجوییی‌ها به کلاهبرداری اعتراف کرد.

وی گفت: فروشندگان طعمه‌های مناسبی برای کلاهبرداری با رسید جعلی هستند لذا اگر قصد فروش کالایی را دارند تا زمان دریافت پیامک واریز وجه از سرشماره اصلی بانک عامل و مطابقت با میزان موجودی حساب خود، از ارائه کالا به خریدار خودداری کرده و مواظب شگرد کلاهبرداری با ساخت رسید‌های اینترنتی جعلی باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • قاتل فراری در گرمدره دستگیر شد
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • (عکس) بازداشت رباینده دختر ۱۶ ساله
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • ربایش دختر نوجوان و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال در جنوب تهران