Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:29:14 GMT

جنازه چوپان غرق شده در سیلاب بیجار پیدا شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۵۰۴۰

جنازه چوپان غرق شده در سیلاب بیجار پیدا شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل بحران استان کردستان گفت: جنازه چوپانی که 2 روز پیش و در سیلاب پنجشنبه شب در بیجار گرفتار و ناپدید شده بود، توسط امدادگران آتش نشانی و جمعیت هلال احمر پیدا شد.

آرتیکاس اقبال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرد 42 ساله شامگاه پنجشنبه در نزدیکی روستای حسین آباد در اثر جاری شدن سیل، در سیلاب گرفتار و جان خود را از دست داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از ساعت های اولیه مفقود شدن این فرد، نیروهای امدادی آتش نشانی برای یافتن او در نقاط پایین دست رودخانه کار خود را آغاز کردند.
اقبال تاکید کرد: پس از آنکه جسد فرد غرق شده از رودخانه بیرون کشیده شد با هماهنگی نیروی انتظامی به خانواده فرد مذکور تحویل داده شد.
وی در خصوص تلفات و خسارت های احتمالی سیلاب به دام ها یا باغ های این شهرستان گفت: کارشناسان مدیریت بحران شهرستان در حال بررسی میزان خسارت ها هستند.
مدیرکل بحران استان کردستان یادآور شد: مدیریت بحران استانداری روز چهارشنبه نسبت به بروز سیل و جاری شدن سیلاب همزمان با ورود سامانه بارش زا به استان هشدار داده بود.
رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیجار نیز در این ارتباط گفت: بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در روستای سید حسین، مرد میانسالی غرق شد.
رسول حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرد وقتی قصد جابجایی گله گوسفندان خود را داشت بر اثر بی احتیاطی و جاری شدن سیل، گرفتار شده و غرق می شود.
وی افزود: این حادثه در روستای سید حسین از توابع شهرستان بیجار اتفاق افتاد و با تلاش نیروهای امدادی و آتش نشانی جنازه این مرد کشف و به پزشک قانونی تحویل شد.
حیدری علت حادثه را بی احتیاطی و حضور در نزدیکی دره ایی که سیلاب با حجم و سرعت زیاد در آن جاری بود، اعلام کرد.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 536 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 448 میلی متر سال گذشته 20.9 درصد و در مقایسه با 487 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 10.9 درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث غرق شدگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد

رییس موسسه تحقیقات آب کشور از پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در استان‌های کرمان، یزد و مازندران طی حدود ۶۰ ساعت، ۷۰ تا ۹۰ میلی‌متر بارندگی‌ داشته باشیم.   به گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا کاویان‌پور رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور از فعال شدن سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از امروز یکشنبه فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.   وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.   کاویان‌پور ادامه داد: همچنین طی ۴۸ ساعت بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال و بختیاری شاهد خواهیم بود.   رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری، طی ۳۶ ساعت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بین ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی به ثبت برسد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ بینی سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار قرمز؛ پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور