Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@07:22:30 GMT

زنان و مردان روزانه به چه میزان کالری نیاز دارند؟

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۵۲۵۰

زنان و مردان روزانه به چه میزان کالری نیاز دارند؟

رکنا: زنان و مردان به دلیل ساختار بدنی شان دریافت کالری روزانه شان فرق دارد.

بدن ما برای سالم ماندن، به مقدار ثابتی غذا نیاز دارد. همه عملکردها در بدن به مواد مغذی مثل ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی و چربی‌ها که غذاها برای ما فراهم می‌کنند، بستگی دارد. این مواد مغذی باید همگی بخشی از رژیم غذایی روزانه ما را تشکیل دهند تا مطمئن شویم سیستم ایمنی می‌تواند با میکروارگانیسم‌ها مبارزه کند و سایر سیستم‌های بدن، در سطح سلولی، کار خود را به درستی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردم با آن روبه‌رو هستند این است که نمی‌دانند روزانه چه میزان غذا باید مصرف کنند.

به گزارش  رد اوربیت، علاوه بر شمردن میزان کالری، چیزهای مهم دیگری هم هست که باید در رژیم غذایی درنظر گرفته شود. فاکتورهای زیادی باید با هم در تعادل باشند؛ جنس، وزن و هدف شما از مدیریت وزن و همینطور سطح فعالیت شما همگی نقش مهمی در تعیین میزان کالری دریافتی دارند. بیایید ببینیم چگونه می‌توانید مقدار مناسب کالری روزانه را تعیین کنید و برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، چه فاکتورهای دیگری را باید مد نظر قرار دهید.

توصیه‌های کلی برای جذب کالری روزانه

مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده و به طور کلی پیشنهادات ذیل در این زمینه مطرح شده‌اند:

به زنان پیشنهاد می‌شود روزانه از رژیم غذایی استفاده کنند که حاوی ۲۰۰۰ کالری انرژی باشد

به مردان نیز توصیه می‌شود روزانه از رژیم غذایی استفاده کنند که حدودا حاوی ۲۵۰۰ کالری انرژی باشد.

مردان در مقایسه با زنان، معمولا ساختار بدنی بزرگ‌تری دارند و به همین دلیل به آن‌ها توصیه می‌شود کالری بیشتری دریافت کنند. با این حال فاکتورهای بسیاری هم وجود دارد که می‌توانند این بایدها و نبایدها را تغییر دهند.

به عنوان مثال، فرد چاقی که سعی دارد وزن کم کند، باید انرژی دریافتی روزانه خود را ۵۰۰ کالری کاهش دهد تا ظرف یک هفته نیم کیلوگرم وزن کم کند. با این وجود، این روش تضمینی برای کاهش وزن نیست. زیرا اگر میزان کالری دریافتی شما از میزان انرژی که مصرف می‌کنید بیشتر باشد، وزن اضافه می‌کنید. وقتی حالت معکوس صدق کند، دچار کاهش وزن می‌شوید.

از سوی دیگر وقتی فردی با دنبال کردن یک برنامه بدنی سخت، شروع به افزایش توده ماهیچه‌ای می‌کند، باید میزان کالری روزانه خود را افزایش دهد.

تمرین‌های بدنی شدید مصرف انرژی را افزایش می‌دهند و این به آن معنی است که بین میزان کالری دریافتی و انرژی مصرفی شما، شکافی به وجود می‌آید. اگر این فرد دریافت کالری روزانه خود را افزایش ندهد، به جای افزایش وزن به شکل توده ماهیچه‌ای، وزن از دست می‌دهد.

فاکتورهای مهم دیگری که باید در نظر بگیرید

بیشتر افراد- بخصوص اگر بخواهند لاغر شوند- نگران مقدار کالری هستند که هر روز مصرف می‌کنند. هرچند توجه به جذب میزان کالری روزانه ضروری است، اما چه برای کاهش وزن و چه برای حفظ یک وزن سالم، دیگر فاکتورها را هم باید در نظر داشت.

ارزش غذایی موادی که مصرف می‌کنید یکی از این فاکتورهاست. یک پاکت شیرینی که ۲۰۰ کالری به بدن شما انرژی می‌رساند کاملا متفاوت است با یک بشقاب سبزیجات که آن هم ۲۰۰ کالری انرژی دارد. شیرینی‌ها هیچ ماده مغذی حیاتی را به بدن شما نمی‌رسانند، در حالی که سبزیجات مواد معدنی، ویتامین‌ها، آمینواسیدها و حتی چربی‌های سالم مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

بنابراین در مقایسه با شکر و افزودنی‌های مصنوعی که در شیرینی‌ها به کار می‌روند، ارزش غذایی بالاتری دارند.

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت غذا چاقی رژیم غذایی زنان مردان سیستم غذا کالری عکس حوادث فیلم دختر مردم زندگی رابطه پنهانی ایرانی سقط جنین انتشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش

به گزارش همشهری آنلاین، از حالا به بعد توربین‌ها بیشتر کار می‌کنند تا برق بیشتری تولید شود و کولرها زمان طولانی‌تری روشن بماند. اما خودمانیم، در این کم آبی و بی‌ابری آسمان، زور توربین‌ها آنقدر نیست که بتواند کولرهایمان را ۲۴ساعته روشن نگه دارد. یک جایی برق کم می‌آید و آن وقت است که خاموشی‌ها شروع می‌شود، برق می‌رود و ما می‌مانیم و هرم گرما. برای همین است که مسئولان، همین اول بهار توصیه‌هایشان را آغاز می‌کنند که حواستان به میزان مصرف برق باشد.

ضمن اینکه در طرح جدیدی، مسئولان شرکت توانیر قصد دارند برای ۸۰۰هزار مشترک بدمصرف که ۹۰۰هزار کیلووات‌ساعت و حتی بالاتر برق مصرف می‌کنند، کنتور هوشمند نصب کنند. نصب کنتورهای هوشمند باعث خواهد شد که این مشترکان از میزان مصرف خود به‌صورت برخط مطلع شوند و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کنند. در همین راستا طرح تشویقی مشترکان تجاری نیز اجرا می‌شود که این گروه درصورتی‌که مصارف خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند، مورد تشویق قرار گرفته و جوایز ارزنده به آنان داده شود.

این توصیه‌ها را هم برای صرفه‌جویی در مصرف برق بخوانید بد نیست، با عمل به این توصیه‌ها می‌توانید جزو مشترکان کم‌مصرفی شوید که مورد تشویق شرکت توانیر قرار می‌گیرند:

۱- یکی از راهکارهای اصلی و کلیدی صرفه‌جویی در مصرف برق استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی و کم‌مصرف است. این لامپ‌ها علاوه بر میزان روشنایی مناسب، مصرف برق بسیار کمی دارند به همین دلیل تا حد زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود. علاوه بر این از روشن کردن بی‌مورد لامپ کم‌مصرف خودداری و لامپ‌های اضافی را خاموش کنید. شاید این کار کمی ساده به‌نظر برسد، اما در طولانی مدت و رعایت همگانی موجب صرفه‌جویی بهینه در مصرف برق می‌شود.

۲- یکی دیگر از اصول مهم برای صرفه‌جویی در مصرف برق، خاموش کردن به‌موقع وسایل برقی است. علاوه بر این بعضی از وسایل برقی میزان مصرف انرژی بیشتری نسبت به سایر تجهیزات برقی دارند. به همین دلیل نباید از آنها در ساعات اوج مصرف و افزایش بار برق استفاده کرد. به‌عنوان مثال از اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، سشوار و... در ساعات پایانی شبانه‌روز استفاده نکنید. از این وسایل می‌بایست در طول روز یعنی از اوایل صبح تا ظهر و عصرها استفاده کرد. پس از انجام کار با وسایل برقی نظیر تلویزیون، کولر و... حتما آنها را خاموش کنید و از برق بکشید.

بیشتر بخوانید: با کولرهای آبی مهربان باشیم

۳- این روزها در تمامی ادارات، بیمارستان‌ها، محیط‌های فرهنگی، تجاری و به‌خصوص منازل کامپیوتر وجود دارد. این وسیله برقی به لحاظ استفاده از مانیتور ال‌ای دی میزان مصرف برق پایینی دارد اما در کل بی‌مصرف نیست و تا میزان مشخصی برق مصرف می‌کند. درصورتی که کارتان با کامپیوتر تمام شده، حتما آن را خاموش کنید.

۴- هر یک از وسایل برقی و لوازم خانگی موجود در بازار رده مصرف انرژی متفاوتی دارند. به‌عنوان مثال چندین مدل از یک برند خاص کولر در فروشگاه‌ها وجود دارد. دلیل این امر میزان مصرف انرژی متفاوت آنهاست. این موضوع برای دیگر وسایل و تجهیزات برقی نیز صدق می‌کند. بنابراین برای خرید یک محصول باکیفیت و درپی آن صرفه‌جویی و کاهش مصرف برق به رده مصرف انرژی آن دقت کنید.

۵- با تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد، میزان مصرف برق و هزینه‌های خانواده خود را کاهش دهید. دمای آسایش بدن انسان بین ۲۳ تا ۲۵درجه سانتی‌گراد است، در نتیجه با تنظیم صحیح ترموستات کولرهای گازی، هم سرما نمی‌خورید و هم برق کمتری مصرف می‌شود.

۶- زمانی که از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنید، درها و پنجره‌ها را عایق کنید تا انرژی هدر نرود. از همه مهم‌تر از تردد نابجا و بی‌مورد به داخل و خارج از محیط خودداری کنید؛ چراکه این امر موجب هدر رفتن انرژی و افزایش مصرف برق می‌شود.

کد خبر 844715 برچسب‌ها قطعی برق برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش
  • خودکفایی غذایی در شهرها + نمونه‌های موفق
  • چشم انتظاری بیش از یک میلیون تماشاگر برای لذت بردن روزانه از VNL / کدام سالن‌ها میزبان ملی‌پوشان خواهند بود؟
  • مصرف روزانه آووکادو ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد
  • با پرهیز از این سه ماده غذایی جوان بمانید
  • این افراد لب به جگر نزنند
  • روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟
  • این خوراکی‌ها دشمن کم خونی هستند
  • توزیع روزانه مرغ به ۷ هزار تن رسید
  • (عکس) میزان رشد قیمت کنسرو‌ها در ۲ سال و نیم اول دولت رئیسی و روحانی