Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران گفت: 4مولفه ارز، سکه، طلا و بورس در قيمت مسکن تاثيرگذار است و تنها نيازمندان واقعي اقدام به خريد کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، مصطفي قلي خسروي گفت: اگر قيمت مسکن افزايش يابد توان مردم پايين مي آيد و‌ بازار مسکن کساد مي شود.
وي با اشاره به اينکه متاسفانه زماني که کالايي گران مي شود مردم خريد مي کنند ادامه داد: کساني که نيازمند مسکن هستند خريد کنند و براي سرمايه گذاري وارد بازار نشوند چون بازار قابل پيش بيني نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران افزود: مولفه هاي چون ارز، بورس و سکه در بازار مسکن اثر گذار است و تمام تلاش مشاوران املاک بر افزايش نيافتن قيمت مسکن است.
خسروي تاکيد کرد: هر ساله قيمت مسکن نسبت به تورم افزايش مي يابد و اگر بيش از حد قيمت بالا برود باعث کسادي بازار اشتغال مي شود.
وي ادامه داد: براي اينکه قيمت اجاره بها افزايش بيش از حد نداشته باشد بايد عرضه و تقاضا را در حد تعادل نگه داريم ولي به دليل افزايش مهاجرتها وازدواج ها اين تعادل برقرار نشده است .
وي بيان کرد: هر کشوري براي کنترل بازار مسکن و اجاره اقدام به ساخت مسکن و اجاره دادن به خانه اولي ها مي کند و‌ ما هم بايد برنامه اي داشته باشيم.
رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران ادامه داد: مردم بايد در زمان عقد قرار داد حواسشان را جمع کنند و هيچ مشاور املاکي بعد از عقد قرارداد حق نگه داشتن قرارداد را ندارد و بايد قرارداد دست خريدار و فروشنده باشد.
وي افزود: باتوجه به اينکه نزديک زمان نقل و انتقالات هستيم افرادي که از سايتها اقدام به خريد و يا اجاره ملک مي کنند بايد حواسشان را جمع کنند و حتما از مشاوران املاک مشاوره بخواهند.
وي افزود: در ارديبهشت 96 کل قراردادها در کشور 114 هزار و 469 و‌ تعداد مبايعه نامه 65 هزارو 991و اجاره نامه 55 هزارو 904 بود که در مدت مشابه امسال يعني ارديبهشت 97 تعداد کل قراردادها در کشور 130 هزار و 278 ، مبايعه نامه 75 هزار و 945و اجاره نامه 52 هزار و 864 بود که قرارداد کل 14 دهم درصد و مبايعه نامه 33 درصد و اجاره 5 دهم درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.
وي بيان کرد: تعداد کل قرارداد در تهران در ارديبهشت 96 برابر 38 هزارو 260،مبايعه نامه 19 هزار و 985و اجاره 17 هزارو 901 بود که در مدت مشابه امسال در شهر تهران کل قراردادها 38 هزارو752، مبايعه نامه21 هزار و 412 و اجاره نامه 17 هزار و 19 عدد رسيد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است

ایسنا/البرز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هرنوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سیروس دهقان شیری روز شنبه هشتم اردیبهشت  افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • خبر خوش برای مستاجران