Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-16@08:08:57 GMT

ساخت صحن حضرت زهرا (س) توسط ایرانی ها در نجف!!!

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۵۶۰۸

بنابر گفته سردار مسعود شوشتری، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف امسال به پایان خواهد رسید. این خبر پیرامون اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره حرم حضرت زهرا (س) و ساخت صحن حضرت زهرا (س) می باشد.

به نقل از ایسنا، سردار شوشتری در مراسم معارفه مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه اشاره کرد که پروژه های بزرگی همچون ساخت صحن حضرت زهرا (س) در کنار بارگاه ملکوتی امام علی(ع) در نجف اشرف از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در دست اجرا است و این پروژه با زیربنای 220 هزار مترمربع پروژه ای بسیار زیبا با معماری منحصر به فرد خواهد بود که امسال بهره برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با اتمام این پروژه و اضافه شدن فضای 220 هزار متر مربعی زیربنای حرم امام علی(ع) یازده برابر خواهد شد. همه مصالح مورد نیاز برای ساخت صحن حضرت زهرا (س) از نوع ایرانی بوده و حدود دو هزار نفر که همگی ایرانی هستند، در ساخت آن مشارکت دارند. به دنبال این پروژه لاغر سازی ستون های دور ضریح امام حسین(ع) در کربلا به عنوان پروژه بزرگ دیگر در دست اجرا از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با هدف بزرگ شدن محوطه داخلی ضریح امام حسین(ع) انجام خواهد شد. به دلیل عقبه تاریخی 800 ساله ثبت شده ایرانی ها در مشارکت در امر بازسازی عتبات عالیات، امروزه عراقی ها خواهان ورود ایرانی ها به پروژه های توسعه ای هستند. ستاد بازسازی در همه استان های کشور شکل گرفته و در دو بخش جمع آوری کمک های مردمی و انجام پروژه ها در کشور عراق مشارکت دارد.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: اخبار گردشگری اخبار گردشگری جهانگردی جهان گردی عراق نجف حرم حضرت زهرا س تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان

سخنگوی صنعت آب گفت: حضور در مجامع بین‌المللی از افتخارات مهندسی ایرانی است و هم‌اکنون در ۲۰ کشور جهان صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب داریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: این مگاپروژه چندمنظوره در کشور سریلانکا توسط مهندسان توانمند ایرانی اجرا شده است.
وی افزود: به‌رغم تحریم‌های ظالمانه، شرکت‌های توانمند ایرانی توانسته اند از هند تا آفریقا و از آمریکای چوبی تا آسیای میانه، پروژه های متعدد صنعت آب را در حوزه پیمانکاری و مشاوره اجرا کنند‌.
بزرگ‌زاده اذعان داشت: بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه های مهندسی مثل تونل‌هایی به طول 50 کیلومتر در زیر زمین در شرایط خاص جغرافیایی، سدهای بزرگ و ... توسط متخصصان ایرانی تاکنون اجرایی شده که این مهارت و دانش را به‌دنبال داشته که امروز پیچیده‌ترین پروژه‌های صنعت آب و برق مثل پروژه چندمنظوره اومااویا توسط مهندسان ایرانی با موفقیت اجرا شود.
وی ادامه داد: حضور در مجامع بین‌المللی از افتخارات مهندسی ایرانی است و هم‌اکنون در 20 کشور جهان صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب داریم.
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: سالی 3.5 میلیارد دلار ظرفیت صادرات خدمات مهندسی بین‌المللی داریم که تحریم‌های ظالمانه، سختی‌هایی را ایجاد کرده است‌.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان
  • تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)
  • هشدار برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در خاک های دارای مشکل
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران
  • بهره‌برداری از باغ راه حضرت زهرا(س) در آینده نزدیک
  • نرخ سفر عتبات از اردیبهشت افزایش می‌یابد
  • ۱۲۰۰ کاروان راهی عتبات عالیات شد
  • پیشنهاد خاص عضو شورای شهر برای نامگذاری یک پل | شربیانی : ترافیک محدوده بهشت زهرا(س) کم خواهد شد