Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سعیدی صبح شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار داشت: به دلیل تغییرات جوی و گرم شدن هوا دراسفندماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری به بیش از۸۰ درصد پسته استان خسارت وارد شده است.

وی افزود: برآورد ما این است که ۶۲ هزار تن محصول پسته استان که بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بر اساس قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان ارزش آن بوده از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی عنوان کرد: جوانه گل زایشی پسته سال آینده یعنی سال ۹۸ هم به دلیل همین گرما تشکیل نشد و به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه هوا خنک شد یک مقدار جوانه زایشی تشکیل شد اما در کل امسال محصول پسته نداریم و ۸۰ درصد محصول پسته استان کرمان از بین رفته و سال آینده تا خرداد ماه سال آینده می توانیم بگوییم محصول وجود دارد یا خیر.

وی تصریح کرد: بر اساس شرایط جوی و کاهش بارندگی که امسال نسبت به سال گذشته در سطح استان داشته ایم مراتع و عرصه های منابع طبیعی به شدت آسیب دیده اند و بیش از ۷۰ درصد علوفه مراتع کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: شیر دام عشایر استان به دلیل کمبود بارندگی و خشکسالی ۶۵ درصد، ۵۵ درصد گوشت، ۳۰ درصد پشم و کرک و ۳۰ درصد کاهش زایش دام در سطح استان کاهش یافته است.

سعیدی بیان کرد: به دلیل خشکسالی ها و کاهش بارندگی ها طغیان آفت و بیماری ها را در محصولات داریم از جمله سل گندم به شدت امسال طغیانی بود و به همین دلیل ۲۰ درصد محصول گندم استان از بین رفته است.

وی عنوان کرد: دمای زیر صفر ۲۹ تا ۳۱ فرودین ماه سال جاری باعث شد بیش از ۵۰ درصد گردوی استان چیزی نزدیک به ۹ هزار هکتار و شش هزار و ۵۰۰ تن گردویی استان از بین برود.

سعیی ابراز داشت: درخواست داریم جلسه ستاد بحران کشور با حضور وزاری جهاد کشاورزی، اقتصاد دارایی و وزیر کشور برگزار شد تا حداقل وام کشاورزان به مدت دو سال مهال شود تا کمکی به بخش کشاورزی استان صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان بیان داشت: قنوات و چشمه سارهای استان کرمان به دلیل کاهش بارندگی های چند سال اخیر و امسال به شدت آسیب دیده اند.

کد خبر 4306522

منبع: مهر

کلیدواژه: پسته جهاد کشاورزی کرمان خشکسالی گردو گندم ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند خرم آباد مشهد خطبه های نماز جمعه بارش باران یاسوج سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود

برخی از شالیکاران در شهرستان محمودآباد همچنان سهمیه کود خود را دریافت نکردند، استفاده از کود در زمین‌های کشاورزی بسیار با اهمیت است و موجب رشد سریع ریشه و تشکیل دانه در گیاهان می‌شود از طرف دیگر کود‌های شیمیایی تاثیر مثبتی بر حاصلخیزی خاک و رشد بذر دارد، این موضوع شالیکاران را نگران کرده است.

از سوی دیگر با مشکلاتی از قبیل سهمیه سوخت کشاورزی و همچنین دریافت پروانه چاه به دلیل خشکسالی‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کنند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، با پیگیری‌های فراوان جهت دریافت سهمیه کود و سوخت کشاورزی با توجه به فصل خشکسالی و انجام کاشت برنج و نیاز به کوددهی هنوز نزدیک به ۵۰ درصد از کشاورزان در شهرستان محمودآباد هیچگونه سهمیه کودی دریافت نکردند و برای دریافت پروانه چاه ۲ سال زمان لازم است و متاسفانه در زمان برداشت برنج کشاورزان برنج وارد می‌شود و مشکلات شالیکاران دوچندان می‌شود.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد