Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، روز جمعه (دیروز) خبرگزاری رسمی عربستان (واس) مدعی شد که وزیر خارجه آمریکا با ولی‌عهد عربستان تلفنی گفت‌وگو کرده است. تماسی که در آن «محمد بن سلمان» با پامپئو در مورد آخرین تحولات منطقه رایزنی کرده است.

در پی غیبت طولانی مدت محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان در انظار عمومی از حدود یک هفته پس از حادثه تیراندازی در کاخ سلطنتی در اول اردیبهشت گذشته، این خبر خبرگزاری عربستان از آنجا عجیب است که با گذشت یک روز از خبر فوق، آمریکا هنوز آن را تایید نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا معمولا اطلاع‌رسانی به موقعی درباره تحرکات، اظهارات و رایزنی‌های تلفنی وزیر خارجه آمریکا انجام می‌دهد. اکنون با گذشت یک روز از انتشار خبر ادعایی خبرگزاری رسمی عربستان سعودی درباره تماس تلفنی «مایک پامپئو» با «محمد بن سلمان»، وزارت خارجه آمریکا درباره این خبر هیچ اطلاع رسانی انجام نداده است.

تا لحظه تنظیم این خبر، (شنبه ساعت ۱۳:۰۷ به وقت تهران) وزارت خارجه آمریکا و سخنگوی این وزارتخانه هیچ بیانیه‌ و خبری درباره تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با ولی‌عهد عربستان سعودی صادر نکرده‌اند.

عدم انتشار خبر و بیانیه درباره تماس تلفنی ادعایی با محمد بن سلمان در حالی صورت گرفته که همین وزارتخانه ۱۲ ساعت قبل بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی پامپئو با وزیر خارجه کره جنوبی منتشر کرده است.


بیانیه واشنگتن درباره تماس وزیر خارجه آمریکا با همتای کره جنوبی خود

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماس‌های جداگانه با همتایان اردنی، عربستانی، مصری و ترکیه‌ای خود درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

به گزارش رویترز، بلینکن در تماس‌های یکشنبه خود تاکید کرد که آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست و به حمایت از اسرائیل ادامه خواهد داد.

وی در تماس با سامح شکری وزیر خارجه مصر درباره افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، حمایت از شهروندان فلسطینی و برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تاکید کرد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در تماسی تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل گفتگو و اعلام کرد که واشنگتن به دنبال تشدید تنش نیست.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • گفتگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • تاکید السودانی و بن سلمان بر لزوم توقف تجاوزات به غزه
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی