Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پزشک عمومی گفت: در بحث پزشکی و روزه‌داری تصمیم‌گیرنده در رابطه با وضعیت سلامت هر بیمار پزشک مربوطه‌ی اوست، از این‌رو بیماران زیرنظر پزشک(بیماری‌های مزمن) باید برای روزه گرفتن حتما با پزشک مخصوص خود مشورت کرده و در این رابطه طبق تجویز وی رفتار کنند.
دکتر سید جمال‌الدین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که اولین و آخرین تصمیم گیرنده برای سلامتی هر بیمار در رابطه با تکلیف روزه‌داری، پزشک مربوطه‌ی هر بیمار است، افزود: بیماری‎هایی که در این مصاحبه ذکر می‌کنیم، صرفاً اسامی بیماری‌هایی است که نباید به طور خودسرانه روزه بگیرند و باید برای روزه گرفتن حتماً با پزشک خود مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیمارانی که در کیسه‌ی صفرای خود سنگ دارند، حتی اگر به پزشک هم دسترسی نداشته باشند می‌توانند با رعایت اصول تغذیه‌ای روزه بگیرند، اما یک سری از بیماران حتما باید با نظر پزشک مربوطه‌ی خود، روزه بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه خانم‌های باردار در اواخر حاملگی به ویژه در بارداری‌های پرخطر و عارضه‌دار، حتماً باید با نظر پزشک خود روزه بگیرند، افزود: بیمارانی که دارای سنگ کلیه‌های شدید و جدی(صعب العلاج)، بیمارانی که اخیراً سکته قلبی و سکته مغزی کرده‌اند، بیمارانی که اخیرا از "آی سی یو" ترخیص شده‌اند، بیماران دارای فشار خون‌های غیرقابل کنترل، بیماران مبتلا به دیابت نوع یک و دیابت نوع دو غیرقابل کنترل و بیماران دارای سرع شدید که در طول روز مکررا تشنج می‌کنند، از جمله بیمارانی هستند که برای روزه گرفتن باید با پزشک خود مشورت کرده هرگز بطور خودسرانه روزه نگیرند.
حسینی با بیان این‌که زخم معده مانع روزه گرفتن نیست، افزود: زخم‌های معده‌ی فعال، شدید و خونریزی‌دهنده و بیمارانی که احتمال خونریزی معده دارند نباید بدون تشخیص پزشک خود، روزه بگیرند! اما بیمارانی که مبتلا به زخم معده‌های خفیف هستند، می‌توانند روزه بگیرند.
عمل "شیردهی" مانع روزه گرفتن نیست
وی با تاکید بر ین‌که عمل "شیردهی" برای مادران مانع روزه گرفتن نیست، خاطرنشان کرد: مادرانی که در دوران شیردهی قرار دارند باید با رعایت اصول صحیح تغذیه‌ای در وعده‌های افطار و سحری، روزه بگیرند و در طول به نوزاد خود نیز شیر دهند.
حسینی افزود: فرآیند تولید شیر مادر، یک الی دو ساعته نبوده و مادران در بازه‌ی زمانی بین افطار و سحری می‌توانند بطور کامل تغذیه کند.
وی در مورد روزه‌داری در زنان باردار نیز گفت: زنان باردار در ماه‌های اول بارداری به راحتی می‌توانند روزه بگیرند و این موضوع تکلیف روزه‌داری را از دوش وی برنمی‌دارد اما در سه ماهه‌ی سوم بارداری، بارداری‌های پرخطر و در مسمویت‌های حاملگی، افراد نباید روزه بگیرند و باید در این رابطه حتما با پزشک خود مشورت کنند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 پزشک تغذیه خانم های باردار سکته قلبی شیر موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

سمانه غلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به انتقال محصولات دپو شده از فضای باز به مناطق سرپوشیده اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان از انجام هرگونه عملیات کشاورزی در نخیلات استان‌های جنوبی بویژه گرده افشانی اجتناب کنند.

غلامی ادامه داد: کشاورزان و باغداران بدلیل وقوع بارندگی و جلوگیری از آسیب مزارع آماده برداشت از انجام آبیاری مزارع و باغات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر جلوگیری از نفوذ آب به سالن‌های پرورش قارچ و گلخانه‌ها گفت: پرورش دهندگان ماهی نسبت به پاکسازی و تنظیم و کنترل دریچه ورودی آب استخر‌ها جهت جلوگیری از آب گل آلود به استخر‌ها اقدام و همواره از کوددهی استخر‌های پرورش ماهیان گرم آبی اجتناب کنند.

او گفت: عشایر در هنگام عبور از ارتفاعات و انتقال دام به مکان‌های سرپوشیده و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین عایق بندی کندو‌ها در برابر بارش اجتناب کنند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در برخی استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعد و برق و کاهش تگرگ پیش بینی می‌شود.

بعدازظهر جمعه در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی  زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی و در ساعات بعدازظهر شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در نیمه شرقی فارس، نیمه شرقی استان‌های یزد و کرمان رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط گرد و خاک و نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • توضیح عنایتی در مورد تعویض عجیب پرسپولیسی سابق
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • علت تغییر معاون اول قوه قضاییه از زبان اژه‌ای
  • سردار عالیرتبه دفتر رهبری: دنبال کشته گرفتن نبودیم | با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه می‌شوید
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هشدار معاون فرماندهی کل قوا به اسرائیل: توانمندی‌هایی داریم که اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  • سردار سنایی راد: به محضِ اینکه اسرائیل علیه خاک ایران خطایی کند، با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه خواهد شد/در عملیات تنبیهی دنبال کشته گرفتن نبودیم