Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@16:00:37 GMT

مرگ سالانه ۴۰ هزار نفر بر اثر حوادث در کشور

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۶۲۴۶

صراط:

سیدعلی صدرالسادات در مراسم رونمایی از ۶ بالگرد پیشرفته اورژانس اظهار داشت: بر اساس برخی از آمار‌ها سالانه حدود ۴۰ هزار نفر به دلیل حوادث جان خود را از دست می‌دهند که اکثر آن در جاده‌ها به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش فارس وی با اشاره به اینکه علیرغم اقدامات انجام شده اصلاح وسایل نقلیه، جاده و فرهنگ‌سازی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: مشکل حوادث همچنان جدی است از طرفی کشور ما جزو ۲۰ کشور بزرگ دنیا بوده که پهنه آن مناطق کوهستانی، ساحلی و بیابانی را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت افزود: شرایط جغرافیایی سبب بروز مشکلاتی در این زمینه شده و برخی از مناطق امکانات بیمارستانی و دسترسی به طور کامل فراهم نیست لذا شرایط اقتضا می‌کند که بتوانیم از امکان اورژانس هوایی بهره‌مند شویم.

صدرالسادات گفت: طی سال‌های گذشته بخش‌های خصوصی یا غیرخصوصی همچون هلال‌احمر کمک کردند که در بحث امداد هوایی اقدامات گسترده‌ای برای مردم انجام دهیم و علیرغم مشکلات زیاد و تحریم‌ها توانستیم ۶ فروند بالگرد را به مجموعه اورژانس بیفزاییم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد اورژانس هوایی دنیا از این هلی‌کوپتر‌های ایرباس استفاده می‌کنند، گفت: این اقدام با سرمایه‌گذاری آوای پردیس سلامت صورت گرفته و ۸۵ نفر نیز در این زمینه استخدام شدند که امیدواریم شاهد گسترش خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم در حوادث باشیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تصادفات رانندگی تصادف مرگبار تصادفات جاده ای رانندگی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس اردبیل در طرح سلامت نوروزی سه هزار و ۳۲۱ ماموریت انجام داد

دکتر سعید مهری تعداد تماس با شماره تلفن ۱۱۵ اورژانس در استان در تعطیلات نوروز را ۹ هزار و ۲۳۸ مورد ذکر کرد و گفت: در همین مدت ۷۹ هزار و ۶۱۸ نفر به بخش‌های اورژانس مراکز درمانی و بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان مراجعه کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل افزود: ۲ هزار و ۳۳۵ مورد از این مراجعات مربوط به موارد و مشکلات قلبی و ۱۲۰ مورد نیز مربوط به سکته مغزی مراجعان بوده است.

او بیان کرد: در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه پارسال تاکنون، تعداد ۶۸ هزار و ۳۵۳ نفر بیمار به صورت سرپایی در بخش های اورژانس خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

دکتر مهری گفت: همچنین در این مدت ۱۱ هزار و ۲۶۶ نفر در مراکز فعال اورژانس استان بستری شده و تحت درمان و مداوا قرار گرفتند.

او با اشاره به جان باختن ۱۴ نفر طی ایام تعطیلات نوروز در حوادث رانندگی جاده‌ای استان اردبیل، تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ایام عید نوروز امسال در این استان را ۵۳۹ نفر اعلام کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل همچنین گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال در استان اردبیل ۶۵۴ مورد جراحی اورژانسی و یک هزار و ۱۰۶ مورد جراحی عادی انجام شده و علاوه بر این ۳۰۲ فرد بیمار به مراکز درمانی مجهزتر اعزام شده است.

او بیان کرد: در طرح سلامت نوروزی امسال ۱۳ هزار مورد بازرسی بهداشتی از اماکن ارائه خدمات به شهروندان انجام شده که در جریان آن، علاوه بر کشف و ضبط ۷۳ تن مواد غذایی فاسد، ۱۵ واحد ارائه دهنده خدمات پلمب شده و ۴۰۷ فرد و واحد ارائه خدمات نیز به دستگاه قضایی معرفی شده است.

دکتر مهری گفت: در طرح سلامت نوروزی امسال ۱۷ بیمارستان دولتی استان اردبیل به همراه ۱۰۵ مرکز بهداشت و مراکز جامع سلامت در استان در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل از پیش‌بینی و سازماندهی ۴۵۰ کارشناس، تکنسین و پزشک اورژانس برای اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در این استان خبر داد و افزود: این نیروها فعالیت خود را به صورت شبانه‌روزی در ۶۶ پایگاه جاده‌ای و شهری از روز ۲۴ اسفندماه آغاز کرده‌اند.

او تصریح کرد: در مجموع بیش از ۱۱۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد برای مدیریت حوادث و ارائه خدمات اورژانسی در سطح استان در تمام ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی آماده‌سازی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برقراری ۱۷ هزار و ۹۲۷ تماس با اورژانس کرمانشاه در طرح نوروزی
  • مراجعه بیش از ۵۹ هزار نفر به اورژانس‌های ایلام
  • بیش از 59 هزار نفر به اورژانس‌های ایلام مراجعه کردند
  • ثبت بیش از ۳ هزار مأموریت اورژانسی در استان کرمانشاه
  • کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی
  • اورژانس اردبیل در طرح سلامت نوروزی سه هزار و ۳۲۱ ماموریت انجام داد
  • تصادف زنجیره‌ای ۲ تریلی، ۲ پراید، پیکان و پژو ۲۰۶
  • تصادف زنجیره‌ای ۲ دستگاه تریلی، ۲ خودرو پراید، پیکان و پژو ۲۰۶
  • مصدومیت ۷۸۵ نفر در حوادث ترافیکی طرح نوروزی در آذربایجان‌غربی
  • هم فکری و مشارکت مردم خارگ در حوزه عملیات عمومی افزایش می‌یابد