Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:46:22 GMT

خط ریلی مشهد - گرگان اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۶۲۴۹

خط ریلی مشهد - گرگان اجرایی می شود

بجنورد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه امضای قرارداد اجرای خط ریلی مشهد - بجنورد- گرگان نهایی شده است گفت: این پروژه عمرانی با 82 هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین علی نیا روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: امسال برای پروژه خط ریلی مشهد- بجنورد- گرگان، پنج هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در طرح جدید، طول این خط ریلی از 650 کیلومتر به 540 کیلومتر کاهش یافته است گفت: این پروژه ریلی در چهار قطعه اجرایی می شود که بیش از 230 کیلومتر آن در خراسان شمالی است.
بر اساس این گزارش در طول این مسیر 540 کیلومتری، باید 27 ایستگاه ایجاد شود که 11 ایستگاه در خراسان شمالی است.
علی نیا اظهار داشت: زمان اجرای این پروژه ریلی پنج ساله پیش بینی شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرارداد پروژه ریلی مشهد-بجنورد-گرگان میان وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و یک شرکت چینی به امضا رسیده است.
وی افزود: 85 درصد از هزینه های اجرایی این پروژه ریلی با سرمایه گذاری شرکت خارجی تامین می شود و آستان قدس رضوی نیز تامین 15 درصد از سهم کارفرما را تقبل کرده است.
علی نیا در بخش دیگر سخنان خود در باره پروژه ریلی جوین-اسفراین- بجنورد هم اظهار داشت: قطعه قاسم آباد- اسفراین این پروژه اکنون 92 درصد پیشرفت دارد و ایستگاه ها در حال آماده سازی است.
وی افزود: قطعه جوین- قاسم آباد نیز 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع برای تکمیل این دو قطعه، یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: سال گذشته برای این پروژه ریلی 380 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد اما تنها 90 میلیارد ریال از این رقم اختصاص داده شد.
وی خاطرنشان کرد: مطالعات قطعه اسفراین- بجنورد به طول 103 کیلومتر انجام شده و این پروژه ریلی با 25 هزار میلیارد ریال اعتبار توسط چند شرکت به صورت کنسرسیوم در حال پیگیری است.
استان خراسان شمالی که در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است فاقد خطوط ریلی حمل مسافر و کالا است و تنها خط ریلی آنتنی در شهرستان جاجرم برای حمل محصولات آلومینای این شهرستان در جنوب این استان ساخته شده است.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ساخت خط ريلي راه آهن گرگان بجنورد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا ۳۹۰ بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی

موسوی نژاد مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی بنا به رسالت و ماموریت خود در راستای نقش آفرینی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در کمک به گسترش عدالت اجتماعی به ویژه در حوزه جمعیت، خانواده، سلامت، توسعه زیست بوم و محرومیت‌زدایی اقداماتی در سطح کشور و مناطق کم برخوردار از جمله استان خراسان جنوبی در دست اجرا دارد.

وی افزود: احداث ۲ خوابگاه دخترانه دانشجویی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال شامل خوابگاه ۲۲۰ تختخوابی شهید سلیمانی دانشگاه بیرجند و خوابگاه ۲۵۰ تختخوابی دانشکده علوم پزشکی قاینات از دیگر اقدامات این نهاد است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی با اشاره به اهدای ۳۵۰ عدد تجهیزات توانبخشی به ارزش سه میلیارد ریال در پویش‌های مثبت حرکت بیان کرد: همچنین ۱۷۳ کمک هزینه خرید عینک برای کودکان محروم مبتلا به تنبلی چشم در فرآیند غربالگری ملی تنبلی چشم به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی اظهار کرد: ۱۶۹ فقره تسهیلات ایران جوان شامل کارت، هدیه سپرده بلند مدت و وام قرض الحسنه نیز به زوج‌های جامعه هدف به ارزش ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال که از سال ۱۴۰۱ تاکنون صاحب فرزند شده‌اند، اعطا شده است.

موسوی نژاد بیان کرد: ۱۰ فقره بسته حمایتی شامل بسته لبخند مادری، کارت هدیه و ۶ ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال ۱۴۰۱ تاکنون صاحب فرزندان چندقلو شده اند نیز به ارزش سه میلیارد ریال پرداخت شد.

وی افزود: همچنین پارسال ۸۰ بسته پوشک بهینه پارچه‌ای به خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: حمایت از درمان زوج‌های نابارور از طریق اعطای ۹۶ فقره تسهیلات بانکی قرض الحسنه درمان ناباروری به مبلغ ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲ خیمه ایران جوان در راستای توسعه و تحکیم ارتباطات شبکه‌ای بنیاد ۱۵ خرداد با مشارکت گروه‌های جهادی استان انجام شد همچنین از درمان ۲۹۳ کودک محروم کم شنوا و ناشنوا در خراسان جنوبی حمایت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • اهدا ۳۹۰ بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی