Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@12:09:51 GMT

فرهنگ مصرف آب در مازندران بايد اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۶۵۲۸

فرهنگ مصرف آب در مازندران بايد اصلاح شود

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - استاندار مازندران با اشاره به بحران جهاني آب و کم آبي در اکثر نقاط جهان گفت: ايران هم از اين تغييرات متاثر بوده و ضرورت دارد نگاهمان را به مصرف و تامين منابع آب تغيير و فرهنگ مصرف را اصلاح کنيم. ‎

به گزارش روز شنبه روابط عمومي استانداري، محمد اسلامي در جلسه شوراي حفاظت منابع آب استان افزود : مسئله آب يک موضوع استراتژيک و حياتي بوده و در دولت بر مديريت ويژه منابع و مصارف حوزه آب تاکيد شده است
وي بر ضرورت مهار روان آب ها تاکيد کرد و گفت: تلفات شبکه آب شرب شهري و کشاورزي با اجرا و تقويت زيرساخت ها بمنظور بهره وري آب کاهش يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مازندران اظهار کرد : در استان مازندران به عنوان يکي از زيستگاه هاي حساس منطقه در برابر کم آبي و خشکسالي، بايد مصرف آب مديريت و فرهنگ مصرف آب در ميان همه مردم استان اصلاح شود .
** چاه هاي غير مجاز تعيين تکليف شوند
مقام عالي دولت در مازندران با اشاره به اينکه بايد ساز و کار مديريت کم آبي در سال جاري در قالب يک برنامه هماهنگ ارايه شود، گفت : تعيين تکليف چاه هاي غير مجاز و فاقد پروانه بايد در اولويت قرار گيرد.
اسلامي تاکيد کرد : برنامه جامع مقابله با کم آبي استان براي طرح و تصويب بايد در کارگروه ملي سازگاري با کم آبي کشور در اسرع وقت تهيه گردد.
گفتني است که از 150 هزار حلقه چاه آب در مازندران، بيش از 57 هزار حلقه چاه غير مجاز وجود دارد که مورد بهره برداري در بخش کشاورزي و خانگي قرار مي گيرد .
وي با بيان اين که دوران پرآبي سپري شده است، بيان کرد : بايد مصرف بهينه آب در بخش هاي مختلف در دستور کار همه قرار گيرد و براي مشترکيني که آب گران قيمت را بي رويه مصرف مي کنند، رقم آب بها را افزايش داد.
استاندار مازندران همچنين نصب کنتورهاي هوشمند براي مديريت مصرف آب الزامي دانست و گفت : احيا و تعادل بخشي منابع آب زيرزميني و مديريت و کيفيت منابع آب با استقرار صنايع و حفاظت کيفي بر روي رودخانه ها و مجاري آب امکان پذير است .
اسلامي بر توسعه سامانه آبياري نوين و توسعه کشت گلخانه اي در راستاي کاهش مصرف آب در بخش کشاورزي تاکيد کرد.
بر اساس آمارهاي رسمي طي 2 ماه گذشته شاهد کاهش 17 درصدي بارندگي نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان مازندران بوديم .
7335/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم