Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 269جلد قرآن به ارزش یک میلیون و 883 هزار تومان از نخستین روز برپایی سیزدهمین نمایشگاه ملی قرآن و عترت مشهد تاکنون در غرفه مربوط به این نهاد وقف شده است.

حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: در بخشی از غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی قرآنهایی وجود دارد که مراجعان با خرید هر یک به قیمت هفت هزار تومان آن را وقف محافل قرآنی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت:با توجه به این که تعداد موقوفات قرآنی در خراسان رضوی بیشتر در حوزه آموزش و خواندن قرآن کریم است، از این رو این شیوه  وقف می تواند به افزایش موقوفات قرآنی در استان کمک کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: پارسال پنج هزار جلد قرآن کریم در این استان وقف و در مراکز و محافل قرآنی توزیع شد.

کودک  و بازی و سرگرمی با مفاهیم قرآنی، ثبت نام متقاضیان در موقوفه های مشارکتی با موضوعات ایثار و شهادت، دانشکده علوم قرآنی، علم و فناوری و ساختمان موقوفی حضرت زهرا(س)، مشاوره وقف، ثبت نام در مسابقات قرآنی و در مراکز مجازی حفظ قرآن و تشریح فعالیتهای بقاع متبرک امامزادگان از دیگر بخشهای غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.

سیزدهمین نمایشگاه ملی قرآن و عترت با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مشهد تا دهم خرداد در عرصه میدان شهدای مشهد پذیرای عموم علاقه مندان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی امور خیریه عترت محافل قرآن موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محسن رضایی از برگزاری نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ادارات تبلیغات اسلامی یاسوج و کهگیلویه فردا، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۸ همزمان با سراسر کشور خبر داد. وی افزود: این آزمون با حضور ۱۶۷ نفر از بانوان و آقایان در رده‌های سنی در بخش‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و با حضور علی‌اکبر ظفرآبادی، داور و پیشکسوت قرآنی کشور برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: مرحله دوم این دوره از آزمون به‌صورت شفاهی در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. رضایی گفت: مدرک حفظ ۱۰ جزء معادل دیپلم، حفظ ۲۰ جزء معادل فوق دیپلم و حفظ کل معادل لیسانس محسوب می‌شود و امتیاز ویژه‌ای در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی دارد. رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق درگاه https://bpms.telavat.ir دریافت کنند، گفت: برای ورود به صحفه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

دیگر خبرها

  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی