Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@12:32:54 GMT

پایان سرقت های مامور قلابی های تهران

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۷۳۵۲

پایان سرقت های مامور قلابی های تهران

متهم سابقه دار که تحت عنوان مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر مردم را سرکیسه می کرد برای چهاردهمین بار دستگیر شد.

ایران آنلاین /سرهنگ داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت : در مورخه ۲۹ فروردین دو برادر با مراجعه به کلانتری ۱۵۴ چیتگر به مأمورین اعلام کردند که دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید ۱۳۲ سفید رنگ ، تحت عنوان مأمورین پلیس مبارزه با موادمخدر اقدام به سرقت بیش از ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد همراه آنها کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالباختگان در توضیحات خود به مأمورین عنوان داشتند : از پل عابر پیاده پائین آمده بودیم که ناگهان یک خودرو پراید ۱۳۲ سفیدرنگ با دو سرنشین در برابر ما توقف کرد ؛ سرنشین پراید پس از پیاده شدن به سمت ما آمد و ضمن معرفی خود به عنوان سرهنگ پلیس [ مبارزه با ] موادمخدر عنوان داشت : "به ما گزارش دادند که افرادی با مشخصات ظاهری شما در این منطقه اقدام به فروش موادمخدر می کنند" و به این بهانه شروع به بازرسی ما دو نفر کرد و در حالیکه ۵۰۰ هزار تومان پول همراه ما را در بر روی صندلی ماشین ریخته بود از ما خواست تا کمی از ماشین آنها فاصله بگیریم ؛ در همین زمان وی به سرعت سوار ماشین شد و به همراه راننده خودرو به سرعت از محل دور شدند و ما تنها موفق به برداشتن پلاک خودرو به شماره انتظامی ایران۳۸/*** س ۸۷ شدیم .

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص نحوه دستگیری اولین متهم پرونده گفت : مأمورین کلانتری ۱۵۴ چیتگر با بهره گیری از شماره پلاک ارائه شده از سوی مالباختگان اقدام به شناسایی مالک خودرو کرده ؛ در ادامه مشخص شد که خودرو به نام یک خانم ثبت شده اما خودرو در اختیار همسر وی به نام "اکبر . پ" ( ۴۵ ساله ) می باشد .

با شناسایی تصویر "اکبر . پ" توسط دو شاکی پرونده ، این شخص توسط مأمورین کلانتری دستگیر شد اما در تحقیقات اولیه با انکار انجام هرگونه سرقت مدعی بود که قطعا مالباختگان شماره پلاک خودرو او را به اشتباه برداشتند اما دو شاکی پرونده ( دو برادر ) در مواجه حضوری ، وی را به صورت ۱۰۰ درصدی و به عنوان راننده پراید در زمان سرقت مورد شناسایی قرار دادند .

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در توضیح دستگیری مجرم سابقه دار و حرفه ای به نام "بابک . ت"  به عنوان متهم اصلی پرونده گفت : " اکبر . پ که در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود ، پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و با ۵ فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف نزاع و درگیری منجر به قتل عمـد ، سرقت ، اخاذی و ... مورد شناسایی قرار گرفت ".

در ادامه ، "اکبر . پ" که دیگر چاره ای جز اعتراف نداشت ، صراحتا به دهها فقره سرقت تحت عنوان مأمور با همراه همدست خود به نام "بابک . ت" ( ۳۹ ساله ) اعتراف کرد ؛ وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : "در داخل کمپ ترک اعتیاد با بابک آشنا شدم؛ ... ؛ در زمان سرقت ها من راننده بودم و بابک نیز پس از شناسایی سوژه های مورد نظر از خودرو پیاده می شد و سرقت ها را انجام می داد ؛ پول حاصل از سرقت را به صورت مساوی با هم تقسیم می کردیم و گوشی های مسروقه را نیز بابک در شهرستان کرج می فروخت ".

با شناسایی تصویر "بابک " به عنوان سارق اصلی و شخصی که خودش را به عنوان سرهنگ پلیس مبارزه با موادمخدر به مالباختگان معرفی کرده ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان کرج – منطقه حیدرآباد کرده و در مورخه ۲۰اردیبهشت ضمن دستگیری وی، در همان بازرسی اولیه از محل دستگیری متهم موفق به کشف تعداد زیادی گوشی تلفن همراه متعلق به افراد غیر شدند .

سرهنگ داوود فرد ، در خصوص دستگیری نفر سوم در این پرونده نیز افزود : همزمان با ورود کارآگاهان به داخل مخفیگاه بابک . ت ، یک دستگاه خودرو سمند نقره ای رنگ با پلاک های مخدوش و ناخوانا به مخفیگاه بابک نزدیک می شود که خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی متوقف و در بازرسی از داخل آن چندین دستگاه گوشی تلفن همراه کشف می شود ؛ راننده سمند به نام "منصور . خ" ( ۳۵ ساله ) در همان لحظه دستگیری صراحتا به مسروقه بودن تمامی گوشی های تلفن همراه کشف شده اعتراف کرد و عنوان داشت که تمامی سرقت های خود را با همراهی بابک انجام داده و آخرین سرقت آنها نیز مربوط به چند ساعت قبل می باشد .

منصور در خصوص نحوه آشنایی با متهم اصلی پرونده ( بابک ) به کارآگاهان گفت : با بابک بچه محل هستیم و حدودا ۴ سال است که همدیگر را می شناسیم ؛ برای سرقت به تهران می آمدیم ؛ من تهران را زیاد بلد نیستم و بابک می گفت که برای سرقت کجا برویم اما در بیشتر مناطق تهران را سرقت کردیم .

"بابک . ب" نیز پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، چاره ای جز اعتراف نداشت و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دهها فقره سرقت اعتراف نمود و گفت : " بارها به اتهام سرقت و همچنین کلاهبرداری در پوشش عناوین دستگیر و روانه زندان شدم ؛ ... ؛ آخرین بار حدود ۳ سال پیش بود که به همین جرم (سرقت تحت پوشش مأمور ) به زندان رفتم و حدود ۳ ماه پیش بود که از زندان آزاد شدم ؛ ... ؛ در زمان سرقت خودم را تحت عنوان مأمور [ مبارزه با ] موادمخدر معرفی می کردم ؛ ... ؛ سرقت های خود را با خودروهای پراید سفید ۱۳۲ متعلق به اکبر آغاز کردم اما زمانیکه اکبر دستگیر شد ادامه ی سرقت ها خود را اینبار با همراهی منصور و با خودرو سمند نقره ای او از ساعت ۶ صبح تا ۱۰:۳۰ شب انجام می دادم " .

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمان پرونده به دهها فقره سرقت ، سوابق متهمان بویژه متهم اصلی پرونده در ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت های تحت عنوان مأمور ، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان ، پراکندگی مناطق ارتکاب سرقت در سطح شهر تهران و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ، هماهنگی های لازم با بازپرس محترم شعبه ۱۰ دادسرای ناحیه ۱۰ تهران جهت انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " ./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار دیوانه‌وار سارق خودرو در بزرگراه بعثت

آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان فدائیان اسلام تهران بودند که به یک دستگاه خودرو تیبا با دو سرنشین مشکوک شده و تحقیقات ابتدایی خود را در این زمینه آغاز کردند.  آنان در نخستین گام اقدام به استعلام پلاک خودرو کرده و در جریان آن متوجه شدند، پلاک خودروی موردنظر سابقه سرقت از  حوزه استحفاظی کلانتری ۱۰۸ نواب را دارد و وسیله نقلیه مذکور سرقتی است.

وی ادامه داد: در همین راستا کارآگاهان برای متوقف کردن خودرو وارد عمل شده و دستور توقف آن را صادر کردند، اما متهم پس از مشاهده پلیس با ماشین به صورت خطرناک و خلاف جهت حرکت خودروها پا به فرار گذاشته و وارد بزرگراه بعثت شد. کارآگاهان نیز در جریان تعقیب و گریز چند کیلومتری با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیر هوایی کرده و با اجرای طرح مهار، در نهایت خودروی مذکور را که در حین فرار با یک دستگاه خودروی نیسان برخورد کرده بود، متوقف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه یکی از متهمان با سوءاستفاده از تاریکی هوا فرار کرد اما همدستش بازداشت شد،  گفت: این فرد به مقر انتظامی منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن مشخص شد که این افراد جزو سارقان حرفه‌ای خودرو هستند که پیش از این نیز بارها دستگیر و روانه زندان شده‌اند. همچنین این فرد اعتراف کرد که قصد سرقت خودرویی دیگر در جنوب تهران را داشتند که دستگیر شدند. این فرد همچنین به چند مورد سرقت به‌عنف دیگر از جمله سرقت گوشواره از زنی جوان نیز اعتراف کرد.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این فرد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. همچنین همدست دیگر این فرد نیز مورد شناسایی قرار گرفته و به زودی دستگیر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!
  • اگر کسی خود را مامور معرفی کرد چه کنیم؟
  • مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • مامور قلابی در رشت دستگیر شد
  • فرار دیوانه‌وار سارق خودرو در بزرگراه بعثت
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و به عنف
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی