Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از العالم، ارتش سوریه یک بیمارستان میدانی را که گروه وهابی - صهیونیستی داعش در منطقه الحجر الاسود ایجاد کرده بود کشف و ضبط کرد.
همچنین یگان های ارتش در این منطقه چندین تونل و زندان را که گروه تروریستی داعش از آن برای شکنجه شهروندان سوری استفاده می کرد کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عملیات کشف آنچه که افراد مسلح تروریست در منطقه الحجر الاسود و اردوگاه الیرموک واقع در جنوب دمشق از خود برجای می گذارند همچنان ادامه دارد.
یگان های ارتش سوریه یک بیمارستان صحرایی را که متعلق به گروه تروریستی داعش بود در منطقه الحجر الاسود کشف کردند. این بیمارستان از اتاقهایی برای اجرای عمل جراحی نیز برخوردار بود. در این بیمارستان صحرایی همچنین انواع دارو و تجهیزات و لوازم پزشکی و رادیولوژی و آزمایشگاه نیز یافت شد. گروه های مسلح تروریست از این مکان به عنوان بیمارستان مرکزی استفاده می کردند. ارتش سوریه با حمله به این منطقه باعث شد این بیمارستان دیگر قادر به فعالیت نباشد. 

یکی از نیروهای ارتش سوریه در این باره گفت: ما پاکسازی منطقه الحجر الاسود را آغاز کردیم. یک بیمارستان میدانی یافتیم که تروریستهای مسلح در آن مین کار گذاشته بودند و ما توانستیم این مین ها و بمب های کارگذاشته شده را خنثی کنیم. در طبقات زیرزمینی نیز زندانهای انفرادی کشف کردیم تروریستها غیرنظامیان را در این زندانهای انفرادی شکنجه می کردند.
در داخل مناطق آزاد شده در اردوگاه الیرموک و منطقه الحجر الاسود پایگاه های زیادی از تروریستها کشف شد. این تصاویر متعلق به زندانی است که در زیر زمین ساخته شده بود و سلول های انفرادی در آن قرار دارد. این سلولهای انفرادی آزادی غیرنظامیانی را که با گروه تروریستی داعش مخالف بودند از آنها گرفته بود. همچنین تونل هایی یافتیم که این زندان را به مناطق دیگری از جمله خیابان العروبه و خیابان التقدم وصل می کرد.
منابع میدانی می گویند: عملیات پاکسازی ارتش سوریه در داخل منطقه الحجر الاسود باعث شد تروریستهایی با تابعیت کشورهای بیگانه قطری، کویتی و سعودی نیز شناسایی شوند. بنابراین وجود این تروریستهای بیگانه بیانگر این مطلب است که تجهیزات و تجارب نظامی کشورهای منطقه ای به آسانی وارد جنوب دمشق می شد و به دست تروریستها می رسید.
از سوی دیگر شهروندان سوری پس از کوچ اجباری از این مناطق همه مایملک خود را از دست دادند. آنها از ترس گروه های مسلح و ظلمی که تروریستها به آنها روا می داشتند از منازل خود گریختند و اکنون مشتاق بازگشت به محل سکونتشان هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ارتش سوريه بيمارستان داعش صهيونيستي الحجر الاسود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه