Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از نشریه آبزرور ؛ غیبت تقریباً یک ماهه بن سلمان از رسانه ها با سفر پرسروصدای او به آمریکا و اروپا در تعارض است.
محمد بن سلمان ولیعهد 32 ساله عربستان سعودی اخیراً به شکل غیرطبیعی ساکت بوده است، این سکوت به حدی بوده است که برخی از رسانه های منطقه خاورمیانه فکر می کنند او مرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بن سلمان از زمان ملاقاتش با خانواده سلطنتی اسپانیا در روز دوازدهم ماه آوریل تا کنون در انظار عمومی حاضر نشده است. در روز 21 آوریل، صدای تیراندازی شدیدی در نزدیکی کاخ سلطنتی در ریاض پایتخت سعودی شنیده شد. اگرچه خبرگزاری رسمی عربستان سعودی ادعا می کند که این تیراندازی مربوط به نیروهای امنیتی بوده که به یک پهپاد اسباب بازی شلیک کرده اند - آنها گفتند که این پهپاد بیش از اندازه به کاخ سلطنتی نزدیک شده بود - اما برخی فکر می کنند این تیراندازی مربوط به کودتایی بوده که اعضای خانواده سلطنتی سعودی برای سرنگونی ملک سلمان انجام داده اند. برخی دشمنان عربستان سعودی کاملاً به این مسئله اطمینان داشتند.
هفته گذشته، روزنامه کیهان ایران گزارش داد ولیعهد سعودی در یک حمله به ضرب دو گلوله احتمالاً از پا درآمده است؛ این روزنامه به یک گزارش سرویس مخفی اشاره کرد که برای مقامات ارشد کشورهای عربی ارسال شده است.
کیهان ادعا کرد: "شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد غیبت تقریباً 30 روزه محمد بن سلمان ولیعهد پادشاه عربستان سعودی به سبب حادثه ای بوده که از مردم مخفی نگه داشته شده است."
کیهان برای افزایش اعتبار ادعای خود خاطرنشان کرد بن سلمان هنگام سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض در اواخر ماه آوریل در تصاویر دوربین حضور نداشت در حالی که پدرش پادشاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و عادل الجبیر وزیر امور خارجه در فیلم ها حضور داشتند.
ایران و عربستان سعودی رقبای دیرینه ای در منطقه خاورمیانه هستند و برای نفوذ بیشتر در منطقه با یکدیگر رقابت می کنند.
خانواده سلطنتی سعودی روز چهارشنبه برای رد این شایعه عکسی از بن سلمان در جلسه کابینه در جده منتشر و تأیید کرد وی زنده است.­
غیبت تقریباً یک ماهه بن سلمان از رسانه ها با سفر پرسر و صدای او به آمریکا و اروپا درست چند هفته قبل از غیبتش در تعارض است؛ وی در سفر خود به آمریکا و اروپا با تعدادی از تجار سرشناس آمریکایی دیدار داشت و در مورد توافق های تجاری با آنها گفتگو کرد.
اما در داخل کشور، این شاهزاده سعودی با تنش های خطرناکی در درون خانواده سلطنتی روبروست. بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ایران، بن نایف، پسرعموی بن سلمان و موطب بن عبدالله پسر پادشاه فقید سعودی هر دو مخالف تهاجم نظامی بن سلمان به یمن و محاصره قطر هستند.
اگر کودتای روز 21 آوریل صحت داشته باشد، می توان گفت که این کودتا یک اقدام تلافی جویانه در برابر سرکوب گسترده ضدفساد بن سلمان در ماه نوامبر 2017 است که وی در طول آن ده ها نفر از اعضای ثروتمند خانواده سلطنتی را بازداشت کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اروپا آمريکا بن سلمان عربستان سعودي بن نايف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات