Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:43:44 GMT

بدهکاری ۱۱ میلیاردی داروخانه ۱۳ آبان به شهرداری

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۷۷۷۲

بدهکاری ۱۱ میلیاردی داروخانه ۱۳ آبان به شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خلیل آبادی رییس کمیته میراث فرهنگی شورا به همراه ناهید خدا کرمی رییس کمیته سلامت شورا و نیز داوود محمدی نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس از مجموعه داروخانه ۱۳ آبان بازدید به عمل آوردند.

در این دیدار  غفوری قائم مقام شهردار منطقه ۶  با بیان اینکه بابت توسعه داروخانه ۱۳ آبان ۱۱ میلیارد تومان طلب داریم، گفت: در راستای کمک به شهروندان و داروخانه‌ها فعلاً در این خصوص اقدامی نخواهیم کرد تا زمانی که اوضاع مالی داروخانه‌ها بهتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در کنار داروخانه‌ها است، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ بیمارستان بزرگ و مرکز آموزشی در منطقه شش واقع شده است که ارتباط خوبی با این مراکز و دانشگاه‌ها داریم تا مشکلاتشان حل شود.

داوود محمدی، نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی که در این بازدید همراه اعضای شورای شهر تهران بود، گفت: عده‌ای معتقد هستند که وزارت بهداشت با مطالعه لازم طرح تحول سلامت را اجرایی نکرده است و در حال حاضر در مجلس این طرح در حال بررسی است.

محمدی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت افزود: طرح تحول سلامت کار بسیار ارزشمندی بود که نگرانی‌هایی جدی‌ای در اجرای آن وجود داشت.

وی اظهار داشت: متأسفانه طرح تحول سلامت مطالعه لازم و کافی را نداشت و عده‌ای مدعی هستند که وزارت بهداشت با مطالعه لازم این کار را انجام نداد. با اجرای طرح تحول سلامت بیمه‌ها به شدت دچار مشکل شدند و وضعیت بدهی بیمه‌ها نگران کننده است.

محمدی افزود: مجلس به دنبال راه حلی در این خصوص است و تاکنون با هاشمی وزیر بهداشت و ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تأمین اجتماعی صحبت‌هایی شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی طرح تحول سلامت در حال بررسی است تا به زودی اشکالات آن برطرف شود و حل این مشکل برای جامعه ضرورت دارد.

مشکلات پایتخت به صورت تعاملی رفع می شود

حسن خلیل‌آبادی در جلسه بررسی مشکلات داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در داروخانه ۱۳ آبان و بررسی مشکلات معابر اطراف این داروخانه گفت: یکی از وظایف و اولویت‌های شورای شهر و مدیریت شهری تهران توجه به بهداشت و سلامت شهروندان است؛ چراکه رسیدگی به این مسائل آرامش و رضایت شهروندان را در پی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای توسعه یافته مدیریت یکپارچه شهری تعریف شده است، عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته تمامی شهروندان سلامت و بهداشت خود را از مدیریت شهری درخواست می‌کنند؛ اما متأسفانه ما در تهران مدیریت یکپارچه شهری نداریم و این موضوع در کشور ما نهادینه نشده است بنابراین با مشکلاتی مواجه هستیم.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه مشکلات پایتخت به صورت تعاملی رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری تهران جزء ارگان‌هایی است که بیشترین همکاری را با داروخانه‌های علوم پزشکی از جمله داروخانه ۱۳ آبان داشته است و تلاش می‌کنیم به اندازه سهم خود در پاسخگویی به شهروندان و بیماران سرعت دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: داروخانه‌ها با مشکلاتی مواجه هستند که تمامی دستگاه‌ها باید نسبت به حل آن اقدام کنند؛ چراکه نقش مهمی را در جامعه به خصوص در جامعه بیماران ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اطراف داروخانه ۱۳ آبان وجود پل عابرپیاده بدون پله برقی بوده که به گفته قائم مقام شهردار منطقه شش سکوهای پل مکانیزه نصب شده است و به زودی معضل تردد بیماران رفع می‌شود.

ناهید خداکرمی رییس کمیته سلامت شورا هم  در این جلسه اظهارداشت: عرصه ای که وزارت بهداشت در آن فعالیت می کند هم عرصه آموزش، هم پژوهش و هم خدمات است و ارتباطی که این ها با صنعت دارند از همان دوران آموزشی شروع می شود که این امر جای تقدیر دارد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع بدهی تامین اجتماعی به داروخانه ها و نیز بدهی سایر ارگان ها نظیر شهرداری به تامین اجتماعی گفت:  چرخه بدهی‌های دستگاه‌های مختلف با یکدیگر موجب شده است که خدمات به شهروندان به صورت مناسبی ارائه نشود. در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی به داروخانه‌های علوم پزشکی شهر تهران میزان بدهی زیادی دارد  و از سوی دیگر سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران هم مطالبات سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت نکردند.

وی گفت: در حال حاضر شهرداری تهران ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که بخشی از این بدهی‌ها نیز به تأمین اجتماعی است.

خداکرمی بیان داشت: متأسفانه شهرداری تهران پولی که از کارکنان برای بیمه تأمین اجتماعی کم می‌کرد را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی نمی‌گذاشت و این پول در مسیر دیگری خرج می‌شد. لذا امیدواریم شهرداری در پرداخت دیون خود تامین اجتماعی را در اولویت قرار دهد.

وی افزود: به دلیل طرح تحول سلامت، بیمه‌ها تحت فشار زیادی قرار گرفتند که مجلس می‌تواند نسبت به حل این مشکلات تمهیدات لازم را انجام دهد تا بیمه‌ها بتوانند سرپا بایستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در طرح تحول سلامت از نظر ارائه خدمات بار اصلی به دوش بیمه‌ها افتاده است که باید فکری به حال این موضوع شود.

وی افزود: از طرفی خود مردم نیز می توانند در تسهیل این شرایط گام های مفیدی بردارند. پرهیز از خدمات غیر ضرور که متاسفانه در کشور ما رو به فزونی نهاده اثرات مخربی بر بیمه ها گذاشته است، سونوگرافی های غیر ضرور ، بستری ها و پروتز های غیر ضرور از جمله این موارد هستند. ما همه باید دست در دست هم دهیم تا جلوی خدماتی که بدون دلیل هست را بگیریم. باید به سمت انضباط تقاضای خدمات پزشکی پیش برویم تا مشکلات بیمه‌ای حل شود در غیر اینتصروت داروخانه ها در خدمات رسانی دچار مشکل می شوند و در نهایت دودش به چشم مردم می رود. 

در این جلسه همچنین خیر الله غلامی سرپرست داروخانه های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گفت : تفاوت داروخانه ۱۳ آبان با دیگر داروخانه ها در این است که قریب به ۲۰ درصد داروهای تخصصی و فوق تخصصی در سطح کشور را توزیع می کند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بازپرداخت وجوه این داروهخا توسط بیمه ها به بیش از ۸ ماه به ط.ل می انجامد لذا داروخانه های خصوصی به این امر مبادرت نمی ورزند.

غلامی افزود: در حال حاضر دانشکده دارو سازی در امر آموزش و پژوهش فعالیتی در خور توجه دارد به گونه ای که بالغ بر ۱۲۰ دانشجو از پردیس های داخلی و ۵۰ دانشجو از پردیس بین المللی در سال پذیرش دارد.

سرپرست داروخانه های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در حال حاضر ۷ داروخانه شبیه به ۱۳ آبان داریم که وظیفه توزیع دارو در سطح شهر به عهده دارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به معضل دارو فروشی در ناصر خسرو گفت : بخشی از این ناهنجاری مربوط به قاچاقچیان دارو است به طوریکه آنان دارو را از مردم می خرند و در بازار آزاد می فروشند. بخش دیگری از این امر به خرید داروهای غیر قانونی باز می گردد که تهیه آن از داروخانه ها نیاز به نسخ رسمی دکتر دارد.

سرپرست داروخانه های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه افزود: در حال حاضر ما توانسته ایم ۷۵ درصد رضایتمندی مردم را برآورده کنیم.  

وی یادآور شد: در سال حدود ۲ میلیون مراجعه به داروخانه ها داریم که ۵۵ درصد آن مربوط به بیمه تامین اجتماعی می شود تامین اجتماعی بزرگترین مشتری ما است که از ما خدمات می گیرد اما بیشترین بدهی را هم به ما دارد. به طوریکه در سال ۹۶ ، ۱۰۹ درصد نسبت به سال قبل بدهی آنان افزوده شده است و در حال حاضر ۱۴ ماه می شود به ما پولی پرداخت نکرده است. در حال حاضر داروخانه های ما بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر طلبکار هستند و ادامه این روند می تواند اثرات نا مطلوبی در ارائه خدمات به شهروندان و مراجعین داشته باشد.

غلامی در بیان انتظارت خود از مدیریت شهری گفت : ما در حال بازسازی ساختمان مجاور داروخانه ۱۳ آبان هستیم که با بهره برداری از آن وضعیت خدمات رسانی به مراجعین بسیار مطلوب خواهد شد و امیدواریم مدیریت شهری ما را در این امر یاری رساند. با بهره برداری از ساختمان جدید خدمت رسانی به بیماران متمرکز خواهد شد و یکی از مشکلات بیماران که تا امروز باید بین دو ساختمان مقابل در دو سوی خیابان در رفت و آمد باشند حل خواهد شد.

گفتنی است؛ این بازدید با حضور ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، داود محمدی عضو مجلس شورای اسلامی، علیرضا محجوب دیگر عضو مجلس شورای اسلامی و خیرالله غلامی سرپرست داروخانه‌های دانشکده داروسازی برگزار شد.

کد خبر 4306631 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی بیمه محمد علی افشانی نیروی انتظامی سازمان هواشناسی شهردار تهران ماه مبارك رمضان سازمان حج و زیارت پلیس راهور ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در آئین آغاز به کار هفته سلامت که در بوستان لاله برگزار شد، اظهارداشت: در سال جاری برای همه اقشار مختلف جامعه از سوی شهرداری برنامه خاص تدارک دیده شده است و هیچ گروه و قشر جمعیتی نیست که از برنامه‌های تدارک دیده شده بی نصیب بماند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: به مناسبت هفته سلامت خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران ارائه می‌شود.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: فقط با یک اندیشه و ذهن و فکر مثبت اگر بگوییم و بخواهیم می‌توانیم حال خوب را بسازیم.

فرشیدی با بیان اینکه مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چند نکته می‌تواند منجر به حفظ سلامتی شود، بیان داشت: داشتن تغذیه مناسب، فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادت‌ها اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصاً در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک شده با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت و سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

گفتنی است؛ نمایشگاه هفته سلامت با شعار «حال خوب ساختنی است» در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع و ۸۰ غرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در بوستان لاله پذیرای بازدید کنندگان است.

کد خبر 6083967

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • ارایه خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران