Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 چهار گام و مرحله مهم در هوشمند سازی یک شهر وجود دارد. مرحله اول با معرفی، اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان و ایجاد تصویری جدید از شهر آغاز می‌شود. شهرهایی همچون آتلانتا، برن و فرانکفورت در این مرحله به سر می‌برند. البته تهران نیز با شروع حرکت به‌سوی «تهران هوشمند» گام اول را در این مرحله برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، شهرهای پاریس و برلین در مرحله دوم قرار دارند، مرحله‌ای که پروژه‌های آزمایشی خود را در حوزه هوشمند سازی آغاز کرده‌اند و تا حدودی شهروندانشان هوشمندی شهر را لمس کرده‌اند.

در گام بعدی همه دستگاه‌های دخیل در مدیریت شهر به‌صورت افقی و هم‌زمان در این مسیر شروع به حرکت کنند. هلسینکی، وین و لوکزامبورگ این گام را برداشته‌اند.

در آخر باید پلتفرم یکپارچه‌ای در مدیریت برنامه‌ها، مدیریت زیرساخت‌ها و سامانه‌ها ایجاد کرد و از سازوکارهای یک شهر هوشمند باهدف زیست بهتر بهره برد. شهرهایی که موفق شده‌اند به این مرحله برسند شامل بارسلون، سئول، نانجینگ، والنسیا، ریودوژانیرو و دبی هستند.

یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها در این مسیر، تعیین اولویت‌ها برای هر شهر با توجه به موقعیت‌ها و ظرفیت‌های آن شهر است. در برخی شهرها همچون آمستردام یا وین، اولویت به حمل‌ونقل و مباحث مربوط به انرژی اختصاص پیداکرده و در این زمینه پیشرفت‌های محسوسی در این دو شهر رخ‌داده است.

در والنسیا، بارسلون و نانجینگ مبحث برنامه‌ریزی عمومی Public Planning و در دبی وجود ساختمان‌های هوشمند در اولویت قرارگرفته و منابع و مطالعات در این زمینه‌ها متمرکزشده است.

همچنین خدمات ارتباطی و توسعه آن‌ها در شهرهایی مثل دبی و استکهلم در درجه اول اهمیت قرار دارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تهران هوشمند هوشمندسازی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برد پیاپی نوشاد عالمیان در تنیس روی میز عربستان

نوشاد عالمیان به دومین برد پیاپی در رقابت‌های تنیس روی میز گرند اسمش در عربستان دست یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز؛ مسابقات  تنیس روی میز گرند اسمش به میزبانی عربستان در حال برگزاری است و نوشاد عالمیان دارنده رنکینگ 68 دنیا در دومین دیدار خود در مرحله حذفی مقدماتی به مصاف آندریاس لونکو با رتبه بندی 88 جهان از اتریش رفت و در پایان توانست در 3 گیم متوالی حریف  خود را شکست دهد و به مرحله سوم مقدماتی راه پیدا کند.

عالمیان برای راهیابی به جدول اصلی مسابقات باید با برنده دیدار محمد البیالی دارنده رنکینگ 62 دنیا از مصر و متئو موتی با رده بندی 147 جهان روبرو شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسکتبالیست های کردستانی در جایگاه سوم لیگ جوانان کشور ایستادند
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • دومین برد نوشاد عالمیان در تنیس روی میز عربستان
  • دومین برد پیاپی نوشاد عالمیان در تنیس روی میز عربستان
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد