Web Analytics Made Easy - Statcounter

فروش بلیت الکترونیک است که از صرف هزینه برای چاپ بلیت کاغذی جلوگیری می‌کند و می‌تواند آمار دقیق بازدید‌کنندگان را نیز به ما اعلام کند.

ایران آنلاین /رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: کارهای خلاقانه مانند استفاده از بلیت الکترونیک و نورپردازی سه‌بعدی (تری‌دی مپینگ) در موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، نشست بررسی وضعیت موزه‌های کشور با حضور علی اصغر مونسان و محمد‌حسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی این سازمان برگزار شد.

مونسان در این نشست با اشاره به اهمیت موزه‌ها و نقش آن‌ها در بیان هویت تاریخی افزود: اجرای این‌گونه کارهای خلاقانه می‌تواند به افزایش بازدید گردشگران و علاقه‌مندان از موزه‌ها کمک کند و موزه‌ها بیش از پیش به مردم معرفی شود.

وی افزود: بسیاری از موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی ما ظرفیت درآمدزایی دارند و باید بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب این درآمد را صرف هزینه‌های خود موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی کنیم.

مونسان همچنین به اهمیت موزه‌های خصوصی اشاره کرد و افزود: این موزه‌ها باید به شکل مناسبی معرفی شود تا مردم و گردشگران بیش از پیش با موزه‌های خصوصی آشنا شوند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: موزه‌داران افرادی هستند که با سرمایه شخصی و علاقه‌مندی خود نسبت به احداث موزه اقدام کرده‌اند، بنابراین باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

او ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که آغاز شده و باید ادامه یابد، موضوع فروش بلیت الکترونیک است که از صرف هزینه برای چاپ بلیت کاغذی جلوگیری می‌کند و می‌تواند آمار دقیق بازدید‌کنندگان را نیز به ما اعلام کند.

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: باید کارهایی کنیم که جنب و جوش در شهرها ایجاد شود، از این رو باید بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و کارهای خلاقانه در موزه‌ها را عرضه کنیم تا تعداد بازدید‌کنندگان از موزه‌ها افزایش یابد.

روابط عمومی میراث فرهنگی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی - فرهنگی استان در ۱۵ اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۳ اردیبهشت گفت: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی_ فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه تعطیل خواهد بود.

وی افزود: روز ۱۵ اردیبهشت، مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: همچنین میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بیشاپور، تنگ چوگان، موزه بیشاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید