Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عربستان به جای تقویت جامعه اسلامی چند برابر آن را به آمریکا باج می‌دهد، اگر برای قدرت جامعه اسلامی هزینه نکنیم باید چندین برابر آن را به قلدرهای جهان بدهیم. ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم جزءخوانی قرآن کریم که در شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به آیه 50 سوره انفال اظهار داشت: خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید اگر لحظه مرگ و قبض روح کفار را می‌دیدی که ملائک ازپشت سر به آن‌ها ضربه می‌زنند و از همان لحظه فشار به آن‌ها وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قرائت آیه 60 سوره انفال افزود: هرچیزی در راه خدا هزینه کنید به شما بازمی گردد، از این آیه این موضوع استنباط می‌شود که هزینه‌های دفاعی برای مسلمانان در دنیا و آخرت باز می‌گردد و جامعه اسلامی باید قدرت دفاعی خود را به رخ کفار بکشد و به وسیله توانایی و قدرت دفاعی که به دست می‌آورد به دشمنان لرزه بیاندازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت حدیثی ازامام کاظم (ع) گفت: بپرهیز از اینکه از انفاق در راه خدا مانع شوید و اگر کسی مانع انفاق در راه خدا شود دو برابر آن را برای گناه هزینه می‌کند.

مفسر قرآن کریم بیان کرد: امروزعربستان به جای اینکه برای تقویت جامعه اسلامی هزینه کند از این اقدام خودداری کرده و چند برابر آن را به آمریکا باج می‌دهد، اگر برای قدرت جامعه اسلامی هزینه نکنیم باید چندین برابر آن را به قلدرهای جهان بدهیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 33 سوره توبه عنوان کرد: خداوند در این آیه راجع به کسانی فرموده که مال و ثروت را نگه داشته و برای رفع مشکلات مردم هزینه ای نمی‌کنند و در قیامت این مال و ثروت داغ شده و به پیشانی و پشت و پهلوی آن‌ها مهر می‌خورد.

حاج ابوالقاسم اظهار داشت: اگر کسی واجبات مالی را بپردازد فردای قیامت از عذاب الهی دور است، لازم است ثروتمندان ثروت خود را برای کمک به محرومین به حکومت اسلامی ببخشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن سال روز رحلت حضرت خدیجه (س) تصریح کرد: این بانوی پاکدامن همه ثروت خود را برای اسلام خرج کرد، ام سلمه گفت که هنگامی که نام حضرت خدیجه را پیش رسول خدا می‌آورند پیامبر (ص) گریه می‌کرد و می‌فرمود زمانی که مردم من را تکذیب کردند وی من را تصدیق کرد و با مال خود من را یاری کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 38 سوره توبه گفت: خداوند خطاب به کسانی که از جهاد دوری می‌کنند فرمود آیا نمی‌دانید متاع دنیا در برابر آخرت بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: رسول خدا گفت اگر بخواهید نسبت دنیا به آخرت را بدانید انگشت خود را به دریا بزنید و ببینید چه مقدار رطوبت به انگشت شما می‌رسد که نسبت دنیا به آخرت این گونه است.

مفسر قرآن کریم با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) عنوان کرد: دنیا سرای فانی و زودگذراست، آخرت باقی می‌ماند و به وسیله دنیای زودگذربرای آخرت توشه بگیرید.

حاج ابوالقاسم با قرائت آیه 72 سوره توبه بیان کرد: خداوند به زنان و مردان مؤمن وعده بهشت را می‌دهد و می‌فرماید رضایت پرودگار از این نعمت‌ها بزرگ و برتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت حدیثی از امام سجاد (ع) خاطر نشان کرد: هنگامی که اهل بهشت به تخت‌ها تکیه زده و میوه هابرای آن‌ها آماده و زنان زیبا روی در کنار آن‌ها هستند خداوند می‌فرماید ای کسانی که از من اطاعت کردید آیا می‌خواهید از این چیزی که دارید شما را آگاه کنیم، اینکه من از شما راضی هستم و شما را دوست دارم از همه نعمت‌ها بهتر و بالاتر است.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال کوبا که دوباره با بازسازی خود به یکی از قدرت‌های والیبال در دنیا تبدیل شده است، حالا می‌خواهد پس از یک دوره غیبت دوباره به المپیک برسد. این تیم که حالا در اوج هماهنگی و آمادگی است، سومین رقیب تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال خواهد بود که دوباره باید در ریودوژانیرو برزیل به مصاف هم بروند.

*ستاره‌های این تیم: 
این تیم اگرچه به دلیل سیاست‌های غلط بسیاری از بازیکنان خود را به کشور‌های دیگر داد اما همچنان به دلیل والیبال خیز بودن این کشور ستاره‌های قابل اتکایی دارد. سیمون روبرتلندی سرعتی‌زن و کاپیتان این تیم که پس از یک سال غیبت دوباره به تیم ملی بازگشته، ستاره اول کوبا است. خسوس هررا، میگل آنخل لوپز، مارلون یانت هررا، ملگارخو، گوتیرز و کونسپسیون از دیگر بازیکنان تاثیرگذار این تیم هستند. البته گفته می‌شود چند ستاره این تیم از جمله خسوس هررا قطر پاسور باشگاه پروجا مصدوم هستند که باید دید به بازی با ایران می‌رسند یا نه.

*کوبا به دنبال هت‌تریک برابر ایران: 
این تیم سال گذشته در لیگ ملت‌های والیبال و انتخابی المپیک دو برد سه بر دو برابر تیم ملی والیبال ایران کسب کرده است و حالا در ریودوژانیرو به دنبال سومین برد و هت‌تریک برابر تیم ایران است.

*ضعف تیم ملی در برابر تیم‌های قدرتی:
سبک و نوع بازی کوبایی‌ها قدرتی است. آنها در بخش اسپک‌ تمام توان را می‌گذراند و این شیوه می‌تواند کار را برای تیم ملی والیبال ایران دشوار کند. باید دید موریس موتا پائز چه راهکاری برای بازی با کوبا ارائه خواهد کرد. البته این تیم در پست پاسور در سال گذشته دچار ضعف بوده‌ و باید دید در امسال این ضعف خود را پوشش داده‌اند یا نه.

*هدف تیم ملی والیبال کوبا:
تیم ملی والیبال کوبا که در دوره قبلی المپیک غایب بود، حالا همه عزم خود را جزم کرده که در المپیک پاریس حضور داشته باشد. این تیم در حال حاضر در رنکینگ جهانی با 236.96 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد و امید زیادی به کسب سهمیه از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی دارد بدون شک بازی تیم ملی ایران با این تیم در لیگ ملت‌های والیبال که ششم خرداد ماه و از ساعت ۰۳:۳۰ برگزار می‌شود بسیار جذاب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لحظه شیرین پیروزی نوشاد عالمیان برابر پینگ‌پنگ باز چهارم جهان / فیلم
  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان برابر نوشاد عالمیان زانو زد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان