Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-09@01:55:04 GMT

ادعاهای خالد بن سلمان علیه ایران

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۸۹۶۲

ادعاهای خالد بن سلمان علیه ایران

سفیر عربستان در واشنگتن با بیان اینکه ریاض حامی فلسطین است مدعی خونریزی و کشتار ایران در برخی کشورهای عربی شد.

به گزارش ایسنا، خالد بن سلمان سفیر عربستان در آمریکا در صفحه توئیتر خود مدعی شد که عربستان به رهبری پادشاه و ولیعهده این کشور به حمایت خود از مسائل مسلمانان و عرب‌ها و در راس آنها مساله فلسطین ادامه خواهد داد، این وظیفه و طبیعت ما است و کسانی که در مساله فلسطین دست‌کاری می‌کنند همان کسانی هستند که در محور نظام ایران می‌چرخند، ایران که خون عرب‌ها در سوریه و یمن و دیگر کشورها را می‌ریزد و به دنبال اشغال آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد که این اشخاص حق حمایت از ایران را ندارند، ایرانی که مدعی حمایت از مقاومت فلسطین است اما در مقابل به دنبال اشغال پایتخت‌های عربی است و در آنجا مرتکب قتل می‌شود و خون فرزندان‌شان را می‌ریزد.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات سعودی درحالی مدعی حمایت عربستان از مساله فلسطین است که مقامات این کشور به دنبال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند و در رابطه با تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس نیز تا کنون موضع روشنی نداشتند. جمهوری اسلامی ایران همواره حامی اول مسائله فلسطین و محور مقاومت در جهان بوده است.

ادعای خونریزی و کشتار ایران در کشورهای عربی درحالی مطرح می شود که ائتلاف عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمن را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو به آنها ممانعت و به دلیل تجاوزهای وحشیانه در یمن نام این ائتلاف در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت. جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ایجاد راه حل سیاسی برای بحران یمن و سوریه بوده است و در این راستا تلاش‌های فراوانی کرده است.

این در حالی است که حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها انجام شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خالد بن سلمان ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح گسترش دامنه نسل‌کشی در غزه است

به گزاری خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای تهاجم اسرائیل به رفح را گسترش دامنه نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در باریکه غزه توصیف کرد.

این نهاد اسلامی در ادامه افزود که تهاجم ارتش اسرائیل به گذرگاه رفح، نقض آشکار تصمیمات و رویه‌های مصوب در دیوان بین‌المللی دادگستری است.

پیش از این مصر، برزیل، ونزوئلا و سازمان همکاری اسلامی نیز آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شرق رفح را محکوم کردند.

با افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در شرق رفح، دیروز دوشنبه هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه از پیوستن آنکارا به شکایت «نسل کشی در غزه» آفریقای جنوبی براساس بندهای ۶۲ و ۶۳ خبر داد.

برهمین اساس برخی منابع عبری از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقامات ارشد اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتصی هلوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. به دنبال انتشار این خبر دستگاه وزارت خارجه و لابی‌های اسرائیل در واشنگتن با اعمال نفوذ در کنگره به دنبال جلوگیری از صدور این حکم هستند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت با انتشار گزارشی اختصاص مدعی شد که کریم خان مسئول اصلی رسیدگی به پرونده نسل کشی اسرائیل در غزه، در نامه‌ای از سوی ۱۲ نماینده مجلس آمریکا تهدید شده است. در متن این نامه آمده است که اگر دیوان بین‌المللی دادگستری اقدام به صدور قرار بازداشت علیه نتانیاهو کند، آنگاه مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های سختی علیه کریم خان وضع خواهد کرد.

کد خبر 6099643

دیگر خبرها

  • حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی/ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه ایران تجمع می‌کنند
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • القادسیه مشتری جدی مورینیو شد
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح گسترش دامنه نسل‌کشی در غزه است
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد