Web Analytics Made Easy - Statcounter

بالگردهای هوانیروز و هلال احمر هیچ گونه پروازی برای انتقال پیکر قربانیان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ندارند.

ایران آنلاین /سرهنگ علی عفیف، فرمانده پایگاه چهارم رزمی اصفهان گفت: در جریان پیداکردن و جابجایی اجساد متوفیان حادثه هوایی پرواز تهران یاسوج، هوانیروز بالای ۲۰ سُرتی پرواز بالگردی از نوع بالگرد ۲۱۴ داشت و علاوه بر آن نیز ۴ سُرتی پرواز هوایی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار کل سیستم بالگردی هوانیروز در ارتفاعات دنا برای یافتن و انتقال پیکر قربانیان حادثه سقوط هواپیما تمام شده است.

وی افزود: چند هفته‌ای است که وضعیت ارتفاعات دنا به گونه‌ای شده که نیرو‌های امدادی می‌توانند به آسانی از پشت سی‌سخت خود را به صورت پیاده به مناطقی که احتمال می‌دهند هنوز پیکری در آنجا مانده باشد برسانند و عملیات امدادی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در جایی که نفرات نتوانند به صورت پیاده بر روی آن حرکت کنند، از توان بالگردی و هوانیروز استفاده می‌شود، افزود: اکنون نه بالگردهای هوانیروز و نه بالگردهای هلال‌احمر، هیچ‌گونه پروازی در ارتفاعات دنا ندارند./میزان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خرید و فروش هواپیمای شخصی در ایران

به گزارش تابناک، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید و فروش هواپیما‌های جت هفت نفره برای عموم آزاد است، گفت: در حال حاضر هم بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند.   محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید و فروش هواپیما‌های جت ۷ نفره برای عموم آزاد است، گفت: در حال حاضر، بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند و تاجرها، برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از مخاطبان جت‌های خصوصی هستند.   محمد محمدی‌بخش درباره فعالیت هواپیما‌های فوق‌سبک در ایران اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۰ فروند هواپیمای فوق سبک در ایران فعالیت دارند که البته از این هواپیما‌ها برای مسیر سفر استفاده نمی‌کنند بلکه اغلب برای پرواز‌های تفریحی و آموزشی کاربرد دارند.   او ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی پروازی امکان پرواز این هواپیما‌ها غیر از پرواز‌های آموزشی و تفریحی تعریف شده وجود ندارد، هرچند این وسیله برای پروازا‌ها (در قالب سفر) در مسافت‌های تعریف شده توانمند هستند، اما در حال حاضر اجازه این ماموریت را به این هواپیما‌های کوچک نمی‌هیم.   رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مالک هواپیما‌های فوق سبک می‌تواند افراد حقیقی باشد، اما بهره‌بردار حتما باید حقوقی باشد، گفت: البته به این هواپیما‌ها اجازه فعالیت به عنوان حمل و نقل عمومی داده نمی‌شود و ملاحظات خاص خود را دارد.   معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:، اما هواپیما‌های بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیما‌هایی هستند که پرواز‌هایی در قالب سفر و جابه جایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است، اما جزو هواپیما‌های سبک محسوب نمی‌شوند.   محمدی‌بخش با بیان اینکه هواپیما‌های بیزنیس جت جزو هواپیما‌های استاندارد سازمان هواپیمایی در کشورمان محسوب می‌شوند که پرواز‌های منطقه‌ای را انجام می‌دهند که البته برخی از این هواپیما‌ها هم امکان پرواز دوربرد را دارند و مدل‌های آن در ایران فراوان است.    محمد محمدی‌بخش افزود: تمام ماموریت‌های اورژانس هوایی و جابه جای اعضای بدن فرد مرگ مغزی شده و حمل عضو اهدا شده از طریق این ناوگان دراکشورمان انجام می‌شوند.   رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید و فروش هواپیما‌های جت برای عموم آزاد است، گفت: متقاضیان می‌توانند نسبت به خرید بیزنس جت اقدام کنند و افراد متقاضی استفاده از این ناوگان هم می‌توانند با شرکت‌های دارنده این هواپیما‌ها وارد قرارداد شوند و در حال حاضر هم بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند.   معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای این ناوگان بلیتی فروخته نمی‌شود و عرضه آن در سازو کار دیگری تعریف شده، ادامه داد: معمولا تاجرها، برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از این هواپیما‌ها استفاده می‌کنند.   رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: هر فردی می‌تواند مالک این هواپیما‌ها باشد و خرید برای عموم آزاد است، اما اپراتور آن باید از مجوز‌های برخوردار باشد و فرایند‌های اخذ گواهینامه صلاحیت پروازی، تعمیر و نگهداری و عملیاتی و امنیتی را بگذراند.   منبع: ایلنا

دیگر خبرها

  • قیمت جت شخصی چند؟
  • شغل جالب و عجیب عمو کاووس نون خ ۵
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • علت حادثه در خط انتقال آب به کاشان چه بود؟
  • فراهم شدن شرایط برقراری پروازهای خارجی در یاسوج
  • اولین نبرد هوایی بین هواپیمای هوش مصنوعی و خلبان انسانی
  • جزئیات خرید و فروش هواپیمای شخصی در ایران