Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@20:55:39 GMT

بیانیه اسکودا درباره قتل ۲ وکیل در لنگرود و ارومیه

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۹۳۴۱

به گزارش مهر، در پی قتل دو نفر از مشاوران و وکلای دادگستری در لنگرود و ارومیه هیات رئیسه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایات قتل سرکار خانم پور رجبی عضو مرکز مشاوران قوه قضائیه و جناب آقای منصور محمودی وکیل پایه یک دادگستری به فاصله چند روز، با توجه به حوادث مشابهی که در گذشته رخ داده، نگرانی عمیقی را در بین دست اندرکاران فرایند دادگستری رسمی کشور از جمله وکلای محترم دادگستری فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرف‌نظر از انگیزه‌های فردی عاملان، از آنجا که این جنایات مرتبط با فعالیت حرفه‌ای قربانیان و متاثر از نتیجه فرایند دادرسی (حاکم یا محکوم شدن افراد) صورت گرفته، تبدیل شدن آن به رویه بیش از هر چیز به فرایند رسمی دادگستری و حاکمیت قانون لطمه می‌زند. دادگستری رسمی تنها زمانی می‌تواند درست عمل کند که وکیل و قاضی و مامور اجرا و سایر عوامل موثر در آن از عوامل بیرونی، چون هراس از انتقام کورکورانه افراد محکوم شده، مصون باشند و در مقابل این تهدیدات حمایت شوند.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ضمن ابراز تاسف عمیق از این حوادث و تسلیت به خانواده‌های داغدار، از مقامات محترم قضائی و انتظامی و امنیتی می‌خواهد که با این دو حادثه، نه به عنوان قتل اتفاقی بلکه به عنوان حوادث وحشت‌افکنی که نظم جامعه و فرایند رسمی دادگستری را هدف قرار داده‌اند، برخورد قاطع و فوری به عمل آورند.

شناسایی ریشه‌های این قبیل حوادث که در گذشته نیز برای دیگر دست‌اندرکاران عدالت از جمله قضات، ماموران پلیس و وکلا رخ داده و اتخاذ اقدامات و تدابیر بازدارنده، امری ضروری و فوری برای جلوگیری از مخدوش شدن فرایند دادگستری است. با درک نگرانی عمیق همکاران، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و کانون وکلای دادگستری مرکز بر اساس مذاکرات انجام شده، هیاتی را مامور بررسی علل و عوامل این حوادث و بررسی راهکار‌های ممکن برای جلوگیری از تکرار آن‌ها کرده و نتایج اقدامات را به اطلاع خواهد رساند.

ضمنا از اقدامات فوری کانون محترم آذربایجان غربی در پیگیری حادثه اخیر از مقامات استانی سپاسگزاری می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حراست از مرزها با کسی تعارف نداریم

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش در نشست خبری گرامیداشت روز ارتش با اشاره به اقدامات دفاع مشروع نیروهای مسلح در مقابله با جنایت رژیم صهیونیستی تاکید کرد : این اقدامات تنها گوشه کوچکی از اقدامات بازدارندگی نیروهای مسلح کشور بود و ارتش با همراهی نیروهای مسلح برای حراست از مرزها با کسی تعارف ندارد.

امیر سرتیپ سیروس امان الهی برنامه های گرامیداشت روز بیست و نهم فروردین روز ارتش در استان های آذربایجان غربی، و شرقی و همچنین اردیبل را تشریح کرد و گفت: در ٢٩ فروردین ماه امسال برنامه های مختلفی انجام می شود و یگان های تحت کنترل در استان های تحت پوشش شمالغرب رژه نیروهای مسلح برگزار می کنند. 

امیر سرتیپ امان الهی افزود: مراسم رژه  نیرو های مسلح از ساعت ۸:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه در محل میدان صبحگاه لشکر ۶۴ ارومیه  برگزار می‌شود.

وی  گفت: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان،  دیدار با خانواده شهدا و دهها عنوان برنامه دیگر در این ایام انجام می شود.

فرمانده ارشد نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور با بیان اینکه نیروهای مسلح بخصوص ارتش سلحشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارد تاکید کرد: پاسخ متجاوزان این بار محمک و با اقتدار خواهد بود.

امیر امان الهی در خصوص اقدامات‌ زیرساختی و احداث مساکن سازمانی برای کارکنان ارتش گفت: در حال حاضر ٢٣ هزار واحد مسکونی سازمانی در کل کشور ساخته می شود که بیش از بیش از شصت درصد پیشرفت فیزکی دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش گفت : اخیرا اقدامات خوبی برای واگذاری مسکن برای کارکنان انجام شده و در همین راستا منازل ١٠۶ واحدی ارومیه در دهه ارتش امسال تحویل کارکنان خواهد شد. 

وی ادامه داد: عملیات احداث ۵۶٠ واحد مسکن ملی در ارومیه نیز در حال اجراست و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل متقاضیان خواهد شد و فاز دوم احداث ٧٢٠ واحدی طرزیلو نیز به زودی آغاز می شود. 

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش همچنین گفت: در خصوص نحوه واگذاری زمین های لشکر ۶۴ ارومیه منتظر اجرای کلیه توافقات موافقتنامه با شورای عالی و مسوولان استانی و شهرستانی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برای حراست از مرزها با کسی تعارف نداریم
  • طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا
  • ◄ تمرکز ستاد سفر بر کاهش حوادث جاده‌ ای
  • ۱۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند
  • بررسی ۴۵ درخواست در دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه
  • استمرار ادعا‌های غیر واقع کانون وکلا/ سرانه وکیل در ایران نصف استاندارد جهانی
  • قاضی و وکیل در استقرار عدالت اجتماعی نقش پر رنگی دارند
  • بیانیه رسمی وزارت امور خارجه در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه رسمی وزارت خارجه در پی تنبیه اسرائیل
  • بیانیه رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق