Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@17:03:30 GMT

نیرو‌های امنیتی افغان به طالبان سلاح می‌فروشند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۹۴۳۲

به گزارش تسنیم، ژنرال «احمدفهیم قایم» فرمانده پلیس در بادغیس از فروش تسلیحات و مهمات جنگی توسط نیرو‌های افغان به طالبان در شهرستان «قادس» ابراز نگرانی کرده است.

وی در هشدار به نیرو‌های امنیتی افغان گفت: هر سرباز و یا مقامی که مهمات را به دشمن بفروشد مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

دفتر مطبوعاتی فرماندهی پلیس بادغیس تصریح کرد که بیشتر تجهیزات نظامی اعضای طالبان که در این ولایت علیه نیرو‌های امنیتی افغان می‌جنگند متعلق به ارتش این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع افغانستان پیش از این نیز گفته بود که طالبان در نبرد‌ها از تجهیزات و امکانات مدرن جنگی در برابر نیرو‌های امنیتی و نظامی افغان استفاده می‌کنند.

بر اساس برخی از گزارش‌ها در برخی از حملاتی که اخیرا طالبان به چندین شهرستان در شمال و غرب افغانستان انجام دادند از تسلیحاتی مانند دوربین‌های دید در شب، تفنگ‌های تک تیرانداز و سلاح‌های آمریکایی استفاده کردند.

سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان پیش از این گفته بود که نظارت بر مهمات نیرو‌های افغان بسیار محدود است طالبان فرماندهان خود را به خرید سلاح، سوخت و مهمات از سربازان افغان توصیه می‌کنند، زیرا این اقدام هم آسان‌تر و هم ارزان‌تر است.

گفته می‌شود طالبان بدلیل فساد در ارتش افغانستان سلاح را ارزان خریداری می‌کنند.

با این حال دولت افغانستان هنوز نتوانسته است راهکار موثری برای مبارزه با فروش تسلیحات و مهمات جنگی نیرو‌های افغان به طالبان اتخاذ کند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که عدم تدارکات رسانی به نیرو‌های امنیتی افغان و نقص همیشگی در روند پرداخت حقوق ماهیانه نیرو‌های امنیتی افغان نیز از عوامل اثرگذار در فروش تسلیحات و مهمات جنگی نیرو‌های افغان به طالبان محسوب می‌شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند