Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@19:23:50 GMT

۳ ترفند ساده برای شناخت روغن زیتون اصل

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۹۹۵۲

روغن زیتون مثل خیلی کالا‌های دیگر نوع تقلبی هم دارد و شیوه شناخت اصل و مرغوب آن برای همگان معلوم نیست. در این مطلب نکاتی آمده است که با به کارگیریشان به آسانی می‌توان روغن اصل و با کیفیت خریداری کرد.

مقداری از آن را روی زبانتان بگذارید و بدون بستن دهان، به مزه و نحوه پخش آن روی زبانتان دقت کنید. اگر به سرعت پخش شد و در انتهای زبانتان مزه‌ای تند حس نکردید، خوب است و در صورت احساس مزه تندی علامت کال و نارس بودن زیتون هنگام برداشت محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مزه تلخ هر چه بیشتر باشد، نشانه مرغوبیت و حفظ خواص آنتی‌اکسیدان روغن زیتون است. در بررسی مرغوبیت زیتون به رنگ اعتماد نکنید، زیرا عوامل زیادی در رنگ زیتون دخیل‌اند، اما روغن زیتون طبیعی و بکر بیشتر رنگی سبز و مایل به زرد دارد.

اگر شامه خوبی دارید، از بوی روغن زیتون هم می‌توانید پی به کهنگی یا تازگی آن ببرید. بو‌هایی تند شبیه علف، سبزی، سیب و گوجه‌فرنگی از جمله بوهایی است که افرادی با شامه خوب در توصیف روغن زیتون اصل به کار می‌برند. در صورتی که روغن بوی فلز یا زنگ آهن بدهد نشانه بی‌کیفیتی و تحلیل رفتن خواص یا حتی فاسد شدن آن است. از نگهداری و به ویژه خریداری روغن‌هایی که در شیشه‌های شفاف یا پشت ویترین و در برابر حرارت و پرتو آفتاب بوده است، خودداری کنید. توصیه می‌شود زیتون را در جای خشک، تاریک و دور از گرما نگهداری کنید و برای مصارف هفتگی به مقدار لازم در ظروف سرامیک یا پلاستیکی تیره بریزید. در آن را حتما محکم کنید تا با اکسیژن هوا تماس زیادی نداشته باشد و اگر نه علاوه بر این که خواص مفید خود را از دست می‌دهد، پس از مدتی کوتاه فاسد خواهد شد.

طرز استفاده از روغن زیتون

از آنجایی که حرارت زیاد باعث تبخیر الکل‌ها و‌استر‌های موجود در روغن زیتون که مولد طعم و بوی آن است می‌شود، بهتر‌است آن را در سالاد‌ها و غذا‌های سرد ریخت و برای پخت با حرارت کم و متوسط به کار ببرید. چنانچه قصد دارید از روغن زیتون در پخت و پز‌های روزانه استفاده کنید، بهتر است از نوع تصفیه شده آن استفاده کنید، زیرا نقطه دود روغن زیتون تصفیه شده، ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد است که بالاتر از بسیاری از روغن‌های متعارف بوده و به راحتی دود نکرده و نمی‌سوزد.

روغن زیتون، روغنی است که در صورت درست استفاده کردن، به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند. جایگزین کردن روغن زیتون به جای روغن‌های اشباع شده در غذای روزانه بدون تغییر در فعالیت بدنی و رژیم غذایی می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش وزن و توده چربی بدن داشته باشد. زیرا اسید‌های چرب غیر اشباع با یک پیوند دوگانه که در روغن زیتون به وفور یافت می‌شود می‌تواند باعث افزایش شکست چربی در سلول‌های چربی شود. به عبارت دیگر، افزودن روغن زیتون به یک رژیم کاهش وزن درست و اصولی می‌تواند بازده کار فرد را افزایش دهد. روغن زیتون حدود ۵۰ کالری انرژی در هر قاشق چایخوری دارد. با وجود اینکه مصرف روغن زیتون دارای اثرات بسیار مفید در کاهش وزن بدن و بر سلامت قلب و بدن انسان است، اما زیاده‌روی در مصرف آن هم می‌تواند مضر باشد.

روغن زیتون را در چه شرایطی نگهداری کنیم تا سالم بماند

دمای مناسب برای نگهداری روغن زیتون ۲۰ تا ۲۵درجه سانتی‌گراد بالای صفر است، بنابراین نیازی نیست روغن زیتون در یخچال بماند. زیرا اگر خیلی سرد شود و دما به زیر ۱۰ درجه سانتی‌گراد برسد، اسید‌های چرب تک غیر اشباع موجود در روغن به شکل کریستال نمایان می‌شوند. اگر این روغن در معرض اکسیژن هوا قرار بگیرد (بر اثر باز و بسته شدن زیاد در بطری)، رادیکال‌های آزاد در آن ایجاد می‌شود و نور نیز باعث اکسیداسیون خودبه‌خودی در آن می‌شود که روند فسادش را تسریع می‌کند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه روغن زیتون کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم) روش قلمه گیری صحیح در گیاه برگ انجیری (فیلم) روش تکثیر گیاه آگلونما (فیلم)

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو
  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق