Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
بازیگر تحسین‌شده سینمای فرانسه از شغل رویایی دوران کودکی، ترس از آسانسور و دلیل علاقه خود با گلف بازی کردن با دونالد ترامپ می‌گوید.

به گزارش همشهري آنلاين، ايزابل هوپر سال 1977 به نامي شناخته‌شده در سينماي جهان تبديل شد و يك سال بعد جايزه بهترين بازيگر زن را از جشنواره كن گرفت؛ افتخاري كه در 2001 با «معلم پيانو» تكرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در 2016 براي «او» تا يك قدمي فتح اسكار پيش رفت و البته دومين جايزه سزار خود را برد. هوپر 65 ساله كه 9 ژوئن متن‌هاي ماركي دوساد را در ساوث‌بنك سنتر لندن مي‌خواند، در اين گفتگو با خبرنگار گاردين از خاطره‌ها، شادي‌ها، ترس‌ها و آرزوهايش مي‌گويد. او با يك فيلمساز ازدواج كرده و سه فرزند دارد.

شادترين لحظه‌هاي زندگي؟

خوشبختانه بيشتر وقت‌ها خوشحال بوده‌ام و اين را نمي‌توانيد از نقش‌هايي كه بازي كرده‌ام حدس بزنيد. خيلي خوشحالم كه هميشه فرزندانم را با خودم دارم، به ويژه سر صحنه فيلمبرداري. وقتي داشتم در نشنال تيه‌تر نقش مري استوارت را بازي مي‌كردم، دخترم در لندن بود.

بزرگ‌ترين ترس زندگي؟

گير افتادن در آسانسور.

قديمي‌ترين خاطره‌هاي زندگي؟

مادرم داشت مي‌گفت «امروز مي‌خواهيم به استخر شنا برويم». استخر در يك جزيره كوچك در رود سن بود و ما براي رسيدن به آن مي‌بايست سوار قايق مي‌شديم. خوشحالي آن روز مادرم يكي از بهترين خاطره‌هايي است كه از او دارم.

يك ويژگي كه باعث مي‌شود دلت براي خودت بسوزد؟

اينكه بايد بميرم.

اگر قدرتي وراي تصور مي‌داشتي؟

بريتانيا را به پيش از برگزيت برمي‌گرداندم و واسطه آشتي ميان دونالد ترامپ با كيم جونگ-اون (رهبر كره‌شمالي) مي‌شدم؛ حتي اگر لازم بود با ترامپ گلف بازي كنم.

غيرجذاب‌ترين ويژگي ظاهري؟

هيچ.

اگر مي‌توانستي چيزي را به دنيا و زندگي بازگرداني؟

نمايشنامه‌هاي گمشده آيسخولوس و سوفوكل.

شغل‌هاي رويايي دوران كودكي؟

آرزو داشتم يك اسكيت‌باز ماهر شوم و پرستار خانه كودك.

كارهايي كه دوست داري پيش از مرگ انجام بدهي؟

كشف تمام شهرهاي بزرگ كه هنوز نديده‌ام؛ از مونته‌ويدئو تا مدرس و از تفليس تا سانتياگو در شيلي.

گناه‌آلودتر لذت زندگي؟

خودم را يك قاتل مرموز تصور مي‌كنم؛ مثل آنها كه در كتاب‌هاي آگاتا كريستي هستند.

بزرگ‌ترين عشق زندگي؟

خودش مي‌داند. خودشان مي‌دانند.

چيزي كه مي‌تواند شب‌ها بيدار نگه‌ت دارد؟

يك فيلم خوب، يك كتاب خوب، يك فيلمنامه خوب، يك تماس تلفني طولاني.

چه كساني را به مهماني شام رويايي‌ات دعوت مي‌كني؟

افلاطون و دار و دسته‌اش؛ سقراط، فيدروس، آريستوفان و پس از آن فلوبر، ماري كوري، لئوناردو داوينچي و كارل دراير، فيلمساز دانماركي.

دوست‌داشتني‌ترين جايي كه الان مي‌خواستي باشي؟

«بهشت زميني جايي است كه من هستم.» (ولتر)

در همین زمینه: جان مالکوویچ در نقش هرکول پوآرو | اقتباس جدید از آگاتا کریستی ۱۵۰ میلیون دلار برای گران‌ترین پروژه سینمایی نتفلیکس نخستین همکاری کریگ و بویل | جیمز باند ۲۵ زمستان کلید می‌خورد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته سوم مارس؛ از چگونگی شکل‌گیری تصمیم در مغز تا مواد مذابی که از زمین می‌جوشند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجلات علمی عامه‌فهم برای ارتباط جامعه علمی با مردم عادی بسیار اهمیت دارند. این مجلات می‌توانند پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی را به زبانی قابل فهم برای مخاطبان عرضه کنند. از آنجایی که این نشریات به سرعت (در فواصل حداکثر ماهانه) به روزرسانی می‌شوند، جریانات و پارادایم‌های جدید علمی را در دسترس عموم قرار می‌دهند. در این سلسله گزارش‌ها، مروری بر پرونده‌های جلد مجلات اصلی ترویج علم جهان خواهیم داشت.

*** 

نیوساینتیست

چطور مغزمان را گول بزنیم؟

مریم ملی/ چطور علوم‌شناختی و عصب‌شناسی می‌تواند به افراد در تصمیم‌گیری‌های سخت زندگی‌شان کمک کند؟ این سوال پیچیده سوژه پرونده اصلی این شماره مجله نیوساینتیست است.

باید در شغل فعلی‌مان بمانیم یا آن را تغییر دهیم؟ بهترین راه برای پیشرفت در زندگی‌مان چیست؟ چطور می‌توانیم خانه دلخواه‌مان را به دست بیاوریم؟ سوالاتی از این دست که شاید مهم‌ترین و بزرگترین سوالات زندگی هرکسی باشند چطور در ذهن ما پاسخ داده می‌شوند؟ مغز چطور می‌تواند برای بزرگترین مسائل زندگی تصمیم بگیرد؟ متخصصان علوم‌شناختی در تحقیقات جدید خود نشان داده‌اند که چطور می‌توان با غلبه بر سوگیری‌های شناختی بهترین تصمیم‌ها را برای زندگی گرفت. عدم قطعیت ذاتی که در برخی از دوراهی‌های زندگی وجود دارد باعث می‌شود ما در تحلیل و تصمیم نهایی‌مان فلج شویم و فرصت‌ها را از دست بدهیم. عصب‌شناسان معتقدند راه‌هایی برای این که مغزمان را فریب دهیم و بتوانیم زندگی بهتری را تجربه کنیم وجود دارد اما این راه‌ها در حقیقت ترفندهای روان‌شناختی هستند که سوگیری‌‎های مغز شما را کمرنگ می‌کنند تا بتوانید راحت‌تر زندگی کنید. این مقاله درباره چند سوگیری شناختی که در تصمیمات بزرگ زندگی برایمان چالش ایجاد می‌کنند روش‌های عملیاتی ارائه می‌کند.

نیچر

خطرات آتش‌سوزی‌های شبانه در طبیعت

محال است یکی از هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌های تخصصی علمی دنیا را ورق بزنید و مطلبی درباره تغییرات اقلیم نبینید. تقریبا در هر شماره روزنامه‌های علمی جهان و نشریات معروف یکی از خبرها به گرمایش جهانی و پیامدهای عجیب و غریب آن اختصاص دارد. این شماره مجله نیچر هم به آتش‌سوزی‌های سهمگینی که یکی از اثرات تغییر اقلیم در کره زمین است پرداخته و به نکته جالبی اشاره کرده است؛ آتش‌سوزی در شب! شاید در نگاه اول فکر کنید چه تفاوتی بین آتش‌سوزی در طول شب و روز وجود دارد اما تحقیقات پژوهشگران محیط زیست می‌گوید آتش‌سوزی‌هایی که از چرخه معمول فعالیت در روز و آرامش در شب خارج می‌شوند و شب‌ها به طور مداوم ادامه پیدا می‌کنند، تبدیل به آتش‌سوزی‌های بسیار بزرگ جهان می‌شوند. این نوع آتش‌سوزی‌ها در اثر تغییرات اقلیم بیشتر از همیشه مشاهده می‌شوند و به نظر می‌رسد تداوم آتش‌سوزی‌ها در طول شب می‌تواند برای طبیعت بسیار خطرناک باشد. آمارهایی که محققان در این مقاله منتشر کرده‌اند گواه این است که یک‌پنجم آتش‌سوزی‌های بزرگ جهان در سال‌های اخیر حداقل یک رویداد سوختن در شب داشته‌اند و همین امر باعث شده بیشتر شعله‌ور شوند و خسارت‌های بیشتری در پی داشته باشند. به عقیده پژوهشگران افزایش خشکسالی در مناطق مختلف می‌تواند باعث شود آتش‌سوزی‌های شبانه بیش از همیشه مشاهده شوند.  

ساینس

مواد مذاب اسرارآمیز چطور از زمین بیرون می‌جهند؟

در نوامبر ۲۰۲۳ فورانی عظیم از یکی از آتش‌فشان‌های ایسلند رخ داد که زمینه‌ای برای مطالعه ماگماهای مذاب فراهم کرد. زمین‌شناسان سوال‌های زیادی درباره ماگماهای مذابی که از دل زمین بیرون می‌ریزند دارند، آنها می‌خواهند بدانند چه عواملی در سرعت جریان ماگما تاثیر می‌گذارد و چه نیروهایی در خروج آنها از دل زمین موثرند؟ آنها سرعت جریان ماگمای زیرسطح زمین را اندازه‌گیری کردند و به عددی حدوود ۷۴۰۰ متر مکعب در ثانیه رسیدند. فشارهایی که ماگما به پوسته زمین وارد می‌کنند بر شکل هندسی منافذی که مواد مذاب از آن خارج می‌شود تاثیر می‌گذارد و می‌تواند اطلاعاتی را درباره صفحات تکتونیکی زمین به محققان بدهد. این اطلاعات برای شناسایی دقیق‌تر زمان و نحوه خروج ماگما کمک‌کننده است.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهنم خونین در نبرد رویاها
  • سطر سطر زندگی با آیه‌ها/اجرای محفل بزرگ قرآنی در سنندج
  • این زن ساقی آب آهوان جزیره قشم است
  • هفته سوم مارس؛ از چگونگی شکل‌گیری تصمیم در مغز تا مواد مذابی که از زمین می‌جوشند
  • حذف لیورپول بزرگ‌ترین اتفاق زندگی‌ام است
  • محک، سازمان آرزوهای بزرگ و همت‌های بلند است
  • برگزاری مسابقه بزرگ «امام رضایی شو» به همت آستان قدس رضوی
  • می‌خواهیم آرزوهای کودکان سرطانی را تغییر دهیم
  • می خواهیم آرزوهای کودکان مبتلا به سرطان را تغییر دهیم
  • مثلث خاطره‌انگیز استقلال: هرکدام در گوشه‌ای از دنیا!