Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@22:50:23 GMT

امارات اداره کننده 18 زندان سرّی در جنوب یمن است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۸۰۵۳۴

رویداد۲۴-خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد، 18 زندان سرّی در جنوب یمن وجود دارد که امارات و متحدانش آن را اداره می کنند و بیش از 2 هزار زندانی یمنی در معرض شدیدترین شکنجه ها قرار دارند. آسوشیتدپرس در یک گزارش مطبوعاتی با فاش کردن این خبر، اعلام کرد که نزدیک به دو هزار یمنی در این زندان‌ ها اسیر شده و در معرض شدیدترین شکنجه ‌ها قرار دارند؛ بستن زندانیان به میله و قرار دادن آن بر روی آتش، یکی از نمونه های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، کنگره و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خواستار تحقیق درباره دست داشتن آمریکایی ها در عملیات شکنجه در یمن و زندان های امارات در این کشور شد.

در همین خصوص، تیمی از کارشناسان سازمان ملل در گزارشی که در ژانویه گذشته (دی /بهمن) تهیه کردند، امارات را مسئول شکنجه زندانیان به وسیله ضرب و شتم، شوک الکترونیکی، محرومیت از درمان و خشونت جنسی معرفی کردند.

بر اساس این گزارش، نقش دقیق نیروهای آمریکایی وابسته به وزارت دفاع و یا سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) در این بازجویی ها، روشن نیست.

مسئولان پنتاگون در این باره به آسوشیتدپرس گفتند: نیروهای آمریکایی در بازجویی از زندانیان در یمن و ارائه سوالات در این باره به دیگران، نقش دارند و نسخه ای از تحقیقات و بازجویی ها را از متحدان اماراتی خود دریافت می کنند.

رو خانا، سناتور دموکرات آمریکایی در این خصوص گفت: پذیرفتنی نیست که افرادی از آمریکا در این شکنجه ها دست داشته باشند، این خط مشی آمریکا نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

خانا همچنین خواستار ارائه گزارشی علنی و غیرمحرمانه که مردم هم به آن دسترسی داشته باشند، درباره نقش امارات در چنین زندان هایی شد و اینکه آیا آمریکایی ها در آن به نوعی دست داشته اند.

وی ادامه داد: گمان نمی کنم که در مورد نقش آمریکا در یمن به اندازه کافی شفافیت وجود داشته باشد.

آسوشیتدپرس پیشتر در یک تحقیق اعلام کرده بود که امارات و متحدانش در یمن، دست به دستگیری های خودسرانه و بی هدف و شکنجه بازداشت شدگان می زنند و آمریکا نیز از افراد بازداشتی در شبکه زندان‌های سری که در نقاط مختلف یمن ایجاد شده است، بازجویی می کند.

در همین راستا، سازمان بین المللی حقوق بشر "هیومن رایتس واچ" نیز در گزارشی اعلام کرده بود که امارات ده ها تن از یمنی ها را بی هدف و خودسرانه بازداشت و زندانی می کند.

ناظران تاکید کردند که رهبران جنوبی یمن که هوادار امارات هستند به بازیچه ای در دست ابوظبی تبدیل شده اند که نه تنها عملیات نظامی را در این منطقه مدیریت می‌ کنند بلکه شبکه ای از زندان‌های سری ایجاد کرده‌ اند که در آنجا یمنی های اهل جنوب را با انواع شکنجه و سرکوب، از پای در می آورند.

عربستان و امارات که به طمع تقسیم یمن همچنان حملات خود را به مناطق مختلف این کشور ادامه می دهند، تاکنون نتیجه ای جز ویرانی زیرساخت های یمن و کشته و زخمی کردن هزاران یمنی به دست نیاورده اند.

این جنگ تمام عیار از فروردین ماه 94 در قالب ائتلاب عربی تحت فرمان عربستان آغاز شد و در سایه سکوت محافل بین المللی همچنان ادامه دارد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد

رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، این رادیو افزود که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش گفته بود که این رژیم حتی در صورت دستیابی به توافق، علیرغم هشدارهای بین‌المللی و مخالفت آمریکا، به رفح حمله خواهد کرد.

در میانه خبرهای ضدونقیض درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره، یک رسانه آمریکایی اخیرا خبر داده بود ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه طرح خود برای آغاز تخلیه ساکنان رفح در جنوب غزه را به دولت آمریکا داده است.

مجله آمریکایی پالتیکو نوشت نیروهای اشغالگر نقشه منطقه المواصی را به گروه‌های امدادگر ارسال کردند تا برای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح آماده شوند؛ اقدامی که حتی متحدان تل‌آویو درباره آن و خطر حمله به رفح برای بیش از یک میلیون آواره‌ای که در این منطقه حضور دارند، هشدار داده‌اند.

یک مقام آمریکایی تاکید کرد ارتش رژیم صهیونیستی به دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و سازمان‌های امدادی فعال در داخل نوار غزه اطلاع داده است که آن‌ها طرحی را برای انتقال مردم از رفح به منطقه «المواصی» در نظر گرفته‌اند.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد طرح جامعی از سوی رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی در شهر رفح دریافت نکرده و قبل از هر گونه حمله به رفح، خواهان ادامه مذاکرات با تل‌آویو است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • رویترز: ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد