Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش ظهر امروز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تبریز با انتقاد از تعداد اندک مدرسه در شهر جدید سهند گفت: جمعیت این شهر افزایش زیادی داشته است و امکانات آموزشی فعلی جوابگوی نیازها نیست.

وی سپس با اشاره به اینکه نمیدانم چرا شرکت عمران سهند به تعهدات خود در خصوص ساخت مدرسه عمل نکرده است، افزود:  شرکت عمران شهر جدید سهند مسئولیت ساخت ۴ مدرسه را بر عهده گرفته و اگر این مصوبه تا مهر ماه اجرایی نشود مدیرعامل این شرکت از مسئولیت کناره‌ گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابخش با بیان اینکه موضوع تحویل مدارس در اسفندماه سال گذشته تصویب‌ شده است، گفت: تا کنون شاهد اتمام این پروژه ها نیستیم و این قابل قبول نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ۳۵ هزار واحد مسکونی در سهند ساخته شده است، گفت: جمعیت این شهر جدید روز به روز در حال افزایش است و باید امکانات متناسب با این جمعیت ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت آزادراه تبریز- سهند نباید بهانه‌ ای برای توقف ساخت مدارس شود، گفت: امروز در شهر جدید سهند، ساخت مدرسه نسبت به پروژه‌های عمرانی دیگر در اولویت است.

وی همچنین ادامه داد: اگر اجرای کاری امکان‌پذیر نیست نباید تعهد بدهیم. عمل به تعهد، وظیفه قانونی و شرعی است.

خدابخش در پایان با بیان اینکه امید است مدیران به قول های خود عمل کنند، گفت: هر مدیری که نمی تواند به تعهدات خود عمل کند باید کنار برود.

وی با اشاره به اینکه فرماندار اسکو پیگیر ساخت زیرساخت های آموزشی و مدرسه در سهند است، گفت: باید اداره کل آموزش و پرورش استان در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مسائل و مشکلات مدارس شبانه‌ روزی استان گفت: از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه ‌ای به خاطر مساعدت در حل این مشکلات قدردانی می کنم.

خدابخش ادامه داد: از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز می خواهم تا بخشی از نیازهای این مدارس را از محل اعتبارات استانی رفع کند.

کد خبر 4306730

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان شرقی شهر جدید سهند مجید خدابخش ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند خرم آباد مشهد خطبه های نماز جمعه بارش باران یاسوج سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد؛ این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم. در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

او می‌گوید: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود. در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد، چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تاثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزار‌هایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در خصوص حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی نیز گزارشی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ارائه شد که امیدوارکننده بود. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص کمبود‌هایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • مدارس غیردولتی جاده‌صاف‌کن برای مهاجرت از کشور نباشند