Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران آنلاین /

هیات رییسه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری(اسکودا) با انتشار بیانیه ای خواستار رسیدگی ویژه به دو پرونده قتل دو وکیل در لنگرود و ارومیه شدند.

هیأت رئیسه اسکودا با انتشار این بیانیه از مقامات قضائی و انتظامی و امنیتی خواستند که با این دو حادثه، به عنوان حوادث وحشت افکنی که ضد فرایند رسمی دادگستری را هدف گرفته است برخورد قاطع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایات قتل سرکار خانم پور رجبی عضو مرکز مشاوران قوه قضائیه و جناب آقای منصور محمودی وکیل پایه یک دادگستری به فاصله چند روز، با توجه به حوادث مشابهی که در گذشته رخ داده، نگرانی عمیقی را در بین دست اندرکاران فرایند دادگستری رسمی کشور از جمله وکلای محترم دادگستری فراهم کرده است.

صرف‌نظر از انگیزه‌های فردی عاملان، از آنجا که این جنایات مرتبط با فعالیت حرفه‌ای قربانیان و متأثر از نتیجه فرایند دادرسی (حاکم یا محکوم شدن افراد) صورت گرفته، تبدیل شدن آن به رویه بیش از هر چیز به فرایند رسمی دادگستری و حاکمیت قانون لطمه می‌زند. دادگستری رسمی تنها زمانی می‌تواند درست عمل کند که وکیل و قاضی و مأمور اجرا و سایر عوامل مؤثر در آن از عوامل بیرونی چون هراس از انتقام کورکورانه افراد محکوم شده، مصون باشند و در مقابل این تهدیدات حمایت شوند.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ضمن ابراز تأسف عمیق از این حوادث و تسلیت به خانواده‌های داغدار، از مقامات محترم قضائی و انتظامی و امنیتی می‌خواهد که با این دو حادثه، نه به عنوان قتل اتفاقی بلکه به عنوان حوادث وحشت‌افکنی که نظم جامعه و فرایند رسمی دادگستری را هدف قرار داده‌اند، برخورد قاطع و فوری به عمل آورند.

شناسایی ریشه‌های این قبیل حوادث که در گذشته نیز برای دیگر دست‌اندرکاران عدالت از جمله قضات، مأموران پلیس و وکلا رخ داده و اتخاذ اقدامات و تدابیر بازدارنده، امری ضروری و فوری برای جلوگیری از مخدوش شدن فرایند دادگستری است. با درک نگرانی عمیق همکاران، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و کانون وکلای دادگستری مرکز بر اساس مذاکرات انجام شده، هیأتی را مأمور بررسی علل و عوامل این حوادث و بررسی راهکارهای ممکن برای جلوگیری از تکرار آنها کرده و نتایج اقدامات را به اطلاع خواهد رساند.

ضمنا از اقدامات فوری کانون محترم آذربایجان غربی در پیگیری حادثه اخیر از مقامات استانی سپاسگزاری می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد

معاون قضایی دادگستری خوزستان و رئیس توسعه حل اختلاف این استان گفت: پرونده اختلاف خانوادگی منجر به قتل با تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول و با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم ازدزفول، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه 12 شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

حجت الاسلام بهبهانی گفت: شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، 235 پرونده قصاص نفس در این استان، سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال 1401 با 90 فقره پرونده، 161 درصد پیشرفت داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • ۸۰ هزار عضو داریم/با انبوهی از شکایت‌ها مواجهیم
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم
  • بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی در واکنش به حوادث اردوگاه نور شمس
  • اولین دادگاه علنی برخط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • اولین دادگاه علنی بر خط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • ثبت ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی