Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) بسیج دانشجویی کشور گفت: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های ساکن در مناطق حاشیه‌نشین فعال‌شده‌اند. ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رضا غلام‌زاده عصر امروز در همایش تبیین نقش دانشجویان در عرصه‌ رفع آسیب‌های فرهنگی- اجتماعی و معضلات حاشیه شهر در ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان با اشاره به‌روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اظهار داشت: در آن روزها خبری به امام (ره) رسید که 15 دانشجو به همراه استاد خود در برداشت محصول روستایی در ورامین کمک کرده‌اند که امام (ره) پس از شنیدن آن دستور تشکیل جهاد سازندگی را صادر فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمان صریح رهبری برای رفع آسیب‌های اجتماعی

وی با بیان اینکه حجم آسیب‌های اجتماعی در کشور زیاد است، گفت: رهبر معظم انقلاب پس از اینکه گزارش آسیب‌های اجتماعی را سال گذشته شنیدند به همه مسئولان فرمان دادند بروید و برای رفع آسیب‌های اجتماعی تا می‌توانید کار کنید.

مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) بسیج دانشجویی کشور به اهمیت فعالیت در عرصه‌های رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در حاشیه شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: یک هزار و 100 سکونتگاه غیررسمی یا همان مناطق حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد که بنا بر آمارهای رسمی حدود 11 میلیون نفر در آن‌ها زندگی می‌کنند و آمارهای غیررسمی از آمار 19 میلیون نفری این مناطق حکایت دارد.

مهاجرت؛ مهم‌ترین دلیل حاشیه‌نشینی

وی با اشاره به دلایل ایجاد مناطق حاشیه‌نشین اظهار داشت: مهاجرت‌ها مهم‌ترین دلیل حاشیه‌نشینی‌ها است؛ استان اصفهان در بین سال‌های 85 تا 90 پس از تهران و البرز در رتبه سوم مهاجرپذیری قرار گرفته بوده است.

غلام‌زاده با بیان اینکه وجود تعداد زیاد مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در استان‌های مهاجرپذیر بیشتر است، گفت: آسیب‌های اجتماعی در مناطقی که بیشترین مناطق حاشیه‌نشین را دارند بیشتر است.

وی اظهار داشت: جمعیت حاشیه‌نشین در دو طبقه‌بندی روستایی و شهری قرار نمی‌گیرند.

مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) بسیج دانشجویی کشور توزیع نامناسب منابع و فرصت‌ها و رشد سریع بیکاری را ازجمله عوامل ساختاری شکل‌گیری مناطق حاشیه‌نشینی بیان کرد و افزود: نظام برنامه‌ریزی کشور به این سمت در حال حرکت هست تا جمعیت تهران به 30 میلیون نفر برسد.

2030 نمونه سندی برای پیگیری سیاست‌های بی‌ثباتی خانواده در ایران

وی با بیان اینکه خانواده در حاشیه شهر، یک خانواده بی‌ثبات است، با ابراز تأسف گفت: در کشور ما سیاست‌هایی وجود دارد که بی‌ثباتی خانواده را دنبال می‌کند؛ امضای سند 2030 نمونه‌ای از این مسئله است.

غلام‌زاده به فعالیت نهادهای مختلف در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور، خاطرنشان کرد: بسیج در این زمینه دارای تجربه است و می‌تواند اثرگذاری بالایی در این عرصه داشته باشد.

وی به فعالیت‌های بی‌نظیر محرومیت‌زدایی سپاه و گروه‌های جهادی بسیج در سطح مناطق محروم کشور، گفت: تا شب گذشته 18 هزار نفر کارتن‌خواب در تهران ساماندهی شدند.

مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: با توجه به وجود 2 هزار و 640 دانشگاه در کشور و 8 هزار گروه جهادی می‌توان اثرگذاری ویژه‌ای در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در خانواده‌ها بخصوص در مناطق حاشیه‌نشین داشت.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی در شهرستان‌های تازه تاسیس منشا خدمت ویژه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد عصر چهارشنبه در نشست بسیج سازندگی که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت گروه‌های جهادی در پیشبرد طرح‌های بهداشتی، آموزشی، عمرانی، آب‌رسانی و راه‌سازی و … هم مشکلات دست و پاگیر قوانین واگذاری به پیمانکار را ندارد و هزینه‌های خدمات را کاهش می‌دهد.
وی در ادامه افزود: از گروه‌های جهادی در تأمین ماشین آلات و تأمین مکان استقرار حمایت می‌کنیم.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردمی انتظار داریم بسیج سازندگی در شهرستان‌های تازه تأسیس خراسان شمالی منشأ خدمت ویژه باشد.

کد خبر 6063874

دیگر خبرها

  • خدمت رسانیِ گروه جهادی امام علی (ع) در سمیرم+فیلم
  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • بسیج سازندگی در شهرستان‌های تازه تاسیس منشا خدمت ویژه باشد
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی