Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:12:27 GMT

روس نفت دو قرارداد نفتی با کردستان عراق امضا کرد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۸۱۳۰۵

روس نفت دو قرارداد نفتی با کردستان عراق امضا کرد

اربیل- ایرنا- رسانه های کرد عراقی روز شنبه از امضای دو قرارداد بزرگ نفتی بین اقلیم کردستان عراق و شرکت روسی «روس نفت» در حاشیه نشست اقتصادی سن پترزبورگ خبر دادند.

به گزارش ایرنا، «آشتی اورامی» وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق با اعلام این خبر به رسانه های کردی در کردستان عراق گفت: وزارت منابع طبیعی قرارداد احداث خط لوله گازی منطقه کردستان عراق به ترکیه را با شرکت روسی روس نفت منعقد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش حاکی است شرکت روسی مذکور وظیفه احداث خط لوله گازی منطقه کردستان عراق به ترکیه را به ارزش 1 میلیارد و 800 میلیون دلار امضا کرده است.
همزمان «ایگور سچین» مدیراجرایی شرکت روس نفت به رسانه های کردی گفت که شرکت تحت مدیریتش به فعالیت نفتی و گازی در منطقه کردستان عراق ادامه خواهد داد.
وی افزود: به غیر از قرارداد احداث خط لوله گازی اقلیم کردستان عراق شرکت «روس نفت» در زمینه های اکتشاف و استخراج و نفت و گاز نیز در کردستان عراق فعالیت خواهد کرد.
گفتنی است این قرارداد در حاشیه اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ در روسیه به امضا رسید.
یکی از حاشیه های انعقاد این قرارداد عدم حضور نماینده دولت مرکزی عراق و پرچم عراق در زمان امضای قرارداد از سوی دو طرف بود.
کارشناسان اقتصادی با اشاره به قراردادهای جدید نفتی میان اقلیم و روسیه بر این باور هستند که روسها در تلاش برای توسعه فعالیتهای نفتی خود در منطقه کردستان عراق می باشند.
دکتر نیاز نجم الدین کارشناس اقتصادی در خصوص این قراردادها در این خصوص گفت: بدون شک روس ها در تلاش هستند با کنترل منابع انرژی در خاورمیانه گلوگاههای انرژی را به کنترل خود دربیاورند تا بدین وسیله با رقیبان خود چون آمریکا و اتحادیه اروپا رقابت کنند.
وی افزود: اقلیم کردستان عراق دارای منابع غنی نفت و گاز است و روس ها می کوشند این منابع را به پروژه های گازی خود بنام ترکیش استریم لاین تزریق نمایند.
نامبرده تاکید کرد این اقدام دولت اقلیم کردستان عراق باعث نزدیکی بیشتر روسیه به منطقه کردستان عراق خواهد شد.
خاورم**351**4**380

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سن پترزبورگ روسيه روس نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟

آفتاب‌‌نیوز :

حضور یحیی گل محمدی در تیم تراکتور را باید قطعی بدانیم به این خاطر که پیش از یحیی گل محمدی باشگاه تراکتور با حمید مطهری قرارداد امضا کرد. پیش از این عسگری آنالیزور تیم پرسپولیس هم با باشگاه تراکتور قرارداد امضا کرده بود.

سعید مظفری زاده یکی از مدیران تیم تراکتور در مورد حضور یحیی گل محمدی در اردوی تیم تراکتور گفت: «یحیی گل‌محمدی گزینه نهایی است و ایشان همان‌طور که در مصاحبه خود گفتند در حال حل مشکلات شخصی هستند و پس از آن قراردادشان را امضا خواهند کرد.»

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که شاید حل مشکلت شخصی او چند روزی زمان ببرد و به همین بهانه شاید این مربی به بازی با استقلال نرسد. در این صورت او بعد از این بازی در اردوی سرخ‌های تبریز حاضر می‌شود.

مصاف تراکتور – استقلال چهارشنبه هفته بعد در تبریز برگزار می‌شود. پرسپولیسی‌ها امیدوار هستند یحیی با تراکتور استقلال را متوقف کند یا شکست بدهد و آنوقت پرسپولیس با عبور از سد سپاهان به صدر جدول برگردد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • لحظه امضا قرارداد خریداران سهام پرسپولیس + ویدئو
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق